کد خبر: ۱۱۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۱۲ مهر ۱۳۹۶

باغ هنر «اسلامی-ایرانی» شیراز میزبان سوگواره هنر و حماسه

«هنر و حماسه» که از دهم مهرماه در باغ هنر اسلامی ایرانی آغاز به کار کرده است هرشب جلوه هایی از فرهنگ عاشورا را برای شهروندان شیرازی به نمایش می‌گذارد.
باغ هنر «اسلامی-ایرانی» شیراز میزبان سوگواره هنر و حماسه
به گزارش شیرازه، سرپرست معاونت فرهنگی و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز گفت: این سوگواره شامل بخش های مختلفی همچون نمایشگاه چیدمان عاشورایی، نمایشگاه پوستر و عکس، بخش کتابت پیام های عاشورا، پرده‌خوانی واقعه عاشورا، آموزش فرهنگ شهروندی با رویکرد نحوه استفاده از ظروف یکبار مصرف در نذری ها و ویژه برنامه کودکان عاشورایی است.

سید عباس آتش زمزم با اشاره به همکاری قابل توجه هنرمندان شیرازی در برپایی این نمایشگاه گفت: بخش نمایشگاهی چیدمان عاشورایی این سوگواره، در قالب های هنریِ: ماکت سازی، اِلِمان و نمادهای شهری و تصاویر هنری، هنر فاخر هنرمندان شیرازی با محوریت ایثار و شهادت از واقعه عاشورا تا دفاع مقدس و مدافعان حرم را به نمایش گذاشته است.

وی افزود: سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز با هدف تقویت باورهای دینی، پررنگ‌تر شدن ارزش های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ پایداری و ایثار این سوگواره را با همکاری شهرداری منطقه1 برگزار کرده است تا تمامی اقشار و گروه ها به خصوص خانواده ها بتوانند با حضور در این سوگواره بر عمق معرفت دینی خود بیفزایند.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز گفت: علاوه بر پرده خوانی واقعه عاشورا که هرشب در این سوگواره برپا می شود، هنرمندان خوشنویس نیز پیام های عاشورایی را در قالب های مختلف خوشنویسی به رشته تحریر در می آورند و در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهند.
آتش زمزم گفت: پخت نذری و ایستگاه صلواتی، آموزش شهروندان در رابطه با نحوه استفاده از ظروف یکبار مصرف در نذری ها با رویکرد کاهش استفاده از این ظروف از بخش های این سوگواره ی 10روزه است.

این سوگواره هر روز از ساعت 18تا22در باغ هنر اسلامی ایرانی واقع در بلوار بعثت شیراز تا 20مهرماه میزبان شهروندان شیرازی خواهد بود.
نظرات بینندگان