کد خبر: ۱۱۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۱۸ مهر ۱۳۹۶
«کافه مجازی»؛

آزادی یا وطن فروشی؟/ جاسوس واقعی کیست؟!

فضای مجازی این روزها جولان گاهی شده است برای رفتارهای نا متعارف هنرمندان و اگهی های نا معقول برخی افراد.
به گزارش شیرازه، بالغ بر ۳۰ میلیون ایرانی در شبکه های اجتماعی و پیام رسانهای خارجی فعالیت دارند و محبوبیت این شبکه ها واقعیتی است که باید پذیرفت، ایرانی ها به لحاظ فراگیری استفاده از فضای مجازی رتبه اول دنیا را دارند؛ چرا که متوسط استفاده از فضای مجازی در کشورهای دنیا 42 در صد است اما در ایران 82 در صد است،  با توجه به این فراگیری، در بسیاری از مسائل روز کشور و جهان شاهد واکنش های از سوی کاربرای فضای مجازی در ایران نسبت به آن مسائل هستیم؛ بر همین اساس شیرازه در نظر دارد گلچینی از واکنش های کاربران فضای مجازی در ایران را نسبت به اتفاقات روز دنیا در قالب بسته خبریی بصورت هفتگی در روزهای یکشنبه باعنوان« کافه مجازی» منتشر نماید.


ژن خوب!


آزادی یا وطن فروشی؟/ جاسوس واقعی کیست؟!اسحاق جهانگیری  دو روز پیش پس از انتشار خبر در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: "اطلاع دقیقی از دلیل، چگونگی دستگیری، اتهام، ضابط و شاکی برادرم ندارم، البته وی هیچگونه مسئولیت و فعالیت دولتی ندارد. مساله قابل پیش بینی بود و باید صبر کرد. امیدوارم سوءاستفاده سیاسی نباشد و عدالت، مبارزه بافساد و حاکمیت قانون برای همه یکسان اجراء شود."

اما در ساعت های ابتدایی روز جمعه اعلام شد که مهدی جهانگیری، رئیس گروه مالی گردشگری و نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران بازداشت شده است، برادر معاون رئیس جمهور پیش از این در فضای افکارعمومی با اتهاماتی روبه رو شده که کوشیده بود پاسخ‌هایی به آنها بدهد. برخی از اتهامات متوجه حضور او در بانک گردشگری بود كه مهدي جهانگيري عنوان بنيانگذار آن را با خود به يدك مي‌كشد که البته به گفته کاربران فضای مجازی میتوان این اتفاق را به فال نیک گرفت و از دید یک ژن خوب به آن نگاه کرد!!!



این روزها و درست زمانی که تقریبا همان تیم مذاکره کننده بر سر کار هستند، زمزمه‌های وجود یک جاسوس در تیم به گوش می‌رسد؛چند مدت پیش بود که کریمی قدوسی از نمایندگان مجلس از بازداشت یکی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای خبر داد؛ خبری که به سرعت در فضای رسانه‌ای پخش و با اینکه از سوی وزارت امور خارجه در همان ابتدا تکذیب شد اما گمانه‌زنی‌ها درباره نام فرد بازداشت شده را کاهش نداد.

آزادی یا وطن فروشی؟/ جاسوس واقعی کیست؟!
و بلاخره جاسوس مورد نظر شناسایی شد که با یک جستجوی کوتاه در فضای مجازی اطلاعات مختصری از سابقه فعالیت های دری اصفهانی همان فرد موزد نظر پیدا می کنید.





فضای مجازی جولانگاه رفتارهای نامعقول هنرمندان!


آزادی یا وطن فروشی؟/ جاسوس واقعی کیست؟!رفتار های عجیب و گاهی غیر معقول این روزهای هنرمندان در فضای مجازی گاهی از چارچوب عرف و فرهنگ ایران اسلامی خارج می شود و این رفتار های نامعقول آنچنان هم توسط کاربران فضای مجازی استقابل نمیشود.

