کد خبر: ۱۱۴۷۷۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۴ - ۱۲ مهر ۱۳۹۶
اظهارات ضد و نقیض نماینده‌ها در مورد حکم شهردار شیراز:

رجبی: مشکل صدور حکم‌ معافیان عدم تایید صلاحیت نیست/اکبری: نامه ای باخط خودم به وزیر اطلاعات ارسال کرده ام/رضایی: پاسخ استعلام اعلام نشده/پارسایی:قضیه مبهم است

رضایی گفته است دلیل وقفه این است که پاسخ استعلام داده نشده و بر اساس رایزنی هایی صورت گرفته تا اواخر هفته تعیین تکلیف خواهد شد.
رجبی: مشکل صدور حکم‌ معافیان عدم تایید صلاحیت نیست/اکبری: نامه ای باخط خودم به وزیر اطلاعات ارسال کرده ام/رضایی: پاسخ استعلام اعلام نشده/پارسایی:قضیه مبهم است
به گزارش شیرازه، درحالی که پیش‌تر شیرازه احتمال عدم صدور حکم معافیان را به علت مخالفت نهادهای نظارتی دولتی اعلام کرده بود، اظهارات ضد و نقیض روز گذشته نماینده های شیراز در رابطه با علت تاخیر وضعیت کرسی شهردار شیراز در نوع خود جالب و قابل تامل است.

مشکل صدور حکم‌ مهندس معافیان عدم تایید صلاحیت نیست
رجبی در گفتگو با کانال تلگرامی حامی دولت، «کمپین آرمانی» گفته است: از روز اول پیگیر‌ روند صدور حکم مهندس معافیان بوده ام و جلسات و دیدارهای متعددی در این باره داشتیم که در بسیاری از آنها آقایان اکبری و رضایی هم‌ حاضر بودند. از خود مهندس معافیان در این باره بپرسید و اگر ادعای بنده صحیح نبود حاضرم در هر فضایی که بگویید رو در رو از ادعایم دفاع کنم.

مشکل صدور حکم مهندس معافیان عدم تایید صلاحیت و پاسخ منفی استعلام نهادهای نظارتی نیست بلکه مانع مهم استفساریه جدید مبنی بر منع بکارگیری بارنشستگان در جایگاه شهرداری است. دعوت نجفی شهردار تهران به هیئت دولت باعث شده در زمره مقامات قلمداد شود و امکان بکارگیری وی در جایگاه شهرداری با مجوز ریاست جمهوری وجود داشته باشد و این‌ مسئله مشمول شیراز نخواهد شد.

نامه ای هم باخط خودم به وزیر محترم اطلاعات ارسال کرده ام
علی اکبری نماینده دیگر مردم شیراز در مجلس نیز گفته است:«با وزیر محترم کشور و آقای امیری معاون پارلمانی رییس جمهور و معاون امور مجلس وزارت اطلاعات و آقای دکتر عارف حضوری صحبت کرده ام. متاسفانه پرونده از فارس مشکل پیدا کرده! نامه ای هم باخط خودم به وزیر محترم اطلاعات ارسال کرده ام»

پاسخ استعلام داده نشده
مسعود رضایی نماینده شیراز در این باره گفته است:«دلیل وقفه این است که پاسخ استعلام داده نشده و بر اساس رایزنی هایی صورت گرفته تا اواخر هفته تعیین تکلیف خواهد شد»

وزارت کشور به دلایل مبهم سرنوشت شهرداری شیراز را بلاتکلیف گذاشته است
بهرام پارسایی نیز در این باره گفته است:«هر اصلاح طلبى از رد كردن يك نيروى شايسته و شاخص اصلاح طلبى نگران و ناراحت مى شود. بويژه براى وزارتخانه هاى دولت پسنديده نيست كه رييس ستاد رييس جمهورشان با مشكل مواجه شود و به دلايل مبهم يك كلان شهر را در بلاتكليفى قرار داده و كارهاى توسعه اى آن را به نوعى تعطيل كنند. من به سهم خودم پيگير موضوع بوده و هستم و همچنان اميدوارم با حكم وزير محترم كشوراقاى معافيان بتوانند سكان شهر را در دست بگيرند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶
0
یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس خبر داد
معافیان از سوی وزارت کشور رد شد/ پایان ماجرای شهردار شیراز
یک منبع آگاه در دولت با بیان جزئیات جدیدی از پرونده انتصاب شهردار شیراز گفت: ساعاتی پیش نامه وزارت کشور به شورای شهر شیراز مبنی بر رد شدن عبدالحمید معافیان از سوی این وزارتخانه امضاء شد.

این مبنع آگاه در دولت که نخواست نامش فاش شود، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با بیان مطلب فوق اظهار داشت: تا ساعات آینده نامه کتبی مخالفت وزارت کشور با عبدالحمید معافیان به رئیس شورای شهر شیراز ارسال خواهد شد.
وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس مفاد قانونی و لزوم عمل به نصّ صریح قانون انتصاب شهرداران کلان‌شهرها، آقای عبدالحمید معافیان در مجموع بررسی‌های صورت گرفته احراز صلاحیت نشده و رایزنی‌های صورت گرفته توسط چهره‌ها و مقامات سیاسی و نیز نمایندگان فعلی و قبلی مجلس شورای اسلامی هم نتیجه‌بخش نبود و در نتیجه انتظار می‌رود شورای شهر شیراز هرچه زودتر گزینه جدید خود را جهت تصدی سمت شهرداری شیراز به وزارت کشور معرفی کند.

خبرگزاری فارس بزودی جزئیات بیشتری از این موضوع منتشر خواهد کرد.
یه فرزند شهید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶
0
اندکی صبر سحر نزدیک است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶
1
شما چکارتون به انتخاب شهردار .به سلفی گرفتنتان برسید بعضی از آقایان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶
0
عدم موافقت وزارت کشور برای انتصاب معافیان به شورای شیراز اعلام شده است
احمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶
0
انگار هر چهار نماینده هرکدوم جیزی میگن که نشان میدهد نه مشترکا با هم کاری برای تایید معافیان انجام داده اند و نه اساسا در جریان ماجرا بوده اند.خیلی خیلی جالبه