کد خبر: ۱۱۴۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۹ - ۱۰ مهر ۱۳۹۶
در جلسه شورای اداری بخش زرقان مطرح شد:

فراخوان سرمایه‌گذار در بخش حمل ونقل شهر لپویی/ شهرک‌سازی صنعتی در مرحله شعار است!

فرماندار شیراز گفت: به تمام قول‌هایی که برای رفع مشکلات مردم زرقان و لپویی داده‌ایم عمل می‌کنیم.

فراخوان سرمایه‌گذار برای حمل ونقل در شهر لپویی/ شهرک‌سازی صنعتی در مرحله شعار است!به گزارش شیرازه، حیدر عالیشوندی در جلسه شورای اداری بخش زرقان گفت: توسعه پالایشگاه ها امروزه با صنعت روز دنیا همگام شده و می‌توان پالایشگاه شیراز را نیز مثل تمامی کلان شهرها توسعه داد و با توجه به اشتغال زایی زیاد این صنعت باید با توان و کوشش زیاد این پروژه ملی دنبال شود.

او افزود: پالایشگاه شیراز دارای سرمایه گذار آماده هست و باید قدر این پتانسیل را دانست چرا که فواید این سرمایه گذاری در توسعه صنعتی میتواند به توسعه این دو شهر همجوار و تاثیر آن بر کل شهرهای استان در خروجی این پالایشگاه منجر شود.

عالیشوندی اظهار کرد: درصورتی که متقاضی بخش خصوصی برای حمل ونقل در شهر لپویی وجود داشته باشد نسبت به معرفی جهت ارائه تسهیلات از مسیر بخشداری زرقان فراهم است و رفع این مشکل فقط با مشارکت سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شدنی است.

فرماندار شیراز گفت: روند اجرایی تمام پروژه‌های عمرانی را هفتگی رصد می‌کنیم و به تمام قول‌هایی که جهت رفع مشکلات مردم منطقه داده ایم عمل خواهیم کرد کما اینکه در هفته دولت بسیاری از امورات عام‌المنفعه را با همکاری دستگاه‌ها در شهرهای زرقان و لپویی اجرا کردیم.

آوردن امکانات به روستاها زمینه ساز اشتغال است

مسعود رضایی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: حکومت حضرت علی (ع) نمونه یک حکومت مدون با در نظر گرفتن معیشت مردم بود. اجرای عدالت در ساختار حکومتی اصل بود و در جمهوری اسلامی نیز توزیع عادلانه قدرت و ثروت و تسهیلات به مردم باید عادلانه باشد.

رضایی اظهار کرد: فلسفه شهادت امام حسین (ع) نیز اجرای عدالت بوده و امروز باید در تمام شهرها و روستاها این مقوله تاکید و عمل شود. آوردن امکانات به شهرهای کوچک و روستاها زمینه ساز اشتغال و توسعه شهری هست و باید اشتغال را به معنی واقعی دنبال کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه ایجاد اشتغال بسیار عقب هستیم. تنها راه زمینه سازی تسهیلات سرمایه گذاری در بخش خصوصی است. نماینده مجلس نقش نظارتی دارد. مسئولین اجرایی باید برای رفع مشکل اشتغال جوانان برنامه ریزی توام با زمانبندی اجرایی داشته باشند. شهرک‌سازی صنعتی در اکثر نقاط و در همجوار شهرها فقط در مرحله شعار است. آوردن تسهیلات و امکانات در شهرکهای صنعتی باید در اولویت کارها باشد .

زمان بهره‌برداری از مدارس مسکن مهر لپویی مشخص شود

رجبی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز با طرح این پرسش که سهم لپویی در اعتبارات شهرستان چقدر است، گفت: دستگاه‌های اجرایی در شهر لپویی یک کار توسعه ای تا پایان سال تعریف کنند و انجام دهند. توسعه مسکن مهر نیز از مطالبات شهر لپویی است و باید در طرح جامع شهر و ارائه برنامه دقت نظر شود. مسکن مهر نیاز به مدرسه دارد و باید زمان بهره‌برداری آن مشخص شود .

او اظهار کرد: شهرداری وشورای شهر لپویی اولویت های خود را در طرح جامع مشخص کنند چرا که بدون برنامه اجرایی نخواهد شد.

رجبی گفت: مسایل شهرک صنعتی شهر لپویی پیگیری نشده است و به جد توسعه این مقوله را دنبال خواهیم کرد. این حق مردم منطقه است و همگی نسبت به رفع مشکلات مردم مسئولیم. اجرای عملیاتی را باید صورتجلسه و برایش زمانبندی در نظر گرفت.

تامین آب شرب در شهرهای زرقان و لپویی نیازمند 110میلیارد اعتبار است

مدیر کل آب و فاضلاب استان فارس هم در این جلسه گفت: برای هر خانوار قریب شش میلیون تومان هزینه شده است. منبع آب و تامین آب شرب در شهرهای زرقان، لپویی، مسکن مهر پایدار نیست. طرح مطالعاتی انجام شده و نیاز به اعتبار دارد.

۱۱۰ میلیارد برای توسعه آب شهرهای زرقان و لپویی مورد نیاز است که میتوان با دعوت از سرمایه گذار این روند را تسهیل کرد.

5 مدرسه در مسکن مهر لپویی در حال ساخت است

عبدالهی رئیس اداره راه و شهر سازی شیراز هم گفت: ۵ مدرسه با همکاری و توافق با نوسازی مدارس در حال ساخت است که ۳ مدرسه پیشرفت ۷۰ درصدی دارد. شهرداری لپویی در مسکن مهر ریالی هزینه نکرده و شهرسازی ۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است. توسعه راه و جاده، احداث پیاده رو ها، معابر و مسجد، درمانگاه و مجتمع تجاری از جمله پروژه های عمرانی انجام شده است.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان