کد خبر: ۱۱۴۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶

شفر سرمربی استقلال شد+ سوابق

سرمربی تیم فوتبال استقلال بعد از نشست کمیته فنی امروز این تیم مشخص شد.
به گزارش شیرازه، بعد از پایان نشست دیروز(10 مهر) کمیته فنی باشگاه استقلال  شفر آلمانی  به عنوان سرمربی تیم استقلال معرفی شد.

قرار است وی از امروز رسما کار خود را در استقلال آغاز کند.علیرضا منصوریان بعد از هفته هفتم از هدایت استقلال استعفا کرده بود.دین محمدی عضو کمیته فنی این باشگاه پس از پایان این جلسه در جمع خبرنگاران این خبر را تایید کرد.

*رزومه این سرمربی آلمانی به شرح زیر است:


دقایقی پیش وینفرد شفر به عنوان مربی جدید استقلال تهران معرفی شد. بر این اساس عملکرد این مربی 67 ساله را از نظر می‌گذرانیم.

وی از سال 1982 در تیم دوم بروسیا مونشن گلادباخ کار خود را رسما آغاز کرد و پس از 4 سال هدایت کارلسروهه آلمان را برعهده گرفت. شفر با این تیم توانست به نیمه نهایی لیگ اروپای سال 1993-1994 رسید و به نماینده اتریش نتیجه را واگذار کرد.

مربی آلمانی 67 ساله، طی 3 سال آینده هدایت اشتوتگارت و تنیس برلین را برعهده گرفت ولی چندان موفق ظاهر نشد و در سال 2001 هدایت تیم ملی کامرون را برعهده گرفت. در این تیم آفریقایی به وسیله درخشش «ساموئل اتوئو» توانست بهترین روزهای خود را به عنوان مربی به ثبت رساند و در جام ملت‌های آفریقای سال 2002 قهرمان شود.

در سال 2004، شفر به مربیگری در آسیا روی آورد و سکان هدایت الاهلی امارات را بر عهده گرفت. پس از 2 سال و قهرمانی در لیگ این کشور به العین امارات رفت اما در آنجا جامی را کسب نکرد.

در سال 2010 به آذربایجان سفر کرد و به مدت یک سال مربی باشگاه باکو شد. در سال 2011 هدایت تیم ملی تایلند را برعهده گرفت و پس از عدم موفقیت در این کشور در سال 2013 با توافق 2 طرف به کار خود پایان داد.

در سال 2013 با هدایت جامائیکا توانست نام خود را دوباره زنده کند و این کشور را قهرمان  جام طلایی کونکاکاف سال 2015 کرد.

وی  تا سال 2016 مربی این تیم بود و پس از آن در هیچ تیمی کار نکرد و اکنون باید جانشین علیرضا منصوریان شود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان