کد خبر: ۱۱۴۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶
دانشجویان دانشکده مهندسی برق دانشگاه شیراز مطرح کردند؛

به افرادی که کرسی‌های قدرت دانشگاه را به قبضه خود درآورده‌اند اعتراض داریم/ برخورد تند و تیز مسئولان با اساتید و دانشجویان حق‌طلب/ اعتراض دانشجویان به محرومیت سه تن از اساتید از تدریس، بی‌پاسخ مانده!

یکی از دانشجویان می‌گوید: سه تن از اساتید دانشکده مهندسی برق که خارج از جرگه افراد انحصارطلب با روشی قانونی و بسیار مفید به ارائه درس و مهارت می‌پردازند در آستانه اخراج از دانشگاه قرار گرفته‌اند.
به افرادی که کرسی‌های قدرت دانشگاه را به قبضه خود درآورده‌اند اعتراض داریم/ برخورد تند و تیز مسئولان با اساتید و دانشجویان حق‌طلب/ اعتراض دانشجویان به محرومیت سه تن از اساتید از تدریس، بی‌پاسخ مانده!

به گزارش شیرازه؛ با شروع سال تحصیلی جدید در روندی غیرقانونی به سه تن از اساتید متخصص و متعهد دانشگاه شیراز یعنی؛ دکتر حامد مسندی شیرازی، فارغ التحصیل دانشگاه کالیفورنیا در سن دیگو امریکا و عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق، دکتر علیرضا مسندی شیرازی، فارغ التحصیل دانشگاه کالیفورنیا در سن دیگو امریکا و عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق و دکتر علی حقدل، فارغ التحصیل دانشگاه شیراز و عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق درسی ارائه نشده و همین مسئله اعتراضات بسیاری از دانشجویان را در پی‌ داشته است.

تاکنون چندین نامه به رئیس دانشکده مهندسی برق و رئیس دانشگاه شیراز ارسال شده که پاسخی در پی نداشته است. از همین رو بیش از صد تن از دانشجویان با اعتراض به ساز و کار غیرقانونی حاکم در دانشکده مهندسی برق به تجمع پرداختند‌ که بهتر است چرایی تجمع و شرح اجحاف صورت گرفته را از زبان خود آن‌ها بشنویم:

اعتراض ما رو به افرادی است که کرسی‌های قدرت دانشگاه را به قبضه خود درآورده‌اند
یکی از دانشجویان رشته الکترونیک در گفتگو با خبرنگار شیرازه، می‌گوید: جریان غربزدگی سال‌هاست عرصه‌های قدرت در دانشگاه را غُرق کرده و اهداف خود را به طرق ناصحیح پیش می‌برند. مثلا برخی اساتید با غرب‌گرایی دانشجویان نخبه را جهت سفر و زندگی در کشورهای آمریکا و اروپا تحریک می‌کنند. حال سه تن از اساتید متعهد دانشکده مهندسی برق خارج از جرگه این افراد انحصارطلب با روشی قانونی و بسیار مفید به ارائه درس و مهارت می‌پردازند که به همین دلیل در آستانه اخراج از دانشگاه قرار گرفته‌اند و هدف ما اعتراض به این وضعیت و افرادی است که کرسی‌های قدرت دانشگاه را به قبضه خود درآورده‌اند.

او ادامه می‌دهد: این جریان از شخص دکتر علی‌اکبر صفوی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه دانشگاه آغاز شده و تا سایر مراتب پایین یعنی رئیس بخش و سایر اساتید را در برمی‌گیرد و شاهد برخوردهای تند و تیز آن‌ها با اساتید و دانشجویان حق‌طلب هستیم. سه تن از اساتید متخصص و متعهد دانشکده مهندسی به سیستم نادرست دانشگاه اعتراضاتی داشتند و حال ما جهت حمایت از آن‌ها در این مکان حضور پیدا کردیم. متاسفانه سال‌هاست مطالبه‌گری در دانشگاه و جامعه رنگ باخته است که جهت اصلاح جامعه باید توسط تک تک اساتید و دانشجویان زنده شود زیرا ما باید حق خود را اعاده کنیم.

این اساتید بالاترین امتیاز ارزشیابی دانشجویی را کسب کردند

این دانشجو یادآور می‌شود: این سه استاد در ارزشیابی های دانشجویی بالاترین امتیازهای بخش را کسب نموده و در طول چند سال تدریس در بخش مخابرات و الکترونیک دانشگاه شیراز مورد استقبال بسیار زیاد دانشجویان قرار گرفته و به عنوان شاخصه ی تدریس قوی، قدرت علمی و اخلاق شایسته شناخته شده اند.

درب بسته سالن صدری به روی اساتید و دانشجویان معترض
یکی از دانشجویان دانشکده مهندسی برق در گفتگو با خبرنگار شیرازه، می‌گوید: سه تن از اساتید بخش مهندسی برق دانشگاه شیراز که دارای تخصص و مهارت بالایی هستند به دلیل حسادت و اقدامات برخی اعضای هیئت علمی دانشکده برای این ترم درسی به آن‌ها ارائه نشده است. در این مدت چندین مرتبه نامه‌های اعتراضی به رئیس بخش و رئیس دانشگاه ارسال شده که متاسفانه تا به امروز هیچ پاسخی دریافت نشده است. به همین دلیل قرار بود امروز با حضور دانشجویان و اساتید معترض یک برنامه جهت روشنگری در مورد مسائل پیش‌آمده در سالن صدری یک دانشکده مهندسی برگزار شود که حال با درب‌ بسته سالن مواجه شدیم.

این دانشجو که از ورودی‌های سال 93 است، ادامه می‌دهد: الان تقریبا صد نفر از دانشجویان جهت اعتراض به ساز و کار غیرقانونی دانشکده مهندسی و برخورد غیراخلاقی مدیران دانشگاه شیراز در جلو درب سالن تجمع کرد‌ه‌ایم. البته در هفته‌های گذشته بیش از 270 نفر از دانشجویان دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر با امضای یک طومار و ارسال آن برای رئیس دانشگاه درخواست خود مبنی بر ارائه درس به این اساتید را مطرح کردند که متاسفانه تا به حال هیچ پاسخی از جانب آقای گشتاسبی‌راد، رئیس دانشگاه دریافت نشده است.

طبق ماده 21، تدریس حداقل 10 واحد درسی برای اعضای هیئت علمی الزامی است

او در پایان متذکر می‌شود: مطابق با مورد یکم ماده‌ی 21 آیین‌نامه استخدامی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی و پژوهشی مصوب 7 مهر 94؛ "استادیار موظف به تدریس حداقل 10 واحد درسی در نیم‌سال تحصیلی است." حال علی‌رغم تمدید قرار داد پیمانی سه استاد بخش مخابرات و الکترونیک از سمت هیئت جذب، رئیس بخش هیچ درسی را در این نیم‌سال در اختیار این استادان قرار نداده که برخلاف قانون است.

نظرات بینندگان