کد خبر: ۱۱۴۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۱ - ۰۷ مهر ۱۳۹۶

انتخاب شهردار سعادت شهر در حال تبدیل شدن به یک تراژدی!/ این قصه سر دراز دارد!

با اتفاقاتی که در این جلسه شورای شهر افتاد، از قرار معلوم قصه انتخاب شهردار سعادت شهر سر دراز دارد!

به گزارش شیرازه،  فرج الله شکری سخنگوی شورای شهر سعادت شهر گفت: پیرو اعلام قبلی و دستور کار جلسه تعیین و انتخاب شهردار در مورخ پنجم مهرماه و پس از استماع نامزدهای دعوت شده به جلسه شورا و بیان دیدگاهها و نظریات آنان در مورد برنامه های چهارساله خود و پس از فرصت چند روزه اعضا در خصوص تصمیم گیری بهتر در مورد انتخاب شهردار و رای گیری دراین خصوص، پس از حضور کلیه اعضا در جلسه، مهندس عزیزپور ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش اقدام به شروع جلسه و طرح دستور کار جلسه با توجه به تاکیدات استانداری و معرفی هر چه سریعتر شهردار جهت تصدی این پست نمود و اضافه کرد که سرپرست فعلی طبق نامه استانداری حق هیچ گونه امضا و تایید اسناد مالی را نخواهد داشت و باید از ابتدای مهرماه گزینه پیشنهادی شورا به استانداری اعلام می شد و عدم معرفی شهردار و اداره شدن مجموعه شهرداری با سرپرست فعلی که طی مکاتبات مختلف استانداری مهلت آن به پایان رسیده به منزله ی تعطیلی شهرداری و تبعات ناشی از آن درحل مشکلات مردم خواهد بود .

شکری ادامه داد: پس از توضیحات رئیس شورا،  آقای منوچهر هاشمی گفت لازم نیست تا تحت فشار استانداری قرار بگیریم و می توانیم پس از بررسی ابعاد دیگر این موضوع در فرصت دیگری به انتخاب شهردار بپردازیم .

وی ادامه داد: در ادامه آقای رعیتی فرد ضمن توضیح در مورد عواقب و مشکلات قانونی ناشی از عدم معرفی به موقع شهردار از طرفی و مسکوت ماندن فعالیت های شهرداری از طرف دیگر خواستار رای گیری و تعیین تکلیف هر چه سریعتر در این خصوص شد که آقای عزیزپور اقدم به  توزیع برگه های آراء کردند

شکری تصریح کرد:  پس از این موضوع آقای منوچهر هاشمی اقدام به ترک جلسه نمودند، با توجه به اینکه هنوز جلسه رسمیت داشته و می توانست به کار خود ادامه دهد آقای علی اصغر مهرآور اقدام به ترک جلسه نمود که وساطت دیگر اعضاء در باقی ماندن وی در جلسه  و دعوت به همدلی و اتحاد فایده ای نداشت.

سخنگوی شورای شهر سعادت شهر ادامه داد: پس از این اتفاقات، جلسه از رسمیت خود خارج و جلسه آینده در خصوص تعیین شهردار به روز دوشنبه دهم مهرماه و بعد از تعطیلات دهه اول محرم موکول شد .

شکری سخنگوی شورا یادآور شد: با توجه به اینکه عزم جدی همه ی اعضای شورا در خصوص تعیین شهردار باشد، باید همگی به رای حداکثری و تقاضای دفتر شوراهای استانداری مبنی بر معرفی هر چه سریعتر شهردار و تعیین تکلیف سرپرستی تا ابلاغ نهایی گزینه شهردار اقدام و تمکین داشته باشند، ادامه این حرکت را به صلاح مردم و شهر ندانسته و خواستار حل و فصل این موضوع از طریق گفتمان اعضاء و تمکین به رای حداکثری شورا و تقویت این  نهاد مردمی دانستند.

شکری همچنین عنوان کرد که حق مردم این نیست که آنها را وارد دعواهای سیاسی کنیم  و آنان تنها خدمت را از شورا می خواهند.

