کد خبر: ۱۱۴۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان بوانات:

4 هزار سالمند در بوانات

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان بوانات گفت: توجه به سالمندان و تکریم ایشان بر تحکیم خانواده بسیار کمک خواهد کرد.

به گزارش  شیرازه،  کمیته راهبردی مشارکت مردمی با هدف برنامه ریزی هفته قلب و سالمند بوانات با حضور متخصصین داوطلب ادارات و مسئولین واحدهای بهداشتی در محل شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوانات برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر لیلا حسامی"معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان بوانات" ضمن عرض خیر مقدم به تمامی مدعوین در جلسه با اشاره به اینکه دهم تا شانزدهم مهرماه، هفته سالمند نام گذاری شده است مطالبی در خصوص اهمیت و جایگاه سالمند عنوان و گفت: نگاه جامعه به سالمندان در بهداشت روانی و جسمی آنها بسیار موثر است و باید این نگاه و تکریم سالمندان مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه جلسه رضا دارابی" کارشناس بیماری های غیرواگیر" گفت: 53درصد بار بیماریها روی بیماری های غیرواگیر است که این آماردر ایران 76درصد است.

وی برآموزش و اطلاع رسانی برای مبارزه با بیماریهای غیر واگیر دار تاکید کرد و اظهار داشت: گرچه روی برخی از عوامل بیماری مثل سن و ژنتیک نمی توان مداخله کرد اما روی عواملی چون کم تحرکی، عادات غذایی میتوان تأثیر گذاشت.

سپس اعظم رجائی" کارشناس بهداشت خانواده" شبکه بهداشت و درمان بوانات گفت: جمعیت سالمندی شهرستان بوانات در حال حاضر نزدیک به 4هزار نفر می باشد که تنها یک مرکز تخصصی ویژه سالمند در شهرستان است که زیر نظرسازمان بهزیستی فعالیت می کند و جوابگوی نیازهای سالمندان نیست.

وی در پایان جلسه، برنامه های هفته سالمندان را ارائه داد.

منبع:  حرف رسا

برچسب ها: بهداشت ، بوانات ، درمانی
نظرات بینندگان