یکی ازاین رفتارها؛ تبلیغات جدید است که بهنوش بختیاری در فضای مجازی منتشر کرده است و
بسیاری از کاربران عنوان کردند که در این تیرز خلاقیتی وجود ندارد و بسیار مصنوعی طراحی شده است.

در اواسط این کلیپ، بانوی بازیگر به زمین می افتد و به گفته کاربران این قسمت از تبلیغ مصنوعی ترین قسمت آن می باشد.
همچنین گفته شده است که یکی از هنرمندان ایرانی که نویسنده برنامه های طنز نیز می باشد، بعلت خنده زیاد از دیدن این کلیپ روانه بیمارستان شده است!

بعضی از کاربران عنوان کرده اند که این تیزر از روی عمد طوری ساخته شده است که کاربران با نگاه طنز گونه به آن نگاه کنند و همین امر منجر به انتشار و تبلیغ این برند عطر باشد.
آزادی یا وطن فروشی؟/ جاسوس واقعی کیست؟!

علاوه بر این پوشش های برخی هنرمندان نه تنها خلاف عرف است آزادی یا وطن فروشی؟/ جاسوس واقعی کیست؟!

بلکه تبلیغ یک حزب یا فرقه را با خود به همراه دارد.





آگهی های نا متعارف!


اگر برای یکبار زمان رفتن از خانه به محل کار توجهی به کاغذ های نوشته شده روی دیوار کنید؛ با انبوهی از اگهی ها و نوشته هایی مواجه میشوید که گاهی حتی باورش هم برایتان سخت است.

آگهی هایی که گویا برای کاربران فضای مجازی هم جذابیت دارد و آن را در صفحات خود منتشر میکنند و جالب تر اینکه صفحه ضرغامی رییس سابق صدا و سیما نیز از انتشار این نوشته ها غافل نشده است.
 
نوشته هایی همچون گم شدن سگ و یا فروش کودکان و اعضا بدن انسان که نشان از عدم نظارت صحیح بر تبلیغات و اگهی های فروش در جامعه است.آزادی یا وطن فروشی؟/ جاسوس واقعی کیست؟!
آزادی یا وطن فروشی؟/ جاسوس واقعی کیست؟!



آزادی یا وطن فروشی؟!


آزادی یا وطن فروشی؟/ جاسوس واقعی کیست؟!آزادی یا وطن فروشی؟/ جاسوس واقعی کیست؟!درسا درخشانی شطرنجبازی است که سال گذشته حضور بدون حجاب او در تورنمنت شطرنج جبل الطارق برای فدراسیون ایران و رئیس این فدراسیون دردسرساز شد. به خصوص اینکه برادر وی به نام برنا درخشانی نیز در همین تورنمنت با «الکساندر هوزمان» از رژیم صهیونیستی رقابت کرد و همین مسئله هم انتقادات زیادی را موجب شد.

بعد از گذشت یک سال حالا درسا درخشانی به طور کامل فدراسیون خود را تغییر داده و قرار است از این پس برای فدراسیون شطرنج آمریکا به میدان برود.

برخی افراد که سعی در سو استفاده از این مسئله برای زیر سوال بردن آزادی در ایران را داشتند با کاربرانی مواجه شدند که برای نشان دادن آزادی عمل در ایران تصاویری از خواهران منصوریان که با حجاب توانسته بودند برای کشور مدال کسب کنند مواجه شدند و در رسیدن به هدف شومشان ناکام ماندند.





بدون شهر شیراز

آزادی یا وطن فروشی؟/ جاسوس واقعی کیست؟!آزادی یا وطن فروشی؟/ جاسوس واقعی کیست؟!آزادی یا وطن فروشی؟/ جاسوس واقعی کیست؟!





برچسب ها: کافه ، اینستا ، فضای مجازی
نظرات بینندگان