 این عضو شورا همچنین آقایان هاشمی و مهرآور را دعوت به همدلی ،اتحاد ،صبوری و متانت بیشتر کرده و وساطت قانونی دیگر مسئولین مرتبط خارج از شهرستان را در این موضوع نه شایسته شورا و نه شایسته آنان دانست .


شکری در پایان تحمل پذیری و از خودگذشتگی را رمز پیروزی شورا دانست وگفت: رسیدگی به مشکلات مردم فارغ از جدالهای حاشیه ای باید  دغدغه ی اعضای شورا باشد.

اما اقای منوچهر هاشمی هم دیگر عضو شورای شهر در این خصوص در واکنش به صحبت های شکری سخنگوی شورای شهر سعادت در یکی از گروه های اجتماعی گفت:دوست و همکار عزیز جناب شکری ،انصاف داشته باشید،
مگر من و آقای مهرآور جز این ک کتبا در خواست کردیم گزارشی از وضعیت شهرداری ارایه شود تا بتونیم با اشراف بیشتری شرایط رو بسنجیم و رای دهیم خواست دیگری مطرح کردیم؟

هاشمی ادامه داد: چرا ب مردم گزارش عملکرد ارایه نشود تا بدانند ک میزان بدهی شهرداری چقدر است؟

وی گفت: آیا بیان واقعیت ها ب مردم و محرم دانستن آنان وظیفه من و شما نیست؟ چند نفر از مردمی که شما ادعای دلسوزی برای اونا رو دارید می دونند ک اونقدر طلب پیمانکار شهرداری رو ندادید ک از طریق دادگاه حکم توقیف اموال  و حساب های شهرداری رو گرفته و اگر وساطت ما نبود از سه ماه پیش شهرداری تعطیل می شد.

فرج الله شکری سخنگوی شورای شهر سعادت شهر در گروه تلگرامی مطالبات مردمی پاسارگاد در جواب صحبت های منوچهر هاشمی دیگر عضو شورای شهر سعادت شهر گفت: برادر عزیز جناب آقای هاشمی، ضمن تشکر از دغدغه جنابعالی که دغدغه همه اعضا نیز بوده و طبق قولی که به مردم داده بودیم تمامی تصمیمات شورا را به اطلاع مردم میرسانیم ، میزان بدهی شهرداری بارها توسط برادر رعیتی فرد و گزارش سرپرست فعلی از سال 84 تا کنون در صحن شورا به اطلاع شما و دیگر اعضا محترم رسیده و حتی اطلاعات بودجه سال 96 شورا به همراه تمامی ضمایم آن یکجادجهت مطالعه بحضورتان تقدیم شده است، پس در این شرایط حساس که لازم است  تجربه ی گرانسنگ جنابعالی به کمک شورا بیاید و از همفکری یکدیگر برخوردار باشیم و شما نیز به عنوان پدری دلسوز یاریگر ما باشید لزوم اتحاد و بهره گیری از تجربیات یکدیگر میتو اند راهگشای مشکلات شورا و شهر باشد،البته که هیچ کس در این شورا با شخص شما و آقای مهرآور مشکل نداشته و ندارد و اینجا اختلاف سلیقه هاست که آن هم مساله ای طبیعی است .

شکری ادامه داد: انتظار مردم به لحاظ سن و سوابق جنابعالی این است که سنگ صبور دیگر اعضا و حتی راهگشای مساءل شورا باشید که با کمی درایت می توان به این نتیجه رسید و به مردم عزیز نیز قول خواهیم داد همچون گذشته در مراسم معارفه شهردار جدید و مشخص شدن وضعیت بلاتکلیف شهرداری تمامی موارد را به سمع و نظر مردم شریف برسانیم.

سخنگوی شورای شهر سعادت شهر گفت:  برادر عزیز جناب آقای هاشمی مخاطب سخن شما شخص بنده نیست کل اعضای دیگر شورا نیز هست و مطالب گفته شده توسط اینجانب در کانالها و سایتهای خبری ، سخن و  تایید شده رئیس و نایب رئیس شورا نیز هست.


طنین پاسارگاد، با اتفاقاتی که در این جلسه شورای شهر افتاد، از قرار معلوم قصه انتخاب شهردار سعادت شهر سر دراز دارد!

منبع:  طنین پاسارگاد


نظرات بینندگان