کد خبر: ۱۱۴۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۱۵ مهر ۱۳۹۶
جهانگردان اسپانیایی در کوار:

تپه قره آغاج میتواند به محلی گردشگری تبدیل شود

ویکتور(مهندس عمران)، سرخیو( مهندس الکترونیک و قهرمان شنای اسپانیا) و لائورا (پرستار) اهل اسپانیا به قصد ایرانگردی وارد کشور شده و طی سفر خود به ایران، پس از بازدید تهران و شیراز، وارد کوار شدند.

به گزارش شیرازه، ویکتور(مهندس عمران)، سرخیو( مهندس الکترونیک و قهرمان شنای اسپانیا) و لائورا (پرستار) اهل اسپانیا به قصد ایرانگردی وارد کشور شده و طی سفر خود به ایران، پس از بازدید تهران و شیراز، وارد کوار شدند.

این سه جهانگرد اسپانیایی در طول اقامت خود از دشت کوار، باغات انگور، اماکن متبرکه و تفرجگاهی کوار، کوههای زاگرس، پل ساسانی کوار، قره آغاج، تفرجگاه خضر نبی بازدید کردند و از نزدیک با برخی از مکانیک ها و تراشکاری های کوار، آموزشگاه خشت اول و اختراعات علیرضا جمالی نیز آشنا شدند.


آنها مشاهدات خود در طول سفر به ایران را اینگونه روایت کردند: ایران کشوری چهارفصل و زیبا و غنی از جاذبه های گردشگری با مردمانی مهربان، مهمان نواز و دوست داشتنی است منتهی تبلیغات در رسانه های اروپایی علیه ایران خوب نیست و آنها ایران را کشوری خطرناک و دارای تروریست معرفی می کنند اما هیچ اعتمادی به آنها نیست، دوستان ما که به ایران سفر کرده بودند و از زیبایی های ایران و خوبی های مردم ایران گفتند ما را متقاعد کردند که به ایران سفر کنیم و اکنون نیز سخن آنان را کاملاً تایید می کنیم و البته بعد از برگشت از ایران، تبلیغ امنیت و زیبایی ایران را آغاز خواهیم کرد و مجدداً به ایران باز خواهیم گشت، از هم اکنون دلشوره خروج از ایران را داریم و امیدوارم این چند روز باقیمانده دیرتر بگذرد.


این جهانگردان در خصوص زیبایی های ایران گفتند: شیراز بسیار زیباتر از تهران است و چشم انداز کوار از تپه ی بالای پل ساسانی کوار(تپه قره آغاج) نیز متحیر کننده بود و این تپه میتواند به محلی گردشگری تبدیل شود، حافظ شیرازی و خیام را خوب میشناسیم و با اشعار آنها آشنا هستیم، تمام غذاهای ایرانی و خصوصا کباب و خوراک جوجه عالی هستند و البته پنیر محلی کوار نیز لذیذ است.


این جهانگردان اسپانیایی همچنین از برخی مشاهدات خود حیرت زده شده بودند و می گفتند: ایرانی ها بیشتر از اسپانیایی ها با فوتبال اسپانیا آشنا هستند، ناهار ایرانیان بسیار سنگین و حجیم است و سطح علمی دانش آموزان کوار بسیار بالا و آنچه از کلاس رباتیک در کوار دیده بودند حیرت آور بوده است.

 

لائورا که پرستار است و با هزینه شخصی خودش در سوریه جهت مداوای مردم جنگ زده آنجا مشغول است ایرانیان را مردمی مهربان، خانواده دوست، نوع دوست و با محبت می داند. وی جنگ در سوریه را دردآور و سخت توصیف میکند و معتقد است فقط با کمک مردم میتوان جنگ را خاتمه داد، وی هدف خود را از کمک به سوریه چنین توصیف میکند: انسانها به انسانها نیازمند هستند و باید به همنوع کمک شود.


گزارش از: مهدی هاشمی اکبرآبادی(مترجم و راهنما)

جهانگردان اسپانیایی در کوار

جهانگردان اسپانیایی در کوار

جهانگردان اسپانیایی در کوار

جهانگردان اسپانیایی در کوار

جهانگردان اسپانیایی در کوار

منبع: بهارکوار
نظرات بینندگان