کد خبر: ۱۱۴۸۲۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۲ - ۱۳ مهر ۱۳۹۶
صدای اساتید و دانشجویان معترض؛

دانشکده برق دانشگاه شیراز به کجا می‌رود؟

با شروع سال تحصیلی جدید سه تن از اساتید متخصص و محبوب دانشگاه شیراز که از قدرت علمی بالایی برخوردار هستند از طرف دانشکده مهندسی برق این دانشگاه از تدریس محروم شده‌اند.
به گزارش شیرازه، دانشگاه بیش از آنکه یک نهاد سیاسی باشد یک نهاد تخصصی و علمی است که نیازمند نگاه تخصصی و متعهدانه است. بدون شک مهم‌ترین وظیفه دانشگاه‌ها تربیت مدیران و انسان‌های شایسته و متعهد و انتقال آنها به عرصه جامعه است. بنابراین در شرایط کنونی مدیریت دانشگاه‌های کشور نیازمند شایسته سالاری است و شایسته سالاری حلقه گمشده مدیریت برخی دانشگاه‌های کشور محسوب می‌شود. از این رو لازم است فردی شایسته و دلسوز در رأس امور دانشگاه‌ قرار گیرد تا بتواند با دانشجویان و اساتید مختلف علی‌رغم اختلاف نظر سیاسی تعامل داشته باشد.


رویکرد اصلی دانشگاه‌ها باید شایسته سالاری و بکارگیری اساتید متخصص و متعهد باشد. در واقع تعهد و شایستگی باید مرزهای سیاسی را در نوردیده و جامعه را به سوی قله‌های علم و ترقی رهنمون کند. متاسفانه در سال‌های اخیر با حاکم شدن فضای سیاسی در برخی دانشگاه‌ها، دانشگاه از اهداف و رسالت اصلی خویش دور و تنها راه ورود قشر خاصی از مدرسین با سلایق سیاسی خاص به دانشگاه‌ها هموار شده و برخی اساتید و دانشجویان در این باره با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند که لازم است با زدودن نگاه سیاسی و جناحی از مدیران دانشگاه‌ها، شایسته سالاری و نگاه کیفیت محور مبنا قرار گیرد.

دانشکده برق دانشگاه شیراز به کجا می‌رود؟

در روزهای گذشته و با شروع سال تحصیلی جدید خبری شنیدیم مبنی بر اینکه؛ سه تن از اساتید متخصص، محبوب و مذهبی دانشگاه شیراز که از قدرت علمی و اخلاق بالایی برخوردار هستند از طرف دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز از تدریس محروم شده‌اند. دکتر علی حقدل، دکتر حامد مسندی شیرازی و دکتر علیرضا مسندی شیرازی از استادان بسیار محبوب میان دانشجویان مهندسی برق دانشگاه شیراز هستند که در نیم سال جدید تحصیلی هیچ درسی به ایشان ارائه نشده است.


این اساتید و دانشجویان معتقدند ابتدا باید با گفتگو مشکل را‌ در دورن خانه حل کرد اما اگر با لجاجت یکی از طرفین مسئله پیچیده و حل نشد، سپس باید از مجاری قانونی اقدام کرد. از همین رو مدت‌ها سکوت کرده و با ارسال نامه به ابراهیم گشتاسبی راد، رئیس دانشگاه شیراز مطالبات خود را ذکر کرده‌اند‌، همچنین قریب به 300 نفر از دانشجویان با امضای یک طومار اعتراض خود به این مسئله را بیان داشته‌اند اما تاکنون هیچ پاسخی در این باره دریافت نشده است.


از همین رو اساتید محروم از تدریس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر در روز سه‌شنبه 11 مهرماه درصدد تشکیل جلسه‌ای با عنوان "دانشکده برق دانشگاه شیراز به کجا می‌رود؟" بودند که علی‌رغم حضور بیش از صد نفر از دانشجویان با مخالفت مسئولان روبه‌رو و درب‌های سالن صدری یک دانشکده مهندسی به روی اساتید و دانشجویان بسته شد و دانشجویان با تجمع جلو درب سالن، اعتراض خود به این روند غیراخلاقی را اعلام داشتند.


گفتنی است، خبرنگار شیرازه در جمع دانشجویان معترض حضور پیدا کرده و با تعدادی از آن‌ها به گفتگو نشسته است، همچنین با حضور در محل پژوهشکده اساتید محروم از تدریس دانشکده مهندسی برق و گفتگو با آن‌ها به بررسی این موضوع پرداخته است که در روزهای آینده به تفصیل به شرح آن خواهیم پرداخت.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶
0
دکتر حامد و دکتر علیرضا مسندی شیرازی هر در در بهترین دانشگاههای آمریکا دکتری گرفتن و دکتر حقدل در تمامی دوره ها رتبه اول دانشگاه شیراز بوده ، گناه این عزیزان جذبشون در دولت قبلی هست و همه چیز به قائم مقام افراطی دانشگاه شیراز برمی گرده که به دنبال تسویه حساب با اساتید مومن دانشگاه هستن .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶
0
کسی درسی رو با نمره ۱۵ با دکتر حقدل گذرانده بود. خودش میگفت اون درس رو بلد نیست ! دکتر حامد مسندی هم به همین روش کار مکنه. دکتر علیرضا مسندی و پدرشون محمدعلی مسندی هم از اونها همایت میکنند. آقایون فضا رو متشنج کرده اند، ادعای جهاد علمی هم میکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶
0
بنده از ماجرا اطلاع دارم و می دانم که حقیقت ماجرا با چیزی که شما نوشته اید خیلی تفاوت دارد. بهتر است به جای خبرهای یک طرفه و نادرست، درباره ی موضوع تحقیق بی طرفانه بکنید و حقیقت را منعکس کنید.