کد خبر: ۱۱۴۸۷۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۱۵ مهر ۱۳۹۶
اکبری نماینده شیراز:

علت عدم‌ تأیید معافیان بازنشستگی نبود/ به وزیر اطلاعات نامه نوشتیم، اما حکم معافیان صادر نشد

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: مشکل عدم ابلاغ حکم شهردار شیراز قطعاً از داخل استان بود که وی تائید نشد و بحث بازنشستگی نبود.
علت عدم‌ تأیید معافیان بازنشستگی نبود/ به وزیر اطلاعات نامه نوشتیم، اما حکم معافیان صادر نشدبه گزارش شیرازه، علی اکبری در مورد عدم ابلاغ حکم شهردار شیراز از سوی وزارت کشور و دلایل آن اظهار داشت: متأسفانه از بعضی جهات کم‌لطفی شد و وزارت کشور می‌توانست حکم شهردار شیراز را ابلاغ کند، چراکه طبق قانون اگر پس از 20 روز جواب استعلام دستگاهی داده نشود، وزارت کشور می‌تواند در این خصوص اقدام کرده و حکم را بزند.

وی افزود: وزارت کشور در عدم ابلاغ حکم شهردار شیراز قصور کرده، چراکه نخواسته این اتفاق بیفتد و این کار جای تردید دارد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در صدور حکم شهردار شیراز یک سری اشکالات قانونی بود که بنده در جریان جزئیات آن نیستم، اما ظاهراً مهم‌ترین علت پرونده‌ای بود که از استان فارس برای وی ساخته‌ شده و ارسال کردند.

اکبری همچنین در مورد نامه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر دلیل بازنشستگی معافیان در عدم صدور حکمش، با رد این موضوع گفت: علت بازنشستگی برای عدم صدور حکم شهردار شیراز مانع اصلی نبود و این موضوعی فرعی است، ضمن اینکه نجفی شهردار تهران نیز بازنشسته بود و حکمش صادر شد.

وی اضافه کرد: در مورد شهردار شیراز بنده شخصاً با وزیر کشور موضوع عدم ابلاغ حکم وی را مطرح کردم، ضمن اینکه با امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نیز صحبت شد.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نامه‌ای نیز به دکتر علوی وزیر اطلاعات نوشتیم که در آن قید کردیم که شهر با طولانی شدن عدم ابلاغ حکم شهردار دچار آسیب خواهد شد، چراکه شهردار این کلان‌شهر حداقل باید در ماه چند میلیارد تومان حقوق کارکنان را بدهد و این حقوق نیز با ایجاد درآمد و برنامه‌ریزی امکان‌پذیر است، ضمن اینکه مدیران فعلی نیز بلاتکلیف هستند، اما متأسفانه حکم معافیان صادر نشد و دستگاه‌های مربوطه مخالفت کردند.

اکبری افزود: در عدم ابلاغ حکم شهردار شیراز کم‌لطفی بسیاری صورت گرفت چراکه افراد مشابه در شهرهای دیگر تأیید شدند و در این 2 ماه شهر شیراز ضرر کرد، چراکه مشکلات بسیاری داشتیم و این مسئله نیز بر مشکلات شهر اضافه شد.

وی در مورد مشکل اصلی عدم صدور حکم معافیان بار دیگر تاکید کرد: مشکل عدم ابلاغ حکم شهردار شیراز قطعاً از داخل استان بود که وی تائید نشد و بحث بازنشستگی نبود؛ چراکه شهردار اصفهان نیز وضعیت مشابهی داشت و تأیید شد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶
1
نمایندگان مجلس باید از قانونی که خودشان تصویب کرده اند دفاع کنند و نگویند چون در تهران و اصفهان قانون رعایت نشده در شیراز هم نباید بشود ضمن اینکه مسئله تهران فرق می کند
بااین وجود معافیان را مدیری لایق می دانم که باید خود را از حواشی نجات دهد و مسئولین استانی هم کمکش کنند تا در پرتگاه سقوط نکند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶
0
شما که می دانستید مثلاً فلانی تایید نمی شود ( به قول خودتان ) خب چرا معرفیش کردید غیر از بحث لجبازی و سیاسی کاری و حزب بازی چیز دیگری است . اون هم با اون وضع به اصطلاح دمکراتیک !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶
0
با وجود محترمانه تایید نکردن ایشون توسط وزارت کشور به بهانه بازنشستگی ، حتماً پرونده سال 88 شون باید باز می کردید که حبس هم داشته اند . مصداق عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد ، همینه . من جای آقای معافیان بودم ، میگفتم اگر نخوام از من دفاع کنید کی را باید ببینم !!1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶
0
نمایندگان محترم مجلس باید از قوانین حاکم بر هر موضوعی به صورت اجمالی اطلاع داشته باشند و نه خود هم جز ئ قانونگذاران یاشند و هم جز ء دور زنندگان و قانون شکنان وهمچنین اعضای شورا ی اسلامی شهر شیراز