کد خبر: ۱۱۴۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۲ مهر ۱۳۹۶
نقاط قوت و ضعف مراسم محرم در خرامه؛

وحدتی که یکسال بیشتر دوام نیاورد

امسال هم همچون سال های گذشته، مراسمات ماه محرم و دهه عاشورا در شهرستان خرامه به زیبایی برگزار شد؛ مردمی که از گوشه گوشه استان و کشور خودشان را به زادگاهشان رساندند تا در کنار همشهریانشان اقامه عزا کنند.

به گزارش شیرازه،  شور حسینی در دل شیعیان، نیازی به برنامه ریزی دولتی، تعیین ردیف بودجه و یا انتخاب مدیر اجرایی ندارد؛ آنچه که در دل مردم جا گرفت نیازی به یادآوری هم ندارد و با نزدیک شدن به ماه محرم خودش را کاملا نشان می دهد.

امسال هم همچون سال های گذشته، مراسمات ماه محرم و دهه عاشورا در شهرستان خرامه به زیبایی برگزار شد؛ مردمی که از گوشه گوشه استان و کشور خودشان را به زادگاهشان رساندند تا در کنار همشهریانشان اقامه عزا کنند.

آنچه که امسال نیز بصورت ویژه ای خودش را نشان داد حضور پررنگ نیروهای انتظامی، امنیتی و بسیج جهت هماهنگی و تامین امنیت مراسم بود؛ حضور به موقع و به جا، برنامه ریزی دقیق و همکاری با مردم، یک عزاداری بی دغدغه و لذت بخش را برای شهروندان فراهم کرد.

از آن مهم تر، همکاری مردم بود که به قانون تمکین کرده و احساس وظیفه نیروهای انتظامی و بسیج را روی چشم گذاشتند؛ جلسات و برنامه های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیز توانست این هماهنگی را قوی تر کند.

اما در کنار همه این زیبایی ها، آنچه که باعث شد کام عده ای از همشهریانمان تلخ شود، مشکل عبور و مرور خودروها بود چرا که از آغاز حرکت هیئت ها، هر سه خیابان اصلی شهر قفل شده و دسترسی اورژانس، بیمارستان و یا آتشنشانی را سخت می کرد.

حل این مشکل نیازی به تفسیر و توضیح ندارد؛ کاملا مشخص است که ریشه این مشکل در نبود کمربندی نهفته است، اگر عزم جزم و تخصص و تجربه مجموعه شهرداری و شورای شهر در کنار هم قرار بگیرد، تکلیف این مشکل به یک سرانجام دلچسب می رسد.

نکته دیگری که در این چندشب به راحتی از کنار آن گذشتیم، حجم بالای ظروف یکبار مصرف بود، راه چاره این گونه است که اولا تا حد ممکن کمتر مصرف کنیم، دوما همانطوری که یک نفر مسؤول توزیع است، در کنار او یک نفر هم مسؤول جمع آوری باشد.

http://sedaykherameh.ir/files/images/96-Mehr/8%20tasoua/8%20mehr%20%D9%85%D8%AD%D8%B1%D9%85%20%D8%AA%D8%A7%D8%B3%D9%88%D8%B9%D8%A7%20999992.jpg

اما از همه چیز مهمتر، مراسم بزرگ روز تاسوعا بود که برگزار نشد؛ سال گذشته برای اولین بار همه هیئت های زنجیرزنی در میدان امام(ره) دور هم جمع شدند و یک مراسم بسیار زیبا را شکل دادند هرچند که به خاطر طولانی شدن آن، اعتراضاتی هم به دنبال داشت.

http://sedaykherameh.ir/files/images/96-Mehr/ea91057e_20%20mehr%20%D8%AA%D8%A7%D8%B3%D9%88%D8%B9%D8%A7%2092.jpg

حرف آخر خطاب به متولیان این امر؛ کم آوردید، فقط به خاطر چندخط اعتراض عقب کشیدید، یادتان باشد که اگر زنجانی ها و یزدی ها هم می خواستند این گونه عمل کنند امروز نه حسینیه اعظم زنجانی ها بود، نه هیئت باغ گندم یزد.

منبع: صدای خرامه

برچسب ها: خرامه ، کربلا ، محرم
نظرات بینندگان