کد خبر: ۱۱۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۶
رئیس كنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس:

تمام ارزش‌های عاشورایی در دفاع مقدس متبلور شد/ ایمان و ولایت‌پذیری؛ تنها عوامل موفقیت ملت ایران

قناعتی با یادآوری تقارن هفته دفاع مقدس امسال با ایام محرم‌الحرام بر این نكته تأكید كرد كه تمام ارزش‌های عاشورا در دوران دفاع مقدس ما متبلور شد و این فرهنگ عاشورایی نیز همچنان تا به امروز ادامه دارد.

به گزارش شیرازه، جواد قناعتی، در حاشیه برپایی نمایشگاه «بهشت خاكی» شیراز ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان گفت:‌ امسال هفته دفاع مقدس با ایام محرم‌الحرام مقارن شد كه این تقارن خود مایه خیر و بركت برنامه‌های این ایام شده است.
وی افزود: پاسداشت و سوگواری سید و سالار شهیدان در ایام هفته دفاع مقدس یك نكته داشت آن هم اینكه عاشورا، كلاً درس ایستادگی، مقاومت و از خودگذشتن تا به خدا رسیدن است همان‌طور كه این ارزش‌ها نیز در دوران دفاع مقدس ما متبلور شد.
 
فرهنگ عاشورا امروز در جبهه مقاومت تبلور یافته است

قناعتی با بیان اینكه تبلور فرهنگ عاشورایی در ایام هفته دفاع مقدس است، گفت: نهضت عاشورا از سال 61 هجری آغاز شد و به كربلای ایران رسید و امروز هم در جبهه مقاومت این نهضت با خون شهدای مدافع حرم همچنان ادامه یافته و تبلور پیدا می‌كند.
 
چرا شروع جنگ تحمیلی را گرامی می‌داریم؟
رئیس كنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس با طرح این سئوال كه چرا ما شروع جنگ تحمیلی را گرامی می‌داریم و آن را به نام هفته دفاع مقدس نامگذاری كرده‌ایم، گفت: در آن زمان نه تنها رژیم بعث عراق بلكه كشورهای بسیاری اعم از آمریكا، انگلیس، اسرائیل و غیره بر علیه ما می‌جنگیدند و به كشور ما تجاوز كردند به طوری كه ما در اردوگاه‌های اسرای جنگی خود از 37 كشور دنیا اسیر داشتیم و این یعنی اینكه این كشورها علاوه بر كمك‌های تسلیحاتی، نظامی، تجهیزات شیمیایی، جاسوسی‌های ماهواره‌ای، نیروهای نظامی نیز برای كمك به رژیم بعث عراق اعزام می‌كردند.
وی با یادآوری اینكه تمام این تلاش‌ها برای از پا درآوردن یك نظام نوپا بود اما به حول و قوه الهی همه این توطئه‌ها خنثی شد، گفت: اگر بخواهیم به ریشه جنگ بازگردیم باید بگوییم كه جنگ ما از تاریخ 31 شهریورماه سال 59 به صورت رسمی آغاز شد در حالی كه تجاوزهای عراق به مرزهای ما از 18 ماه قبل از این تاریخ آغاز شده بود و ما حدود 40 روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی درگیری‌های متعددی با دشمنان داشتیم.
 
جنایات منافقین در كشورمان هم‌تراز جنایات داعش بود
قناعتی، درگیری‌های غائله كردستان، خلق عرب و همچنین جنایت‌های منافقین كوردل را از جمله این درگیری‌های بعد از پیروی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: خبیثت‌ترین انسان‌ها، منافقانی بودند كه بر روی ملت و هموطنان خودشان اسلحه كشیده و آنان را به خاك و خون می‌كشیدند آن هم برای دستیابی به منافع دنیوی خود؛ فردی را به صرف اینكه حزب‌اللهی است و یا بانویی را به دلیل اینكه چادری است به رگبار می‌بستند و یك بچه كوچك را در كانكس به صورت زنده زنده می‌سوزاندند؛ این‌ها همه از جنایات منافقین است و امروز نیز جنایات داعش برای ما تازگی ندارد چون ما چنین جنایت‌هایی را از منافقین در كشور خودمان دیده‌ایم.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه فجر فارس ادامه داد: تمام این جنایت‌ها علیه ملتی صورت گرفت كه تازه انقلاب كرده بود و این انقلاب هم تازه متولد شده بود و تمام تلاش دشمن برای از پا درآوردن این انقلاب بود.
 
تبیین دلایل هجمه‌های دشمن به انقلاب اسلامی

وی به تبیین دلایل هجمه‌های دشمن به انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در دورنما و ایدئولوژی اسلامی كه انقلاب اسلامی و امام راحل برای ملت ایران تبیین كرده است، هدف این است كه این انقلاب زمینه‌ساز نهضت مهدوی و ظهور امام زمان(عج) و پایان سلطه‌ها و حكومت مستكبران خواهد بود به همین دلیل مستكبران با این انقلاب این همه مخالفت می‌كنند.
قناعتی در ادامه با یادآوری شرایط تحریم‌های دوران دفاع مقدس گفت: ما در آن دوران از همه لحاظ تحریم بودیم؛ حتی گونی یا سیم خاردار نداشتیم و این‌ها كمترین و جزئی‌ترین لوازم برای دفاع است در صورتی كه دشمن ما پیشرفته‌ترین تجهیزات را استفاده می‌كرد اما همه دنیا مشاهده كردند كه ما چگونه در مقابل مستكبران عالم پیروز شدیم.
 
