کد خبر: ۱۱۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۶ مهر ۱۳۹۶
جنجال جدید ترامپ

اعتراض مخالفان ترامپ به هزینه سرسام‌آور حفاظت از وی و خانواده‌اش

منتقدان ترامپ پس از تمرکز بر هزینه‌های ولخرجی‌های وزرای کابینه وی برای بودجه عمومی، حالا متوجه هزینه‌های سرسام‌آور حفاظت از رئیس‌جمهور جدید آمریکا و خانواده پرجمعیتش شده‌اند.

به گزارش شیرازه،بحث هزینه‌های سرسام‌آور وزرای کابینه «دونالد ترامپ»، این روزها به دستاویز جدید مخالفان رئیس‌جمهور جدید آمریکا بدل شده؛ دستاویزی که حتی به استعفای «تام پرایس» وزیر بهداشت کابینه‌اش انجامید.

پرایس به دلیل استفاده از بودجه عمومی برای سوار شدن بر پروازهای شخصی، مورد هجمه رسانه‌ها قرار گرفت و پس از آنکه هیچ‌گونه پشتیبانی از سوی رئیس‌جمهور ندید، استعفا داد؛ استعفایی که ترامپ سریعاً آن را قبول کرد.

پس از وزیر بهداشت، نوبت «الین چائو» وزیر حمل و نقل آمریکا شد که وی هم فعلاً به خاطر استفاده از پروازهای اختصاصی زیر فشار است و مشخص نیست چه فرجامی دارد.

اما منتقدان ترامپ، دستاویز بهتری هم دارند و آن هم مخارج مرتبط با خود ترامپ و خانواده‌اش است.

نشریه ایندیپندنت گزارش داده که سرویس مخفی آمریکا که مسئول حفاظت از جان رئیس‌جمهور این کشور و اطرافیانش است، تاکنون حداقل 137 هزار دلار برای حفاظت از ترامپ در هنگام تفریح ترامپ در داخل کلوب‌های شخصی‌اش هزینه کرده است.

بر اساس اطلاعاتی که پویش «پل آمریکایی» به دست آورده، 61 هزار دلار از این رقم برای اجاره ماشین‌های گلف‌رو در باشگاه گلف خود ترامپ در فلوریدا هزینه شده است.

15 هزار و 600 دلار هم برای نصب شیشه ضدگلوله در جایگاه نشستن ترامپ در حین برگزاری بازیهای گلف جام ریاست‌جمهوری هزینه شده است.

ترامپ که در طی تبلیغات انتخاباتی‌اش مدام از «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا به دلیل سپری کردن وقت زیاد در خارج از محل کار انتقاد می‌کرد، حالا در معرض انتقادی مشابه قرار گرفته است.

اواخر تابستان گزارش شد که ترامپ سه برابر بیشتر از بالاترین رکورد حضور روسای جمهور پیشین آمریکا در تعطیلات تابستانی، تابستان 2017 را به تعطیلات گذرانده است.

بحث جنجالی دیگر، سقف اضافه‌کار پرداختی محافظان ترامپ است. اطرافیان رئیس‌جمهور که می‌بایست توسط سرویس مخفی محافظت شوند، در زمان اوباما 31 نفر بودند. در خانواده شلوغ ترامپ، این عدد به 42 نفر رسیده و کنگره سقف بودجه لازم برای پرداخت اضافه‌کار محافظان خانواده ترامپ را از 161 هزار و نهصد دلار به 187 هزار دلار رسانده است.

بحث محافظت از ترامپ از همان اولین روزهای انتخاب به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا و پیش از ورود وی به کاخ سفید بحث‌برانگیز شده بود؛ آن روزها گفته می‌شد که سرویس مخفی آمریکا در مذاکره مستقیم با مدیر مالی ترامپ است تا دو طبقه از برج لوکس وی در نیویورک را برای 250 نیروی امنیتی اجاره کند.

هزینه لازم برای اجاره این دو طبقه از برج لوکس ترامپ در محله اعیان‌نشین منهتن، سالانه 3 میلیون دلار اعلام شده است.

ترامپ بر اساس قانون آمریکا حق ندارد حتی یک سنت به محافظان خود بپردازد و همه هزینه‌های حفاظت از محل بودجه عمومی تأمین می‌شود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان