کد خبر: ۱۱۴۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۶
قدیری‌ابیانه:

دولت به اندازه 10 سال درآمد نفت را پیش‌خور کرده است

فعال سیاسی گفت: دولت به اندازه 10 سال درآمد نفت را پیش‌خور کرده و یا به عبارت دیگر به ازای هر خانواده چهار نفری 35 میلیون تومان بدهی به بار آورده است.

به گزارش شیرازه، محمدحسن قدیری ابیانه فعال سیاسی اظهار داشت: کشور ما با مشکلات عدیده‌ای روبرو است و اگر به حل اساسی این مشکلات نپردازند، وضعیت اقتصادی کشور بهبود نخواهد یافت.

وی بیان کرد: در حال حاضر میزان بدهی دولت به 700 هزار میلیارد تومان رسیده است و این در حالی است که درآمد نفتی سال گذشته 70 هزار میلیارد تومان بوده است.

این فعال سیاسی افزود: این آمار به معنای آن است که دولت به اندازه 10 سال درآمد نفت را پیش‌خور کرده و یا به عبارت دیگر به ازای هر خانواده چهار نفری 35 میلیون تومان بدهی به بار آورده است.

قدیری ابیانه تاکید کرد: 98 درصد از بودجه کشور صرف امور جاری می‌شود که عمده آن مربوط به حقوق کارکنان دولت است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 8 میلیون و 500 هزار نفر حقوق‌بگیر و 4 میلیون و 500 هزار نفر بازنشسته در کشور وجود دارد، گفت: بر اساس این آمار نسبت بازنشسته‌ها در کشور بیشتر از شاغلین  است، در صورتی که در جهان به ازای هر 6 شاغل یک نفر بازنشسته می‌شود.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: سن بازنشستگی سال به سال در کشورهای دیگر روبه افزایش است،به طور مثال در آمریکا و آلمان به 67 سال رسیده است، حال آنکه سن بازنشستگی در ایران 50 سال و کمتر می‌باشد.

قدیری ابیانه افزود: بر همین اساس در ایران طی 17 سال دو نفر از دولت حقوق دریافت می‌کنند، ولی در آمریکا و آلمان یک نفر شاغل حقوق دریافت می‌کند.

وی با اشاره به کم بودن میانگین ساعت مفید کاری در ایران، تصریح کرد: در ادارات دولتی ایران میانگین ساعت مفید کاری 22 دقیقه در روز ارزیابی شده است در حالی که در ژاپن میانگین ساعت مفید کاری 8 ساعت و در کویت 9.5 ساعت می‌باشد.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نظرات بینندگان