کد خبر: ۱۱۴۸۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۱۵ مهر ۱۳۹۶
رئیس مجلس شورای اسلامی:

باید از ظرفیت بخش خصوصی منطقه استفاده شود

رئیس مجلس شورای اسلامی در شورای اداری شهرستان خرم‌بید گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی منطقه در زمینه توسعه صنایع تبدیلی استفاده شود.

به گزارش شیرازه، لاریجانی  در شورای اداری که در فرمانداری خرم‌بید برگزار شد گفت: اگر کوتاهی در خصوص محروم اعلام کردن این منطقه صورت گرفته است و واقعا شرایط طوری است که منطقه محروم محسوب می‌شود با توجه به معیارهای مشخص شده برسی مجدد انجام شود.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه منطقه خرم‌بید جزء مناطق سردسیر کشور است برای کاهش بهای گاز مردم این شهرستان پیگیری کنید و اگر مشکلی بود به من اطلاع دهید.

وی درباره پرونده‌های معدن چاه‌مرغی و مشکلات آن گفت: اگر آنان شکایت کرده باشند قوه قضیه باید رسیدگی کند در غیر این صورت می‌توانیم وقت ملاقات از آقای امامی برای صحبت حضوری مسئولان شهرستان بگیریم تا این مشکل با ایشان مطرح شود.

لاریجانی افزود: در مورد مسئله بهداشت با وزیر بهداشت صحبت خواهم کرد تا به این منطقه توجه خاصی داشته باشند و همچنین با آقای نوبخت در مورد پول کشاورزانی که با مشکل خشکسالی روبه رو هستند گفتگو خواهم کرد.

وی با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنایع تبدیلی گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی منطقه در زمینه توسعه صنایع تبدیلی استفاده شود، در حال حاضر نیز با توجه به تسهیلات ارزان قیمت مهیا شده زمینه برای ایجاد صنایع تبدیلی و ساخت سردخانه توسط بخش خصوصی فراهم است و سرمایه‌گذاران منطقه می‌توانند از این وام‌های کم بهره که برای آبادانی روستاها و بخش‌های کوچک تصویب شده استفاده کند.

رییس مجلس گفت: خرید تضمینی تمام محصولات کشاورزان امکان پذیر نیست زیرا بضاعت مالی دولت کم است، دولت نمی‌تواند متولی این امور باشد اما دولت می‌تواند در این راستا راهنمایی لازم را انجام دهد و با اقداماتی مانند ساخت سردخانه شرایط را برای فروش محصولات کشاورزی با قیمت واقعی فراهم کند.

وی افزود: نباید انجام همه کارهای اقتصادی به دولت مرتبط شود، با تجربه‌ای که دارم توصیه می‌کنم خودتان را به دولت‌ها وابسته نکنید، هیچ یک از دولت‌ها کاسب‌ خوبی نبودند، فساد سیستم اداری هم شما را اذیت می‌کند، مطلوب این است که اقتصاد و تجارت دست مردم باشد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: آبیاری تحت فشار از مواردی است که مجلس نسبت به آن حساسیت دارد و در بودجه منابع برای این موضوع در نظر گرفته شده است که دولت 85 درصد هزینه آبیاری تحت فشار را دولت می‌پردازد.


اگر 30 درصد سود معدن در اختیار شهرستان قرار گیرد بسیاری از مشکلات حل می‌شود

پیش از این سخنان صادق کریمی فرماندار خرم‌بید در سخنانی بر لزوم توجه به مشکلات منطقه گفت: با توجه به اینکه شهرستان از سردترین نقاط کشور است باید در اقلیم‌بندی هزینه گاز مصرفی وزارت نفت تجدید نظر کند، همچنین در خصوص سود معادن منطقه اگر تمام 30 درصد این سود در اختیار شهرستان قرار گیرد ما درباره مشکلات رفاهی، فرهنگی، اشتغال و رفع محرومیت مشکلی نخواهیم داشت.


