کد خبر: ۱۱۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۶
مدیرکل صدا وسیمای فارس اعلام کرد:

پخش 16 هزار دقیقه برنامه با موضوع محرم توسط صدا وسیمای فارس

صدا وسیمای فارس با تولید و پخش 16 هزار دقیقه برنامه در خدمت مخاطبان استانی با موضوع محرم و عاشورا بوده است.
به گزارش شیرازه، مدیر کل صدا و سیما فارس پوشش گسترده رادیویی و تلویزیونی دلدادگی عزاداران حسینی در ایام محرم در اقصی نقاط استان را از افتخارات این مرکز برشمرد و گفت: در این مدت همکاران صدا وسیمای فارس در قالب 400 نفر تلاش کردند که عزاداری مردم در اقصی نقاط استان را با شکوه تمام در معرض دید مخاطبان قرار دهند.

سید تقی سهرابی با اشاره به برخورداری این مرکز از بیشترین خطوط فیبر نوری در بین صدا وسیمای مراکز افزود: در تاسوعا و عاشورای امسال نیز معاونت فنی مرکز توانست از 6 نقطه استان امکان بهره برداری تصویری را برای استفاده همکاران خود در سیما فراهم کند.

لار، جهرم، داراب، کازرون، فسا و استهبان شهرهایی بودند که صدا وسیما با استفاده از بستر فنی ایجاد شده توانست عزاداری شهروندان این شهرها را علاوه بر شبکه های استانی در شبکه های ملی نیز نمایش دهد.

سهرابی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته و هماهنگی خوب ایجاد شده بین خبرنگاران آزاد سراسر استان و پخش سیما تصریح کرد بیش از 210 مورد بسته رسانه ای به محتوای عزاداری عزاداران شهرها و حتی روستا های استان تولید و پخش شد.

مدیرکل صدا وسیمای فارس برقراری ارتباط زنده با شبکه های سراسری ملی و بین المللی با هدف انعکاس اوج دلدادگی مردم استان به سالار شهیدان را از دیگر اقدامات این مرکز برشمرد و خاطرنشان کرد در مدت یاد شده 3060 دقیقه حدود 51 ساعت برنامه از استان فارس در شبکه های یک، دو، سه، چهار، پنج سیما، شما، قرآن، خبر، آموزش، امید ، جام جم، العالم و پرس تی وی پخش شده است.

سهرابی  با اعلام این که در محرم امسال استفاده از فضای مجازی برای انتقال پیام های محرمی گسترده تر از سال های گذشته در دستور کار قرار داشت، برگزاری عکس واره، انتقال عزاداری شهروندان با استفاده از ظرفیت اینترنت و استفاده از تولیدات مخاطب محور در شبکه فارس را از عمده اقدامات معاونت تازه ایجاد شده مجازی مرکز فارس برشمرد.

پخش زنده مراسم عاشورا و تاسوعا به صورت زنده از شبکه های مجازی بربستر موبایل از دیگر اقدامات حوزه مجازی بود.

مدیرکل صدا وسیمای فارس در ادامه با اعلام این که امسال 32 مرکز صدا وسیمای استان تله تئاتر خورشید برنیزه تولید مرکز فارس را در 13 قسمت پخش کردند از تولید و پخش 60 عنوان برنامه در 498 قسمت به مدت 7656 دقیقه  و پخش 1850 مورد زیرنویس در حوزه سیما، تولید و پخش 56 عنوان برنامه در 358 قسمت به مدت 8040 دقیقه در حوزه صدا و تهیه 289 خبر و گزارش خبری به مدت 277 دقیقه خبر داد و گفت: این فعالیت ها همچنان ادامه دارد و صدا وسیمای فارس خود را برای برگزاری مراسم باشکوه اربعین آماده می کند.

این مقام فرهنگی به برپایی موکب بزرگ احمدبن موسی علیه السلام در کربلا همانند سال های گذشته اشاره کرد و خاطرنشان کرد صدا وسیمای فارس وظیفه تبلیغ، اطلاع رسانی و جذب مشارکت های این موکب را عهده دار است.

سهرابی در پایان اظهار امیدواری کرد همانند پارسال شاهد اجتماع بزرگ عاشورائیان شیرازی در اربعین حسینی در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام باشیم.

نظرات بینندگان