وی ادامه داد: دشمنان اسلام قصد تضعیف پیاده روی اربعین را دارند و کسانی که در راستای کمرنگ کردن این حضور سخن می گویند در زمین دشمن بازی می کنند زیرا تجمع بزرگ عزاداران در روز اربعین به عنوان بزرگترین تجمع بشری به ثبت رسیده است.
این مقام مسوول با اشاره به اینکه ولایت مداری و حب اهل بیت(ع) در پیاده روی اربعین از نکان بارز این حرکت مردمی است، افزود: فرهنگ عاشورایی باعث تقویت ارتباط بین ملت های اسلامی گردیده است.
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز تصریح کرد: موکب احمد بن موسی (ع) در زمینی به مساحت 18 هزار متر مربع با گنجایش 6 هزار زائر به صورت شبانه روزی با تمامی زیر ساخت های لازم از جمله آشپزخانه سیار، نانوایی سیار، حمام، سرویس بهداشتی، رخت شوی خانه و محل اسکان طراحی و ساخته شده و زائران می توانند از تمام خدمات به صورت رایگان استفاده نمایند.
امینی با بیان این مطلب که در موکب احمد بن موسی (ع)  به صورت شبانه روزی خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) انجام می شود تصریح کرد: امسال مکان های اسکان نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر افزایش یافته تا خدمات بهتری به زائرن ارائه شود.
 این مقام مسوول ادامه داد: در سال گذشته جابه‌جایی و انتقال زائران از مرز شلمچه تا خرمشهر توسط 50 دستگاه اتوبوس اعزامی از شیراز انجام گرفت و امسال نیز همانند سال گذشته جابجایی زائران در این مسیر انجام می گیرد.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته نظافت 18 هکتار از مسیر زائران در مرز شلمچه برعهده نیروهای شهرداری شیراز بوده است، گفت: در سال گذشته200 مخزن ویژه ذخیره‌سازی و حمل پسماندها، 10دستگاه خودرو حمل پسماند، چهار تانکر تامین آب و سه دستگاه ماشین حمل و نقل مواد بازیافتی در موکب مستقر شد که امسال نیز سعی می شود خدمات رسانی در این زمینه به بهترین نحو انجام گیرد.
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: نیروهای آتش‌نشانی نیز تامین ایمنی و ارائه خدمات آتش‌نشانی در 18 کیلومتر محور شلمچه را عهده‌دار خواهند بود.
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز ادامه داد: تبلیغات محیطی با محوریت معرفی سومین حرم اهل بیت (ع) در طول مسیر منتهی به مرز شلمچه و نیز برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی از قبیل اقامه نماز جماعت، مراسم سخنرانی، سینه زنی، برپایی زیارت عاشورا و توزیع اقلام فرهنگی در موکب پیش بینی شده است.
امینی تصریح کرد: در سال گذشته بخش قابل توجهی از هزینه های راه اندازی موکب احمد بن موسی(ع) در مرز شلمچه توسط خیرین و کمک های مردمی تامین شد و امسال هم انشاء الله با حمایت و کمک های خیرین کمیت و کیفیت ارتقاء داده می شود.
وی گفت: موقعیت موکب احمد بن موسی (ع) در مرز شلمچه عمود 270 می باشد و با تبلیغات انجام شده در مسیر، زائرین عتبات عالیات خصوصا هم استانی ها و شهروندان عزیز شیرازی که عازم سفر اربعین هستند می توانند از خدمات این موکب بهره مند شوند.


منبع: برنا