کد خبر: ۱۱۴۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶
شهردار منتخب اعضای شورای اسلامی شهر جهرم :

درمان اساسی معضلات شهر را با برنامه های بلند مدت دنبال می کنیم/شهر را باید با کمک شهروندان بسازیم

عباس منزه گفت: انجام فعالیت های بنیادین و اساسی که نتیجه ی آن در بلند مدت قابل لمس خواهد بود درمان اساسی معضلات شهری است.

به گزارش شیرازه، عباس منزه که از سوی اعضای شورای اسلامی شهر جهرم به عنوان شهردار جدید جهرم معرفی شد در گفتگویی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی پسین جهرم با اشاره به پیشینه ی شهرستان جهرم گفت: شهرستان جهرم سابقه ی درخشانی در جریان مبارزات انقلاب دارد و رشادت های مردم این شهر در دوران دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام هرگز از یادها خارج نمی شود، مردم ولایتمدار جهرم همواره در مسیر ولایت حرکت کرده اند و به فرموده ی مقام معظم رهبری " جهرم ، دارالمؤمنین است.

وی با اشاره به پتانسیل های جهرم در سطح استان و کشور بیان داشت: به یک برنامه ریزی صحیح ، منسجم و دقیقی نیاز است تا بتوانیم با کمک اعضای شورای اسلامی شهر ، نخبگان و بزرگان شهر با استفاده از خرد جمعی در کنار شهروندان در مسیر توسعه ی متوازن و منطقی با نگاه به آینده قرار گیری.

شهردار منتخب اعضای شورای اسلامی شهر جهرم با بیان اینکه کلیات شهر را مورد بررسی قرارداده ایم خاطرنشان شد: با وجود تلاش هایی که در گذشته صورت گرفته و قابل تقدیر است ، احساس می شود نیاز به کار بیشتری در برخی زمینه ها وجود دارد.

منزه با اشاره به پتانسیل های گردشگری و دانشگاه های جهرم به ویژه دانشگاه علوم پزشکی در حوزه ی درمانی ابراز داشت: جهرم یکی از قطب های درمانی جنوب کشور است که سالانه تعداد قابل ملاحضه ای برای درمان به این شهر مراجعه می کنند، برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که علاوه بر شهروندان ، دیگر مراجعه کنندگان به جهرم نیز از امکانات مناسب شهری استفاده کنند.

شهردار سابق نی ریز رسیدگی به بهبود وضعیت خیابان ها ، کوچه ها ، پل ها ، مبلمان شهری ، حوزه ی زیباسازی ، ورودی های شهر و مجموعه مدیریت شهرداری را از برنامه های کوتاه مدتی عنوان کرد که باید به آن توجه شود.

به گفته ی وی برنامه های بلند مدت باید به استناد  سند  چشم انداز 20 ساله ی شهر تدوین شود تا در مسیری صحیح و منطقی حرکت کنیم.

منزه معتقد است شهر باید با کمک و همکاری شهروندان ساخته شود و نه به امید مسئولان نشستن، شهرداری ها اتصال مستحکمی به دولت ندارند و بودجه های شهرداری غالبا از عوارض پرداختی توسط مردم تامین می شود.

وی مشارکت مردم در عمران و آبادانی شهر و فرهنگ سازی در راستای حفظ و نگهداری امکانات موجود را مهم برشمرد و اظهار داشت: از برنامه های اساسی مجموعه شهرداری برگزاری تشست های مشترک با نخبگان ، دانشگاهیان ، افراد دلسوز و حتی قشر دانش آموز خواهد بود تا با استفاده از خرد جمعی برنامه محور و با نگاه به آینده در مسیر توسعه حرکت کنیم.

به گفته ی وی انجام فعالیت های بنیادین و اساسی که نتیجه ی آن در بلند مدت قابل لمس خواهد بود درمان اساسی معضلات شهری است و و برطرف کردن برخی نیاز های شهر در کوتاه مدت تنها درمان مقطعی آن مشکلات است که درآینده بصورت یک مشکل حل نشده ی بسیار دشوارتری پیش روی شهر قرار می گیرد.

منبع: پسین جهرم

برچسب ها: جهرم ، شورای شهر ، شهردار
نظرات بینندگان