کد خبر: ۱۱۴۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۰۶ مهر ۱۳۹۶
استاندار فارس در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان:

با تغییر کاربری فضای سبز مخالفم/ تعیین تکلیف شهردار شیراز طی روزهای آینده/ مدیران از یکدیگر شکایت نکنند

استاندار فارس ضمن تاکید بر حفظ فضای سبز و باغات شیراز گفت: تعیین تكلیف شهردار شیراز یك ضرورت است و مگر می‌شود شهر برای مدت طولانی بدون شهردار باشد.

با تغییر کاربری فضای سبز مخالفم/ تعیین تکلیف شهردار شیراز طی روزهای آینده/ مدیران از یکدیگر شکایت نکنندبه گزارش شیرازه، اسماعیل تبادار در جلسه شورای برنامه ریزی استان گفت: هفته دفاع مقدس یادآور جانفشانی‌ها و ایثارگری های عزیزانی است كه از همه هستی خود گذشتند تا امروز بتوانیم در امنیت و آرامش و با استقلال در سایه برافراشتگی پرچم مقدس جمهوری اسلامی زندگی کنیم.

او خاطرنشان کرد: یکی از مجموعه ها و شوراهایی که دارای سرمایه انسانی و کارشناسان متعدد در حوزه‌های مختلف بوده و می‌تواند با نگاه و نوع رفتارش در توسعه همه جانبه استان نقش آفرین باشد شورای برنامه ریزی و توسعه استان می باشد.

لزوم داشتن نگاه فراگیر و توسعه‌ای به ظرفیت‌های استان

تبادار با بیان اینکه نگاه توسعه ای و اولویت بندی شده می تواند ما را به راهبرد اصلی كه همان توسعه استان می باشد برساند، گفت: با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های فراوانی كه در استان وجود دارد انتظار می رود كه اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان، نگاه توسعه ای و فراگیر به این ظرفیت ها داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان فارس ابراز داشت: نگاه بلند و بدور از بخشی نگری و جزیره ای می تواند كارگشا باشد و اگر بخشی نگر بودیم دچار مشكل شده و راه توسعه را نخواهیم پیمود.

استاندار فارس گفت: شورای برنامه ریزی و توسعه استان جایگاهی است كه می توان در آن با نگاه نقادانه و با چانه زنی به موضوعات پرداخت و راه توسعه استان را بر مبنای ظرفیت های بالقوه و بالفعل آن هموار كرد.

مدیران از یکدیگر شکایت نکنند

تبادار بر ضرورت هم‌افزایی مسئولان اداره‌ها و نهادها و سازمان‌های مختلف تاكید و خاطرنشان كرد: نباید با جزیره‌ای فكر كردن ایجاد مشكل كرد؛ این خیلی بد است كه یك مدیر علیه مدیر دیگر شكایت داشته باشد.

استاندار فارس با بیان اینكه تنها مسائل عمرانی اولویت او نخواهد بود، گفت: همه دستگاه‌ها و مسائل مرتبط با دستگاه‌ها و مدیریت‌ها را به‌عنوان اولویت نگاه می‌كنم.

او بر لزوم بهره گیری از ظرفیت دانشگاه نیز تاكید و اظهار كرد: جا دارد به منظور بهره وری و حصول نتیجه مطلوب تر از ظرفیت اساتید و فرهیختگان علمی نیز در شورای برنامه ریزی استان استفاده شود و متناسب با موضوعات از آنها دعوت بعمل آید.

تبادار شورای برنامه ریزی و توسعه استان را به یك خانواده تشبیه و ابراز کرد: اگر وحدت رویه كاری در دستور كار باشد و تعامل، هماهنگی و هم افزایی بین دستگاههای اجرایی وجود داشته باشد كاركرد شورا كاركرد مطلوب و خوبی خواهد بود و اگر كارها به صورت جمعی صورت پذیرد نتیجه كار، توسعه و حركت رو به جلو استان خواهد بود.

استاندار فارس به ظرفیت توریسم سلامت در استان اشاره كرد و افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در حوزه پزشكی شرایط برای خدمت رسانی به مردم استان های همجوار و حتی كشورهای حاشیه خلیج فارس فراهم می باشد كه این امر مبنای كار در توریسم سلامت می باشد.

اعتبارات فارس اغناءکننده نیست

او با اشاره به محدودیت منابع مالی و اعتباری گفت: اعتبارات ملی و استانی در فارس اغناء كننده نیست و باید با تدبیر و مدیریت راهكاری را ترسیم نمائیم تا با همین اعتبارات اندك حداكثر استفاده را در حوزه های مختلف داشته باشیم و از ظرفیت‌هایی نظیر سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و همچنین از منابع بانكی بهره گیری كنیم.

