کد خبر: ۱۱۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

به عنوان رئیس دانشگاه به خدمت ادامه می‌دهم/ اجازه ندهید نامادری‌ها از اختلافات سوءاستفاده کنند/ میانگین عمر ایرانی‌ها 20 سال افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: به احترام استاندار فارس، وزیر بهداشت و سایر بزرگانی که خواستار ماندن بنده هستند به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی به خدمت خود ادامه می‌دهم.

به عنوان رئیس دانشگاه به خدمت ادامه می‌دهم/ اجازه ندهید نامادری‌ها از اختلافات سوءاستفاده کنند/ میانگین عمر ایرانی‌ها 20 سال افزایش یافتبه گزارش شیرازه، دکتر محمدهادی ایمانیه صبح امروز، سه‌شنبه 11 مهرماه در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته سلامت سالمندان در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش آنان گفت: همه ما رفتنی هستیم و برای اینکه دانشگاه حال و هوای جوانتری پیدا کند و گردش مدیریت بین نخبگان اتفاق افتد قبل از سفر حج با وزیر بهداشت صحبت و خواهش کردم که چه شما وزیر بمانید و چه نمانید اجازه دهید بنده به شغل اصلی خود که معلمی است، بپردازم و ایشان نیز گفتند وقتی دولت یازدهم تمام شد با هم می‌رویم اما زمانی که ایشان بعد از وزیر دفاع دومین رأی بالا را از مجلس گرفتند بنده در سفر حج بودم و در برگشت دیدم عده‌ای بریده‌اند و دوخته‌اند گفتم الحمدلله که تصمیمات گرفته شده و دیداری یک ساعت و نیمه با وزیر بهداشت داشتم و ایشان را راضی کردم که با استعفای بنده موافقت کنند.

رئیس بعدی دانشگاه علوم پزشکی شیراز باید سیر پیشرفت دانشگاه را حفظ کند

او ادامه داد: ما مدعی هستیم و ثابت کردیم که دانشگاه علوم پزشکی شیراز سیر صعودی پیشرفت را با سرعت خوبی طی کرده است و این به دلیل زحمات همه همکاران بنده بوده است که من فقظ نخ این تسبیح 30هزار نفره هستم و به عنوان یک شهروند انتظار داریم نفر بعدی که بر جایگاه ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز تکیه می‌زند نیز بتواند سیر پیشرفت دانشگاه را حفظ و بر سرعت آن بیفزاید که وزیر بهداشت هم لطف کردند و گفتند بنده پیشنهاداتی را مطرح کنم که 4نفر را معرفی کردم.

مشاور وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها گفت: شب گذشته(دوشنبه10مهر) با وزیر صحبت کردم قرار شد تا زمانی که وزیر بهداشت، استاندار فارس و سایر بزرگان بر شخصی که همه ویژگی‌های مدنظر را داشته باشد به توافق برسند به خدمت ادامه دهم که من نیز به احترام همه صحبت‌هایی که مطرح شده به خدمت خود ادامه می‌دهم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: از زمانی که استعفایم را مطرح کرده‌ام به لطف و عنایت خدا بیش از 200نفر از اساتید دانشگاه که اغلب جزو طیف سیاسی اصلاح‌طلب محسوب می‌شوند، بسیاری از دانشجویان، کارمندان، جانبازان و برخی از اصحاب رسانه نسبت به بنده اظهار لطف کرده‌ و خواستار ادامه خدمت من شده‌اند.

استاندار فارس هم خواستار ادامه خدمت دکتر ایمانیه شد

ایمانیه با بیان اینکه با استاندار فارس نیز دو دیدار داشته‌ام، گفت: در دیدار اول گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارائه دادیم و در دیدار دوم از استاندار خواهش کردم با تغییر ریاست دانشگاه موافقت کند که ایشان گفتند فعلا در این شرایط موافق تغییر نیستم و به مسئولیت خود ادامه بدهید.

همکاری تمام طیف‌های سیاسی و قومیت‌ها رمز موفقیت دانشگاه بوده است

او ضمن اشاره به فعالیت برخی افراد که هرروز به دنبال راه‌حلی برای رفتن ‌دکتر ایمانیه هستند و بحث خدمت بیش از 12 سال را راه ‌انداخته‌اند، گفت: رمز موفقیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این بوده است که از همه اقوام و طیف‌های سیاسی همه دست به دست هم دادند و در پیشبرد اهداف دانشگاه همکاری کرده‌اند نبایداجازه داد اختلاف‌نظرها ما را از اهداف متعالی دور کند.

ایمانیه با تأکید بر اینکه هرکس که بر طبل دو دستگی و اختلاف بکوبد قطعا پیشرفت کشور را نمی‌خواهد، خطاب به اصحاب رسانه گفت: شما به سهم خود هرگونه دو دستگی و اختلافی را نطفه خاموش کنید و اجازه ندهید نامادری‌ها از شرایط سوءاستفاده کنند و نامادری اصلی اسرائیل و آمریکاست، نباید دشمن را اشتباهی گرفت.

اظهار نگرانی از غرب‌زدگی و کمرنگ شدن فرهنگ ستوده تکریم والدین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اشاره به آموزه‌های دینی درخصوص تکریم والدین گفت: در ایران گرچه برخی از فرزندان، والدین خود را به خانه سالمندان می‌برند اما آنان را به طور کامل رها نمی‌کنند و باید مراقب بود خدای ناکرده در این مورد غرب زده نشویم و فرهنگ زیبا و ستوده ما نسبت به احترامی که برای والدین قائل هستیم، کمرنگ نشود وگرنه مورد خشم الهی قرار می‌گیریم.