ایمان و ولایت‌پذیری؛ تنها عوامل موفقیت ملت ایران در دوران دفاع مقدس
رئیس كنگره سرداران و 15 هزار شهید فارس ادامه داد: ملت ما تنها یك چیز داشت آن هم توكل و ایمان به خدا و همچنین به رهبری امام(ره) ایمان داشت و پشت سر ولی فقیه بود و محكم پای این قضیه ایستاد و این مسئله یك شعار و ادعا نیست بلكه در عمل این موضوعات ثابت شده است لذا همه این موارد موجب شد تا جنگی كه 8 سال به طول انجامید در نوع خودش بی‌نظیر باشد چرا كه ما در این مدت طولانی با آن همه تهاجم گسترده كشورهای مختلف دنیا، حتی یك وجب از خاك كشورمان را ندادیم و این‌ها همگی حاصل خون شهداست.
 
هجوم دشمنان به كشورمان تمام نشده است

وی در ادامه این نكته را یادآور شد كه هنوز هجوم دشمنان به كشورمان تمام نشده و شكل آن متفاوت شده است و سپس ادامه داد: از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از دوران دفاع مقدس تهاجم اقتصادی و فرهنگی بر علیه كشور ما شروع شد و امروز نیز با یك جنگ جدیدی در جبهه مقاومت مواجه هستیم كه هم‌اكنون چند سال است آن را تجربه كرده‌ایم.
 
بیش از 90 درصد شهدای مدافع حرم از نسل جوان هستند

قناعتی با بیان اینكه بیش از 90 درصد شهدای مدافع حرم استان فارس و كل كشور همگی از نسل جوان هستند، گفت: این‌ها كسانی هستند كه نه دفاع مقدس و نه امام راحل را درك كرده‌اند و اكثر آن‌ها متولد دهه 70 و یا بعضاً دهه 60 هستند اما سئوال اینجاست كه چرا این‌ها در این راستا قدم بر می‌دارند و پاسخ آن نیز همین یك جمله است كل یوم عاشورا و كل ارض كربلا.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه فجر فارس ادامه داد: شهدای مدافع حرم ما در این راه قدم گذاشته و در آن ایستادگی كردند و در دفاع از اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی پشت سر ولی فقیه قرار گرفتند و این راه همچنان ادامه دارد چنانچه می‌بینیم مدافعان حرم در حال جنگ با دشمنان دین خدا هستند و امروز نتیجه این همه رشادت‌ها را با این پیروزی‌های دلنشین در جبهه مقاومت می‌بینیم.
 
اشاره به برپایی نمایشگاه «بهشت خاكی»
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برپایی نمایشگاه «بهشت خاكی» طی ایام هفته دفاع مقدس در بوستان جنت شیراز اشاره كرد و گفت: این نمایشگاه به‌همت بسیجیان زحمت‌كش پایگاه مسجدالرضا(ع) وابسته به سپاه ثارالله(ع) شیراز و همچنین با همكاری مجموعه پتروشیمی شیراز و سپاه فجر فارس برپا شده است كه جا دارد از تمام دست‌اندركاران این قضیه قدردانی شود.
قناعتی با تصریح اینكه این نمایشگاه در بخش‌های مختلفی تدارك دیده شده است، گفت: یكی از این بخش‌های اجرای برنامه زنده تلویزیونی است كه امسال این برنامه به نام «فصل شیدایی» با همكاری خوب مجموعه صدا و سیمای فارس اجرایی شد كه جای قدردانی دارد.
 
«فصل شیدایی» بهشت خاكی شیراز هر شب به‌صورت زنده پخش شد

وی با یادآوری اینكه «فصل شیدایی» بهشت خاكی شیراز كار مشترك سپاه فجر فارس و صدا و سیماست، گفت: در طول ایام هفته دفاع مقدس هر شب این برنامه با موضوعات مختلف و متنوع و با توجه به تقارن آن‌ها با ایام محرم‌الحرام بر روی آنتن می‌رفت.
 
معرفی شهدای كمتر شناخته شده در بهشت خاكی
رئیس كنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس گفت: در بهشت خاكی علاوه بر معرفی شهدای دفاع مقدس، به ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدایی كه شاید كمتر به آن‌ها پرداخته می‌شد و همچنین شهدای مدافع حرم و امنیت توجه شد و از هر بوستانی، گلی چیده شد و در این گلدان قرار گرفت و به سمع و نظر مردم رسانده شد.
وی در پایان گفت: یكی از بخش‌های این نمایشگاه شبیه‌سازی عملیات شیحه بود كه این عملیات توسط رزمندگان لشكر 19 فجر در منطقه شیحه سوریه انجام شد و در آن سه شهید بزرگوار استان فارس شامل شهید آزاد خشنود، قدرت‌الله عبودی و ابوذر فرح‌بخش مشاركت داشته و به فوز عظیم شهادت نائل آمدند.
نظرات بینندگان