بی‌نتیجه بودن سفرهای مسئولان باعث بدبینی مردم به نظام است

حجت الاسلام نقوی امام جمعه صفاشهر در سخنانی از بی‌نتیجه بودن سفرهای دیگر مسئولان به شهرستان انتقاد و اظهار کرد: در این سفرها هیچ اقدام عملی انجام  نشده و تنها در حد جلسه  اداری باقی مانده است، این باعث بدبینی مردم نسبت به مسئولان نظام می شود، امیدواریم  مشکلات شهرستان به صورت کامل و ویژه مدنظر قرار بگیرد.

 وی ادامه داد:  شهرستان خرم بید جز مناطق محروم  است و  پرداخت 3 درصد نفت و گاز به مردم شهرستان بسیار لازم وضروری است زیرا مردم  از امکانات رفاهی اولیه محروم هستند و در بحث بهداشت ودرمان با مشکلات بسیاری روبرو هستند.

 امام جمعه صفاشهر با تاکید بر اینکه پرداخت 30 درصد از درآمد معدن چاه مرغی حق مردم شهرستان است ابراز داشت: متاسفانه در سه سال اخیر تنها 10 میلیاد تومان واریز شده که آن هم در مراحل اداری است  وعملا کل این مبلغ به مردم پرداخت نشده، لازم است تمام 30 درصد در اختیار شهرستان قرار بگیرد ودر شهرستان هزینه شود.

وی افزود: در اواخر دولت قبل، بی‌تدبیری مسئولان وقت باعث شد تا اغتشاشی صورت بگیرد و متاسفانه در حالی که مسئولان مقصر اصلی ماجرا بودند و نتوانستند بحران را مدیریت کنند، تعدادی از معتمدین شهرستان بدون هیچ مدرکی بازداشت شدند.

 حجت الاسلام نقوی اظهار داشت: یکی از شروط راه اندازی مجدد معدن چاه مرغی مختومه شدن پرونده‌ها بود اما با گذشت سه سال از شروع به کار مجدد معدن اقدامی انجام نشده و محکومین این پرونده با مشکل روبرو هستند.


رابطه شفاف با مردم سبب اعتماد بیشتر به مسئولان است

اسماعیل تبادار استاندار فارس در این نشست گفت: داشتن مولفه و ویژگی‌های مشخص و کارشناسی در محروم اعلام کردن یک منطقه ضروری است و اگر نظر شما محروم بودن شهرستان است، کارگروهی برای بررسی این موضوع فرستاده خواهد شد.

وی افزود: تمام قول‌هایی که استاندار سابق دادند بر گردن ما است و آن را پیگیری خواهیم کرد.

تبادار اظهار داشت: در این شهرستان برخی موضوعات رها شده و اگر در هر جلسه‌ای این مسائل تکرار شود آزار دهنده است، از فرماندار خرم‌بید می‌خواهیم که مشکلات شهرستان را با تشکیل کارگروه پیگیری کنند به طوری که مسائل مربوط به شهرستان، استان و موضوع معادن جداگانه و در محل خود پیگیری شود و ما در سفرهای بعدی شاهد کم شدن این مشکلات باشیم.

وی رابطه شفاف مسئولان با مردم را به نفع مردم و سبب اعتماد بیشتر به مسئولان دانست و تاکید کرد: بر اساس وظیفه‌ای که داریم مشکلات را پیگیری می‌کنیم و اقدامات انجام شده یا مسائلی که قابل حل نیستند را به طور شفاف از طریق معاونین یا فرماندار شهرستان به مردم اعلام خواهیم کرد.


بیان مشکلات شهرستان

در ابتدای این جلسه برخی معتمدین شهرستان به بیان مسائل شهرستان پرداختند.

حسین امیدوار رییس شورای شهر قادرآباد اظهار داشت: مردم بخش مشهد مرغاب از مشکلات جیره‌بندی وآب آشامیدنی ناسالم رنج می‌برند، درصورتی که به گفته کارشناسان آب وفاضلاب استان، منطقه مشهدمرغاب مشکل کم آبی ندارد.

وی افزود: با توجه به توانمندی‌های منطقه مشهدمرغاب از جمله واقع شدن آن در کنار منطقه توریستی پاسارگاد، مساعدت‌های لازم جهت تبدیل شدن این بخش به شهرستان انجام شود.


برچسب ها: خرمبید ، مجلس ، لاریجانی
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
saeed
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶
0
بابا بنده خدا برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ اومده بود