کد خبر: ۱۱۴۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۱۶ مهر ۱۳۹۶

رزمنده و جانباز دارابی با تیپ متفاوت؛ اسمال سبیل

با نگاه اول هر فردی با دیدنش متعجب و متحیر می شود، مردی میانسال با سبیل های بلند و لباس های عجیب! کمتر کسی می داند مرد سبیل بلند و جرثقیل سوار داراب کیست.

به گزارش شیرازه،  اسماعیل امانی که در بین مردم داراب با نام مستعار "اسمال سیبیل" معروف شده در حیدر آباد زرین دشت به دنیا آمد و تا 7 سالگی در آنجا به صورت عشایری زندگی کرده است و بعد از آن در داراب زندگی می کند.

او در حال حاضر راننده خودرو جرثقیل است و هدف از پوشیدن اینگونه لباس ها را علاقه ذاتی خودش میداند. میگوید: به تمامی انسان های دنیا علاقه خاصی دارم و به ایران و ایرانی با تمام قومیت های آن درود میفرستم.


او می‌گوید: لباس هایی که میپوشم دیدگاهم است و به تمامی قومیت ها احترام می گذارم. اسمال سبیل برای لباس هایش خیاط مخصوص دارد اما ایده دوخت لباس ها از خودش است.

او در مورد لباسش در زمان مصاحبه گفت: یکی از تیپ های من این است که با الهام از لباس ابوعلی سینا است که هنوز عکس های آنها بر دفترچه های بیمه وجود دارد.

او در مورد اینکه برخی مردم در نگاه اول او را فردی خلاف کار می دانند، گفت:
من به دیدگاه تمام مردم دنیا احترام می گذارم من مسئول صحبت کردن، رفتار و ایده خودم هستم ولی به ایده دیگران هم احترام میگذارم ولی بر روی لباس خود حک کرده ام "پیش داوری ممنوع" پیش از اینکه هرشخصی حرفی داشته باشد باید پس از فکر و تحقیق صحبت کنند.


وی افزود: شاید آنها متوجه نباشند و به خاطر همین هست که من آنها را دوست دارم، حتی اگر متوجه هم نباشند به آنها احترام میگذارم.

اسماعیل امانی در سال 64 در قالب خدمت سربازی لباس رزم بر تن کرد و با لباس مقدس سپاه تا سال 66 در جبهه های حق علیه باطل جنگید. او در توپخانه لشکر 19 فجر فعالیت می کرد. 

این جانباز جنگ تحمیلی به خبرنگار ما گفت: حاج عباس مشفق و شهید خادم صادق از فرماندهان من بودند و در عملیات های فاو، کربلای 4 و 5 ، والفجر8 و جزیره مجنون شرکت داشتم و درسال 65 توسط بمباران هوایی به افتخار جانبازی نایل شدم. به همرزمان دارابی احترام میگذارم اما هنوز خودم را به آنها معرفی نکردم و عکسهایم به نام مستعار اسمال سبیل منتشر شده است و تاکنون اسمی از خود نبرده ام و ممکن است اگر همرزمان و همسنگران من اسمم را بشنود با من تماس بگیرند.


اسماعیل در خانه اش تعداد قابل توجهی از انواع لباس ها را دارد و هر روز صبح و بعد از ظهر تیپ خود را تغییر میدهد.

او واکنش مردم نسبت به اینگونه لباس ها را متفاوت میداند و می گوید: من شخصی هستم که به همه احترام میگذارم و با همه ارتباط برقرار میکنم. تاکنون با مردم خونگرم داراب مشکلی نداشتم و عده ای هستند که از کار من تعجب میکنند و متحیر هستند.من علاوه بر خودروی جرثقیل، موتور و دوچرخه ای خاص برای خودم دارم.

اسماعیل سبیل به پیاده روی، اسب سواری و دوچرخه سواری علاقه دارد و با هم محل هایش فوتبال بازی میکند‌.


او در مورد حضورش در جبهه میگوید: افتخار دارم که مدتی را در جبهه و جنگ بودم. ما صلح طلب هستیم اما جنگی بر ما تحمیل شد و در جنگ شرکت کردیم، اگر کسی بخواهد به خاک کشور ما تجاوز کند به عنوان اولین نفر از میهنم دفاع میکنم.

آقای امانی با شهیدان اسماعیل جعفری، کارگر، شاهرضا شهیدپور و ناصر مورکی هم رزم بوده است.

این رزمنده ساکن محله دریمی جنوب شهر داراب خطاب به مسئولین شهرستان گفت: دانش آموزان دریمی در زمستان نیاز به بخاری دارند به دلیل سرمای هوا مجبورند امتحانات خود را روی زمین سرد برگزار کنند که خواهشمندم مسئولین این موضوع را پیگیری کنند تا دانش آموزان بتوانند در حسینیه روبروی مدرسه امتحانات را برگزار کنند.

منبع: داراب آنلاین

نظرات بینندگان