استاندار فارس اعتبارات را جزئی از مسائل مد نظر شورای برنامه‌ریزی دانست و گفت: هیچ كس نمی‌تواند مدعی باشد كه امور را می‌توان به شكل فردی پیش برد.

تبادار با تصریح اینكه اعتبارات فارس با جمعیت و وسعت و ظرفیت‌های این استان تناسب ندارد، لزوم اندیشیدن راهكارهایی برای رفع امور را یادآور شد و گفت: ضمن اینكه باید برای بهره‌بردن مطلوب از همین اعتبارات قلیل تلاش مضاعفی داشته و سالانه به‌دنبال افزایش آن باشیم، باید تجدید نظر جدی در زمینه اعتبارات استان را دنبال كنیم.

تاکید بر توسعه آبیاری نوین

تبادار تاكید كرد كه هیچ محدودیت اعتباری برای توسعه طرح‌های گلخانه‌ای در فارس وجود ندارد و گفت: بحث اجرایی كردن مصوبه توسعه آبیاری نوین در عرصه‌های كشاورزی را باید به شكل كامل دنبال كرد.

استاندار فارس به تاكیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی و تاكید رئیس جمهور در خصوص رونق اقتصادی كشور اشاره كرد و افزود: اشتغال یكی از اولویت های جدی كشور خصوصاً استان فارس می باشد و با هر طرح و سرمایه گذاری كه زمینه اشتغال جوانان استان را فراهم نماید موافقت خواهیم كرد.

در استقبال از سرمایه‌گذاران پیشقدم هستم

تبادار گفت: از همه درخواست می‌كنم زمینه را برای اشتغال پایدار فراهم كنند؛ باید سرمایه‌گذار در فارس احساس كند از او به‌خوبی استقبال می‌شود، من در استقبال از سرمایه‌گذاران پیشقدم هستم و از نشست و برخاست با سرمایه‌گذار هیچ نگرانی ندارم؛ رفتار مطلوب با سرمایه‌گذاران خصوصا در این شرایط را ممدوح و پسندیده می‌دانم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینكه سرمایه گذاری و كارآفرینی در فراهم كردن زمینه اشتغال و رونق اقتصادی امری پسندیده است، اظهار داشت: از همه مدیران و اتاق بازرگانی می خواهم با جدیت و گرمی هرچه تمام تر دست سرمایه گذار را بفشارند.

استاندار فارس اشتغال، رفع بیكاری و رونق اقتصادی را از مهمترین اولویت‌ها بیان و اضافه كرد: بخش‌ زیادی از آسیب‌های اجتماعی ناشی از مسائل اقتصادی و بیكاری است.

تبادار یكی از مسائل مهم استان فارس را بحث آب دانست و لزوم توجه به طرح‌های تاثیرگذار در استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای بهبود شرایط كنونی را یادآور شد و گفت: توسعه باید بر مبنای تمام ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه استان باشد.

او توجه به مساله آب به‌ویژه آب شرب را یكی از اولویت‌های مد نظر خود دانست و ابراز امیدواری كرد كه در آینده با استفاده از تمام راهكارها، وضعیت كنونی استان بهبود پیدا كند.

مخالف جدی تغییر کابری فضای سبز هستم

استاندار فارس بر صیانت و حفاظت از باغات شیراز تاكید و تصریح کرد: حفاظت از فضای سبز به ویژه باغات شیراز یكی از اولویت های اصلی است و با تغییر كاربری این باغات بدون داشتن توجیه لازم مخالفت جدی دارم و حتی اجازه ورود به این مباحث را نمی‌دهم مگر آنكه طرح تمام راهكارها را گذرانده باشد و از شهرداری و مجموعه های مرتبط می خواهم از باغات شیراز حفاظت و صیانت نمایند.

او گفت: مخالفت با تغییر كاربری باغات شیراز به هیچ وجه مخالفت با رفاه مردم نیست بلكه صیانت از این باغات، عاملی است كه موجب رفاه شهروندان خواهد بود؛ بر همین اساس معتقد به توسعه فضای سبز در عرصه‌هایی كه امكان آن وجود دارد هستم.

تعیین تکلیف شهردار شیراز ضروری است

استاندار فارس با تاكید براینكه تعیین تكلیف شهردار شیراز یك ضرورت است و مگر می‌شود شهر برای مدت طولانی بدون شهردار باشد، اظهار امیدواری کرد که در اسرع وقت و طی چند روز آینده مسئولان ذیربط توجه كرده و موضوع مدیریت شهری شیراز حل شود.

در این جلسه، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گزارشی از فعالیت ها و برنامه های شورا ارایه نمود و مصوبات كارگروههای تخصصی شورا مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان