کد خبر: ۱۱۴۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۱۵ مهر ۱۳۹۶
استاندار فارس در مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی استان:

نگاه اجتماعی در نیروی انتظامی موثر و کارساز خواهد بود/ بهره گیری از تکنولوژی و دانش روز اثر بخشی کار پلیس را بیشتر می کند

استاندار فارس گفت: برقراری نظم و امنیت وظیفه اصلی و ذاتی نیروی انتظامی می باشد اما نباید کارکرد این نیرو را تنها از منظر امنیتی نگاه کرد بلکه قطعاً نگاه اجتماعی در نیروی انتظامی موثر و کارساز خواهد بود.
نگاه اجتماعی در نیروی انتظامی موثر و کارساز خواهد بود/ بهره گیری از تکنولوژی و دانش روز اثر بخشی کار پلیس را بیشتر می کند
به گزارش شیرازه، اسماعيل تبادار استاندار فارس،  در مراسم صبحگاه مشترك نيروي انتظامي استان ضمن گراميداشت ياد شهداي والامقام بويژه شهداي عرصه نظم و امنيت و تبريك هفته ناجا اظهار داشت: امنيت و آرامشي كه امروز عليرغم بحران در منطقه خاورميانه و اطراف كشور در ايران برقرار است در پرتو رشادتها، ایثارگری ها و جانفشاني هاي شهدایی بدست آمده است که با تاسی از مكتب امام حسین (ع) و مشی عاشورایی جان خود را فدا کردند و آرامش و امنيت را براي اين مملكت به ارمغان آوردند.

استاندار فارس با اشاره به اينكه امنيت بالاترين نعمتي است كه مي توان براي جامعه متصور داشت افزود: برمبناي آموزه هاي ديني ما، قبل از پرداختن به هر موضوعي به مسئله امنيت اشاره دارد.
وي گفت: نعمت الهي امنيت در پرتو بصيرت و آگاهي همه نيروهاي مسلح در سراسر كشور، نصيب مردم بزرگ ايران و استان پهناور فارس شده است.

 تبادار ابراز داشت: خدا را شاكريم كه فرصتي فراهم شده تا بتوانيم در كنار حافظان نظم و امنيت زمينه بيشتر خدمت رساني به مردم شريف استان فارس را مهيا نمائيم.

نماينده عالي دولت در استان فارس ضمن تجليل از فرماندهي انتظامي استان اظهار داشت: به لطف پروردگار و در پرتو تلاش ها و رشادت هاي سبزپوشان نيروي انتظامي و ساير نيروهاي نظامي و امنيتي و هماهنگي و تعامل خوب اعضاي شوراي تامين استان، هم امنيت و هم احساس امنيت مطلوبي در فارس برقرار مي باشد.

وي احساس امنیت را ضرورت روانی جامعه دانست و ادامه داد: اگر با همت و تلاش، امنيت در جامعه برقرار شود احساس امنيت كه متاثر از امنيت است نيز فراهم مي شود.

 تبادار كاركرد اجتماعي را يكي از اركان اساسي و رفتاري نيروي انتظامي دانست و افزود: نگاه كارشناسي به مسائل و آسيب هاي اجتماعي داشتن در كنار توجه به ساير مسائلي كه در دستور كار نيروي انتظامي قرار دارد مي تواند اثر بخشي كار اين نيرو را برجسته تر نمايد.

نماينده عالي دولت در استان فارس رعايت قانون و قانونمداري را لازمه كار دانست وگفت: كاركرد نيروي انتظامي در اجتماع وسيع بوده و مهم ترين موضوعي كه مي تواند رشادت ها و مجاهدت هايشان را شاخص و جايگاه برتري را كسب نمايد رعايت قانون و قانونمداري خواهد بود.

استاندار فارس ضمن پاسداشت زحمات پرسنل خدوم نيروي انتظامي استان اظهار داشت: مردم و مظلومان جامعه بايد با ديدن پرسنل  نيروي انتظامي و پليس احساس آرامش و مجرمان احساس ترس داشته باشند و با اخلال گران امنيت اجتماع بايد براساس قانون برخورد قاطع شود.

وي بهره گيري از تكنولوژي و دانش روز در برنامه هاي كاري نيروي انتظامي را ضروري دانست و ابراز داشت: بهره گيري از دانش و تكنولوژي جديد مي تواند ما را آگاه تر و فهيم تر و نظارت ها را دقيق تر نمايد ودر عرصه كارهاي تخصصي پليس هم مي تواند اثرگذار و كارآمدتر باشد.

تبادار توجه به مسائل معيشتي و اقتصادي مردم را مهم دانست و افزود: امروز در كنار احساس امنيتي كه در جامعه وجود دارد بايد به مسائل معيشتي مردم كه مورد تاكيد ويژه مقام معظم رهبري، رئيس جمهور و سران ساير قوا هم مي باشد بايستي توجه ويژه داشت.

استاندار فارس با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب تلاش در عرصه اقتصادي را مجاهدت قلمداد كرده اند اظهار داشت: در كنار امنيتي كه امروز در پرتو تلاش هاي شبانه روزي نيروهاي نظامي و امنيتي در استان فراهم است قول خواهم داد كه نهايت تلاش و توان خود را براي فراهم كردن زمينه اشتغال به كار گيرم.

در اين مراسم فرمانده انتظامي استان فارس گزارشي از روند فعاليت هاي اين نيرو در استان ارائه نمود.
نظرات بینندگان