کد خبر: ۱۱۴۹۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶
استاندار فارس در آیین‌بازگشایی دانشگاه‌های شیراز؛

دستگاه‌های اجرایی بر ظرفیت دانشگاه‌ها و جوانان تکیه کنند/ با دقت عملکرد علم محور و توسعه‌محور تمام سازمان‌ها را رصد می‌کنم/ اصلی‌ترین دغدغه‌های ذهنی ما معضل خشکسالی استان است

تبادار گفت: مسیر توسعه و راه‌حل مشکلات کشور را باید در میان دانشگاهیان جستجو کرد.
دستگاه‌های اجرایی بر ظرفیت دانشگاه‌ها و جوانان تکیه کنند/ با دقت عملکرد علم محور و  توسعه‌محور تمام سازمان‌ها را رصد می‌کنم/ اصلی‌ترین دغدغه‌های ذهنی ما معضل خشکسالی استان است
به گزارش شیرازه؛ پیش از ظهر امروز آیین‌بازگشایی دانشگاه‌های شیراز سال تحصیلی 97_96 با حضور مسئولان دانشگاه‌های شیراز و مقامات ارشد استان در تالار دانشکده مهندسی شیمی نفت و گاز برگزار شد.

اسماعیل تبادار، استاندار فارس با عرض تبریک سال تحصیلی جدید، گفت: دانشگاه بعنوان محمل آگاهی‌بخش محسوب می‌شود. شروع سال تحصیلی جدید نماد آغاز حرکت و پویایی علمی، شور و نشاط، انگیزه در راستای کمال و توسعه است. هر گاه سخن از دانش و دانشگاه به میان می‌آید اهمیت علم و جایگاه برجسته دانش به ذهن انسان متبادر می‌شود. در دانشگاه‌‌ها باید خلاقیت، نوآوری و یادگیری مسئله‌ محور پر‌رنگ‌تر و پژوهش‌های بنیادین با قدرت بیشتر دنبال شود.

اسماعیل تبادار افزود: مسیر توسعه و راه‌حل مشکلات کشور را باید در میان دانشگاهیان جستجو کرد و بنده در راستای خدمت به مردم فارس به هم‌فکری نخبگان شهر نیازمندم و دست اعضای هیئت علمی و جوانان با انگیزه و نخبه را به گرمی می‌فشارم. استان فارس دارای ظرفیت و قابلیت‌های فراوانی است. از همین رو برای حل مشکلات شهر باید گام‌های مهمی برداشته شود و لازم است دانشگاه‌ها در بازنگری شرایط فعلی و حرکت به سوی کیفی‌محوری نیاز‌های جامعه را مد نظر داشته باشند.

تبادار ادامه داد: از همین تریبون به تمام دستگاه‌های اجرایی اعلام می‌کنم؛ لازم با جدیتی مضاعف همراه با یک نگاه تحول محور در پیشبرد امور و انجام مطالعات علمی مورد نیاز خود بیش از گذشته بر جوانان و توان دانشگاه‌ها و مراکز علمی تکیه کنند و اینجانب به دقت عملکرد علم محور و  توسعه‌محور تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها را رصد می‌کنم.

وی تصریح کرد: نکته دیگری که در تحول استان باید مورد توجه قرار گیرد؛ دستگاه‌ها باید مسیر انحصارشکنی را طی کنند و با ایجاد فرصت لازم از نظر تمام صاحب‌نظران در جهت توسعه و ارتقا بهره‌وری استفاده کنند‌. از همین رو باید عوامل محدود کننده و ایجاد‌کننده انحصار در استان شکسته شود. همچنین تمام دستگاه‌ها موظفند تا شرایط لازم برای خدمت‌گزاری بیشتر برای اقشار مختلف جامعه و بویژه بخش خصوصی فراهم نمایند.  

استاندار فارس خاطر نشان کرد: تقویت بنیه علمی در همه رشته‌های دانشگاهی امری ضروری است. خروجی تمام دانشگاه‌ها باید بر جامعه تاثیر داشته باشد  و آنچه در این مجموعه رقم می‌خورد ایجاد جایگاه برجسته علمی است که مورد احترام همگان باشد. توجه جدی  به تولیدات علمی و دانش‌بنیان از اولویت‌های مهم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که دانشگاه‌ها با رشد دادن خود در حوزه تجاری‌سازی دستاوردهای علمی باید زمینه توسعه شرکت‌های دانش بنیان را رقم زنند و زمینه ایجاد اشتغال و کارآفرینی که از نیازهای اساسی جامعه است را رقم زنند.

تبادار در پایان متذکر شد: اینجانب راه‌حل مشکلات استان را از اساتید و دانشجویان می‌جویم. یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ذهنی ما معضل خشکسالی است که در سال‌های اخیر استان فارس با این مسئله درگیر است. برای برطرف کردن این مشکل باید از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده کنیم و برای مقابله با این بحران نیازمند نقشه راه دانشگاهیان هستیم. همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا پیشرفت در استان فارس علمی و کارآمد باشد تا نشاط لازم برای جامعه فراهم و زمینه توسعه اقتصادی در استان با همکاری متخصصین و اندیشمندان رقم خورد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶
0
امروز 17مهر است و دانشگاه شیراز از اول مهر کارش را شروع کرده این برنامه اسمش را نبایدباز گشایی گذاشت مسئولین باید دقت کنند