کد خبر: ۱۱۴۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۸ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶

برگزاری تجمع بزرگ "رهروان زینبی" در حرم حضرت سید علاء الدین حسین (ع)

عصر امروز تجمع بزرگ "رهروان زینبی" به یاد بانوی گرامی حضرت زینب(س) با حضور بانوان بسیجی، طلاب خواهر و با تقدیر از خانواده تعدادی از شهدا از جمله خانواده شهید حاج عبدالله اسکندی در حرم حضرت سید علاء الدین حسین (ع) برگزار شد.

به گزارش شیرازه؛ عصر امروز تجمع بزرگ "رهروان زینبی" به یاد بانوی گرامی حضرت زینب(س) با حضور بانوان بسیجی، طلاب خواهر و با تقدیر از خانواده تعدادی از شهدا از جمله خانواده شهید حاج عبدالله اسکندی در حرم حضرت سید علاء الدین حسین (ع) برگزار شد.


تولیت حضرت سید علاء الدین حسین(ع) گفت: شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم پرورش یافته مادرانی است که زینب‌وار زندگی و فرزند تربیت کرده‌اند.

در دوران دفاع مقدس با اقتدا به حضرت زینب (س) از حریم اسلام دفاع شد

در ابتدای این همایش مدیر کل اوقاف فارس گفت: حضرت رسول اکرم (ص) قبل از رحلت فرمودند؛ در میان مردم دو یادگار به امانت می‌گذارم اکر همزمان به قرآن و عترت تمسک و توسل جویید به رستگاری خواهید رسید و از گمراهی دور خواهید شد. اما پس از رحلت رسول اکرم (ص) به فرمایش ایشان عمل نکردند و با خیانت به ایشان به اهل بیت (س) ظلم کردند و به اسم اسلام به دین خدا خیانت ورزیدند.

برگزاری تجمع بزرگ


عباس موسوی افزود: پس از واقعه تلخ کربلا حضرت زینب (س) و امام زین العابدین (ع) تنها بازماندگان حضرت سید الشهدا (ع) بودند و اگر حضرت زینب واقعه کربلا را تبلیغ و ترویج نمی‌کردند به راستی کربلا در کربلا می‌ماند. امروز با گذشت 1400 سال از واقعه کربلا هر روز حرارت و عشق حسینی بیشتر و در قلب‌ها جاری و ساری می‌شود.


موسوی ادامه داد: حضرت زینب (س) علی‌رغم مصیبت‌های عظیمی که دیدند تمام قد ایستادند و گفتند؛ ما رأیت اِلا جمیلا! خواهر مصیبت دیده حضرت حسین (ع) الگویی برای زنان جامعه امروز است و در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس زنان جامعه ما با اقتدا به این بانوی بزرگوار از حریم دین و اسلام دفاع کردند. 

برگزاری تجمع بزرگ

مدافعین حرم پرورش یافته مادرانی است که زینب‌وار زندگی کرده‌اند

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاء الدین حسین(ع) گفت: حضرت زینب (س) چون ستاره‌ای در تاریخ اسلام می‌درخشد و چشم عالمیان را به خود خیره کرده است. این‌ بانوی بزرگوار در سال پنجم هجرت متولد و تا پایان زندگی بعنوان یک زن مسلمان زینت وجود پدر و همسر خود بود. وجود ایشان چنان پر ثمر بود که همه مردان جهان در برابر عظمت‌ عقیله بنی هاشم انگشت به دهان سر تعظیم فرو آورده‌اند.

محی الدین طاهری افزود: حضرت سید الشهدا (ع) در لحظات آخر و در هنگامه وداع با خواهر خود گفت؛ زینب جان در نماز شب‌هایت مرا هم دعا کن، و این نشان‌دهنده جایگاه والای ایشان است. لقب حضرت زینب (س)، عقیله بنی هاشم است. عقیله یعنی شخصیتی با عظمت و عاقله خاندان بنی‌هاشم. بانویی که در همه ابعاد زندگی از جمله تقوا، صبر و حجاب و غیره الگویی بی‌نظیر محسوب و بعنوان اسوه صبر در عالم شناخته شده است.


طاهری در پایان متذکر شد: خطبه‌های ارزشمند حضرت زینب (س) شهر کوفه را لرزاند و مردمی را که مشغول شادی و هلهله بود را به عزا و توبه نشاند. زیرا عالمه‌ای است که در مکتب اهل بیت پرورش یافته است. بعد از واقعه کربلا مسئولیت 83 زن و کودک به زینب (س) واگذار شد و ایشان به بهترین نحو این مسئولیت خطیر را به سرانجام رساندند. گفتنی است، شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم پرورش یافته مادرانی است که زینب‌وار زندگی و فرزند تربیت کرده‌اند.

برچسب ها: تجمع ، رهروان ، حرم
نظرات بینندگان