ایمانیه با اشاره به شکل‌گیری شورای سلامت سالمندان در سال 1390 گفت: با استناد به سامانه سیب تا کنون 74درصد سالمندان استان فارس یک بار مراقبت شده‌اند و در خصوص پیشگیری از وقوع مشکلاتی که سالمندان با آن مواجه می‌شوند مشاوره دریافت کرده‌اند.

میانگین عمر ایرانی‌ها بعد از انقلاب 20 سال افزایش یافت

او با بیان اینکه خدمات دانشگاه علوم پزشکی شیراز از نظر کارشناسان وزارت بهداشت بی‌نظیر بوده است، گفت: بعد از انقلاب اسلامی، 20 سال به طول عمر ایرانی‌ها اضافه شده است و کسانی که اکنون متولد می‌شوند به طور میانگین 80 سال عمر خواهند داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: 35درصد ترخیص‌های بیمارستانی در دنیا، 47 درصد روزهای بستری و 60 درصد هزینه‌ها مربوط به افراد بالای 60 سال است.

6داروخانه دوستدار سالمند شدند

ایمانیه با بیان اینکه 6داروخانه را به استانداردهای داروخانه دوستدار سالمند رسانده‌ایم، گفت: تلاش می‌کنیم بیمارستان شهید فقیهی شیراز نیز به استانداردهای بیمارستان دوستدار سالمند برسد که در این راستا تا کنون اقداماتی نظیر دو جداره کردن شیشه‌ها، زنگ اخطار مخصوص، تسهیل رفت و آمد در مسیرها و غیره را انجام داده‌ایم.

او با اذعان به اینکه در بیمارستان شهید فقیهی و نمازی به دلیل بار مراجعات زیاد دچار کمبود فضای اورژانس هستیم، از بازگشایی اورژانس بازسازی شده بیمارستان شهید فقیهی در هفته آینده خبر داد.

راه‌اندازی و فعالیت گروه دانشجویی دوستدار سالمند، راه‌اندازی مرکز تحقیقات سالمندی، تهیه بسته‌های آموزشی طب سالمندان ویژه رشته‌های مختلف پزشکی و پیراپزشکی از جمله اقدامات دیگری در راستای ارائه خدمات به سالمندان بود که ایمانیه به آن‌ها اشاره کرد.

در صورت اختصاص زمین، شهرک دوستدار سالمند ایجاد می‌شود

مشاور وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها گفت: با دو استاندار قبلی فارس، معاون عمرانی استانداری فارس، مدیرکل راه و شهرسازی فارس رایزنی و صحبت کرده‌ایم که در صورت اختصاص زمینی 200هکتاری شهرک دوستدار سالمند را بسازیم تا خانواده‌های سالمندان بتوانند اوقاتی را در آنجا سپری کنند و سالمندان از خدمات تفریحی و سلامت این شهرک استفاده کنند.

ایمانیه گفت: از جمعیت 4میلیون و 800 هزار نفری فارس، 4 میلیون و 200 هزار نفر زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند که بیش از 9 درصد آنان سالمند می‌باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: برای مراقبت از کودکان زیر 6سال، سالمندان بالای 60 سال و مادران باردار برای پزشکان خانواده پاداش درنظر گرفته‌ایم.

او به غربالگری تغذیه‌ای بیش از 81 درصد جمعیت استان اشاره و تصریح کرد: گرچه هنوز تا رسیدن به اهداف ایده‌آل طرح پزشک خانواده فاصله بسیاری داریم اما چند سال بعد مشخص خواهد شد که مردم فارس در دریافت خدمات بهداشتی و درمانی چقدر از سایر استان‌ها جلوتر هستند.

ثبت 4 هزار مبتلا به سرطان سینه در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه سرطان پروستات شایع‌ترین سرطان در بین مردان بالای 60 سال سن است، گفت: شایع‌ترین سرطان بانوان نیز سرطان سینه است که تا کنون 4هزار نفر مبتلا به سرطان سینه ثبت شده است که پزشکان خانواده خانم و مراقبان سلامت را به صورت گروهی آموزش می‌دهیم تا معاینات و مراقبات مربوطه را برای بانوان انجام دهند.

ایمانیه با اشاره به کمبود نیروی رادیولوژیست خانم برای انجام سونوگرافی‌های مربوط به بانوان گفت: با همکاری رادیولوژیست‌ها تعدادی از پزشکان متخصص زنان را آموزش می‌دهیم تا بتوانند سونوگرافی سینه و ماموگرافی را انجام دهند.

توصیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان این نشست به خانواده ها و به مناسبت این هفته، جدی گرفتن مراقبت های دوره‌ای و مراجعه به پزشکان خانواده برای معاینه و آزمایش های لازم سالمندان بود که باید با همراهی جوانترهای خانواده، مورد توجه قرار گیرد تا شاهد ابتلای سالمندان به بیماری هایی مانند سرطان، بیماری های قلبی عروقی و موارد مشابه نباشیم.

امسال دهم تا هفدهم مهر، به نام هفته ملی سلامت سالمندان نامگذاری شده و به همین مناسبت، راهکارهای ارتقای سلامت سالمندان در زمینه هایی مانند تغذیه و مسایل درمانی، در کشور به سالمندان معرفی می شود.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان