کد خبر: ۱۱۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس خبرداد:

برگزاری جشنواره بزرگ فعالیت های برتر دانشجویان استان فارس

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس از برگزاری سومین جشنواره بزرگ فعالیت های برتر دانشجویان این استان خبر داد.
به گزارش شیرازه، اسماعبرگزاری جشنواره بزرگ فعالیت های برتر دانشجویان استان فارسیل قزل سفلی در جمع مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه های شهر شیراز اظهار داشت: سومین جشنواره بزرگ فعالیت های برتر دانشجویان استان فارس از بخش های هنری و ادبی با عنوان رویش، فرهنگی و ورزشی با عنوان پویش، نشریات و شبکه های اجتماعی با عنوان انعکاس، علمی با عنوان پندار، قرآنی با عنوان ترنم وحی، صالحین و فعالیت های برتر جهادی برای رقابت سالم، عرضه و نمایش دستاورد های بالقوه دانشجویان دانشگاه های استان تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه سومین جشنواره بزرگ فعالیت های برتر دانشجویان استان فارس ویژه دومین یادواره سردارن و 385 شهید دانشجوی این استان برگزار می شود افزود: این جشنواره هر ساله در بخش های مختلف برگزار شده است که در سال پیش رو بسیج دانشجویی فارس در نظر دارد این بخش را در قالب یک جشنواره با عنوان  فعالیت های برتر دانشجویان بسیجی فارس برگزار کند و آثار دانشجویان در بخش های مختلف پذیرش می شود که آثار برگزیده از میان آن ها انتخاب و در آئین پایانی جشنواره معرفی خواهد شد.
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس اضافه کرد: شناسایی و کشف استعداد های بالقوه دانشجویان دانشگا ه ها در جهت بالفعل کردن این استعداد ها در فعالیت های فرهنگی دانشجویی، ترویج فعالیت های خودجوش فرهنگی در سطح دانشگاه ها و حمایت از این حرکت ها در سطح دانشگاه ها، تجلیل از فعالیت های برتر علمی دانشجویان دانشگاه ها و از اهداف این جشنواره است.
جشنواره فرهنگی، ورزشی (پویش) قزل سفلی با بیان اینکه بخش فرهنگی، ورزشی جشنواره با عنوان پویش برگزار می شود ادامه داد: این بخش در رشته های تیراندازی و تنیس روی میز ویژه برادران و خواهران و دومیدانی ویژه برادران در ماده های 100، 400 ، 1500، 3000 متر و پرش طول برگزار می شود.

جشنواره نشریات دانشجویی و شبکه های اجتماعی (انعکاس 3)
وی با بیان اینکه در بخش نشریات دانشجویی باید 3 نسخه از نشریه دانشجویی چاپ شده از بازه زمانی مهر 95 تا کنون به دبیرخانه ارسال شود تصریح کرد: نشریات ارسالی در سه پارامتر محتوا، طراحی و استمرار در چاپ داوری می شوند.
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه مطالب ارسالی باید در قالب های تیتر برتر، مقاله و یادداشت، گزارش، مصاحبه، طنز، تصویرسازی و کاریکاتور، متون ادبی، لگو، صفحه آرایی باشد گفت: موضوعات مطالب ارسالی شامل صنفی و دانشگاهی، اقتصاد مقاومتی و مزیت های استانی، تولید و اشتغال، شهدای دانشجو و شهدای دانشجوی مدافع حرم، مواجهه تخصصی و مطالبه گری بومی فارس، مسائل اجتماعی (امر به معروف و نهی از منکر، آسیب های اجتماعی شهری و..)، انتخابات، آسیب های زندگی دانشجویی، خوابگاهی و مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

جشنواره فعالیت های برتر علمی (پندار)
قزل سفلی در ادامه از برگزاری جشنواره فعالیت های برتر علمی با عنوان پندار خبر داد و تصریح کرد: این رقابت در دو سطح علمی، پژوهشی و فعالیت های میدانی انجام می شود.
وی بیان داشت: در سطح اول رقابت، فعالیت های علمی، پژوهشی دانشجویی شامل کتاب، مقالات علمی، پایان نامه ها، طرح های پژوهشی و طرح‌های کارآفرینی، اختراعات و ابتکارات دانشجویی برگزار می شود.
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه در سطح دوم رقابت و بخش ویژه، فعالیت گروهی در این جشنواره در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و در موضوع اقتصاد دانش بنیان و همچنین مطالبه گری در این راستا است.
قزل سفلی اضافه کرد: در این بخش فعالیت هایی که در راستای ایجاد و تقویت اقتصاد دانش بنیان در انواع فعالیت شامل اختراع، طرح مطالعاتی، کارگاه کارآفرینی و شرکت دانش بنیان مورد بررسی و عناوین برتر مورد تجلیل و تقدیر قرار می گیرند که البته هر نوع طرح کارآفرینی دیگر برخوردار از ویژگی نوبودن می تواند در این جشنواره شرکت کند.

وی با بیان اینکه محورهای جشنواره پندار، کشاورزی شامل اصلاح الگوی کشت، آسیب شناسی روش های کشاورزی، شیوه های نوین متناسب با اقلیم استان، تأمین امنیت غذایی و کشاورزی ارگانیک، معرفی ظرفیت های نو در عرصه اقتصاد کشاورزی استان و گیاهان دارویی و...، کانیزاسیون کشاورزی استان فارس و فرصت ها و ضعف ها، توسعه صنایع پایین دستی محصولات کشاورزی و بسته بندی، فرآوری، نگهداری از محصولات خام، کاهش ضایعات کشاورزی و بهره برداری از آن، بازاریابی داخلی و خارجی محصولات کشاورزی و حذف واسطه گری و بهره برداری از ظرفیت دام، طیور و آبزیان در راستای توسعه پایدار است افزود: محور صنعت شامل بازاریابی داخلی و خارجی محصولات صنایع استان، آسیب شناسی نظام مالی صنایع استان، چالش های مدیریتی در بنگاه های صنعتی، اقتصاد کار و نقش آن در رونق صنعت، نقش مناطق ویژه اقتصادی شهرک های صنعتی در رونق صنایع، صنایع کوچک و متوسط و نقش آن ها در افزایش سهم صنعت در اقتصاد استان، صنعت فارس وتوسعه استان، فرصت ها و تهدیدها و چالش های قانونی پیش روی صنعت استان فارس است.
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس یکی دیگر از محورهای جشنواره پندار را گردشگری و صنایع دستی  عنوان و خاطرنشان کرد: این قسمت شامل بازاریابی داخلی و خارجی محصولات صنایع دستی، شیوه های نوین برندسازی محصولات صنایع دستی استان، توریسم درمانی و گردشگری سلامت و توسعه فارس، نوآوری در روش های معرفی ظرفیت های گردشگری استان فارس، جاذبه های نوین، معماری شهری، المان های بومی، گردشگری مذهبی، سومین حرم اهل بیت، ثروت های آیینی، صنایع دستی فارس و راهکارهای حمایت صنعتگران استان است.
قزل سفلی بیان کرد: علاقمندان برای کسب طالاعات بیشتر به دبیرخانه جشنواره به نشانی فارس، شیراز، میدان امام حسین (ع)، ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس، مدیریت علم و اقتصاد یا سایت جشنواره به نشانی www.Pendar-fars.ir مراجعه کنند.

جشنواره قرآنی ترنم وحی
وی جشنواره قرآنی ترنم وحی را یکی دیگر از بخش های جشنواره فعالیت های برتر دانشجویان استان فارس برشمرد و افزود: بخش قرآن شامل دو قسمت شفاهی و کتبی بوده که بخش شفاهی شامل قرائت، ترتیل، حفظ 1 جزء،3 جزء،5 جزء،10 جزء، 20 جزء، حفظ کل، اذان، تواشیح و بخش کتبی شامل رشته ترجمه و مفردات(جزء 29 و 30) با ترجمه آیت ا.. مکارم شیرازی است.
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس ادامه داد: بخش عترت شامل دو قسمت شفاهی و کتبی بوده که بخش شفاهی شامل سخنرانی با موضوع اهل بیت(ع) و بخش کتبی مسابقه کتابخوانی با موضوع « انسان 250 ساله» از مقام معظم رهبری است.

جشنواره تربیتی صالحین
قزل سفلی با اشاره به بخش تربیتی صالحین جشنواره فعالییت های برتر دانشجویان استان فارس اظهار داشت: محور های جشنواره در بخش های حلقه برتر، سرمربی، سرگروه است و در بخش ویژه حوزه و پایگاه های بسیج دانشجویی که در آن روح نگاه تربیتی در تمام بدنه و تشکیلات بسیج دانشجویی حاکم شده باشد تجلیل می شود.
وی بیان داشت: علاقمندان برای کسب اطلاعات و توضیحات بیشتر به سایت جشنواره به آدرس www.bsofestival.ir مراجعه کنند.
جشنواره ایده ها و فعالیت های جهادی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه جشنواره ایده ها و فعالیت های جهادی با اهداف شناسایی ایده های برتر جهادی، معرفی فعالیت های اثرگزار در حوزه های مختلف حرکت های جهادی، انعکاس فعالیت های جهادی با استفاده از ابزار هنر و رسانه، ترویج و تبلیغ فعالیت های جهادی در محیط های دانشجویی و دانشگاه ها، ارتباط بیش از پیش فعالین جهادی نخبه با یکدیگر و استفاده از تجربه و الگوهای موفق جهادی برگزار می شود گفت: این جشنواره در دو بخش فعالیت ها و ایده ها ی برتر جهادی و انعکاس رسانه ای (مستند ،عکس)فعالیت های جهادی برگزار می شود.

قزل سفلی ادامه داد: در بخش نخست هر گونه ایده و فعالیت در اردوهای جهادی که در حوزه اثر بخشی بر مخاطبین جهادی (مردم منطقه و یا جهادگران) دارای غنی و محتوای خوبی برای الگو گیری و بهره برداری در دیگر گروه ها را شامل می شود و حوزه های ارسال آثار (اقتصاد مقاومتی، آسیب های اجتماعی، پژوهش های جهادی، محرومیت زدایی) در قالب مقاله و یا طرح پژوهشی است.
وی تصریح کرد: در بخش انعکاس رسانه ای (مستند ،عکس)، ارسال تصاویر و عکس های سوژه ای و برتر گروه های جهادی و همچنین مستند و فیلم کوتاه در حوزه های مختلف کاری گروه های جهادی شامل معرفی عرصه های فعالیت جهادگران، انعکاس محرومیت در مناطق فعالیت گروه های جهادی و... است.
جشنواره فرهنگی، هنری، ادبی با عنوان رویش مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه بخش های جشنواره فرهنگی، هنری، ادبی با عنوان رویش 3، ادبیات (شعر کلاسیک، شعر نو و داستان کوتاه ) با موضوعات ایران پایگاه تمدن اسلامی، حجاب و عفاف، نماز، طنز اجتماعی و معضل بیکاری است اضافه کرد: هنرهای تجسمی (پوستر، عکس، کاریکاتور) باموضوعات سبک زندگی بومی و محلی منطبق بر احکام دینی، رسم و آیین های برگرفته از اندیشه اسلام، اشرافی گری و مصرف گرایی، رابطه دانشگاه و بازار کار و کالای ایرانی بخریم از بخش های جشنواره است.
قزل سفلی با بیان اینکه بخش ویژه خوشنویسی با موضوع صلوات خاصه و جملات برگرفته از کتاب خدمات متقابل اسلام وایران است ادامه داد: بخش ادبیات نمایشی (فیلم نامه نویسی و نمایشنامه نویسی) باموضوعات پدیده تکفیری گری و داعش، شهدای مدافع حرم، انتظار فرج، اقتصاد مقاومتی، آسیب های اجتماعی (حاشیه نشینی، فضای مجازی، طلاق) است.
وی با بیان اینکه بخش فیلم کوتاه، انیمیشن ، استنداپ کمدی ، تئاتر خیابانی با موضوعات اقتصاد مقاومتی ؛ تولید و اشتغال، معضل بیکاری، اعتیاد و مطالبات صنفی است افزود: بخش موسیقی (سنتی، مقامی، تلفیقی) با موضوعات رسم و آیین های برگرفته از اندیشه دینی، آوازه ها و موسیقی های آیینی- بومی ویژه اعیاد مذهبی و ملی سبک زندگی بومی – محلی، شهدای مدافع حرم استان و جریان مقاومت اسلامی برگزار می شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: دبیرخانه مرکزی به نشانی شیراز، میدان امام حسین (ع)، ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس، دبیرخانه جشنواره فعالیت های برتر دانشجویان بسیجی دانشگاه های فارس با شماره تماس07132332061 و 07138125345 است.
قزل سفلی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار 15 دی ماه 1396 است ادامه داد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در جشنواره به سایت www.bsofestival.ir مراجعه کنند و دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه های استان فارس نیز پاسخگو خواهند بود.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان