کد خبر: ۱۱۴۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۱۵ مهر ۱۳۹۶

آموزشگاه شهیدباهنرسپیدان مرمت وبه بهره برداری رسید

به همت خیرین وپیگیری مسولین آموزش وپرورش سپیدان واولیا،آموزشگاه شهیدباهنر،خوابگاه آموزشگاه شبانه روزی واقع درشهرک شهداء مرمت وبه بهره برداری رسید.

به گزارش شیرازه، سعیدمهبودی مدیرآموزش وپرورش سپیدان در این مراسم ،ضمن قدردانی ازخیرین ومدیرآموزشگاه مذکورگفت: بازسازی این خوابگاه ازتیرماه سال جاری آغازشد که به غیرازهزینه 250میلیون تومانی اصلاح وبازسازی سیستم گرمایشی،90میلیون تومان هزینه سرامیک،نقاشی دیوار،کنتکس ،جوشکاری درب وپنجره ها،لوله کشی وبرق کشی مجدد،تعمیرتخت خواب ها و... شده است.

سعیدمهبودی افزود:این اعتبارتوسط خیرین:فرهادمهرپور،غلامحسین پیروانی ودفترامام جمعه واولیا تامین شده است و12 نفر درقالب اردوی جهادی به بهسازی خوابگاه کمک نمودند.

وی افزود:مجمع خیرین سلامت فارس جهت تامین اعتبارخریدموکت،فرش ،پتو،تشک،بالش و... قول مساعد داده اند.

مهبودی اظهار داشت: با وجود اینکه مدارسی در سپیدان توسط خیران ساخته و یا نوسازی شده اما این شهرستان هنوز با کمبود فضاهای آموزشی مواجه است.

وی ادامه داد: در سپیدان، حاشیه شهر و روستا ها با توجه به آمار جمعیتی دانش آموزان باید مدارس جدیدی ساخته شود که از خیران مدرسه ساز درخواست مشارکت بیشتر در این بخش را داریم.

وی با اشاره اینکه به علت کمبود فاحش این فضاهای اموزشی در صدد آن بودیم تا دوره ابتدایی رابه دو دوره سه ساله تبدیل کنیم اما متاسفانه این امر نیز میسر نشد  واکثر گلایه مندی وشکایات والدین در خصوص عدم تناسب سنی دانش آموزان دوره های دوره سه ساله اول ابتدایی با دوره سه ساله دوم است که مشکلاتی مضاعف برای مجموعه فرهنگیان وبرای دانش آموزان ووالدین گرامی فرهم کرده است.

مهبودی با بیان اینکه تحول در وضعیت آموزش و پرورش شهرستان سپیدان نیازمند همت همه جانبه مسئولان و بویژه خیرین است افزود: ما از تمامی خیرین سپیدانی ومسئولان استانی وشهرستانی تقاضا داریم برای کمک وپیشرفت بری ایجاد فضاهای آموزشی در سطح شهر اردکان مجموعه آموزش وپرورش رایاری نمایند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سپیدان با بیان اینکه یک نوبته شدن مدارس مقطع ابتدایی در دستور کار آموزش و پرورش شهرستان قرار گرفته است، افزود: تشکیل کلاس‌ها در نوبت صبح، موجب افزایش عملکرد دانش‌آموزان و داشتن ساعت مفید آموزش خواهد شد و دانش‌آموزان بر اساس این طرح می‌توانند با انگیزه و روحیه‌ای مضاعف سر کلاس درس حضور پیدا کنند چون این امر بر گیرایی علمی و آموزشی آنها تأثیر مستقیم دارد. اماتاکنون بدلیل نبود فضای آموزشی کلفی این امر محقق نشده است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات ومعضلاتی که در این شهر با آن روبرو خواهیم شد افزایش مهاجرت والدین دانش آموزان بدلیل نبود امکانات کافی برای تحصیل فرزندانشان در این شهرستان است که در مدت زمانی کوتاه این امر اثرات خود را برسیستم آموزشی خواهد گذاشت  واین مهاجرت باعث می شود تانیروهای مستعد فرهنگی ومعلمان برتر ونخبه برای رفاه وآسایش فرزندانشان به مرکز استان ویا شهرهای بزرگتر منتقل شوند که این خود یکی از بزرگترین مشکلات در سالهای آتی خواهد بود.

مهبودی رئیس آموزش و پرورش شهرستان سپیدان با اشاره به اهمیت مدرسه سازی در شرایط فعلی جامعه عنوان کرد: اگر برای این امر زمینه سازی های لازم را شروع نکنیم، ایجاد مشکلات جدی در این راستا قطعی و حتمی است.

وی ابراز امیدواری کرد با همت خیران و افزایش فضاهای آموزشی در شهرستان وشهراردکان، از دونوبته شدن مدارس این شهر جلوگیری گردد.

وی با بیان این که دولت به تنهایی نمی تواند همه مشکلات جامعه را حل نموده و پاسخگوی نیازهای متفاوت مردم باشد، گفت: براین اساس ضروری است مردم و خیرین در این راستا مشارکت جدی داشته باشند.

گفتنی است خوابگاه شبانه روزی شهیدباهنربا داشتن 150نفردانش آموزخوابگاهی درسالهای اخیر دچارفرسودگی شده بود که درتابستان سال جاری مرمت گردید.

منبع: مارگون

انتهای پیام/

نظرات بینندگان