کد خبر: ۱۱۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۶

پاداش دو میلیارد ریالی هیأت مدیره با طعم صلوات

این متن پر از صلوات است: اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
به گزارش شیرازه، سید مهدی سیدی: در رسانه ها، سندی منتشر شده است که ظاهراً مربوط به صورتجلسه هیأت مدیره یکی از بانک های کشور است.

« - مقرر گردید مبلغ دو میلیارد ریال به عنوان پاداش به اعضاء هیأت مدیره پرداخت گردد.
- مقرر گردید ماهیانه، مبلغ ده میلیون ریال با عنایت قانون تجارت به اعضای محترم هیأت مدیره به عنوان حق حضور در جلسات پرداخت گردد.
جلسه مجمع عمومی سالیانه بانک ...، در ساعت 12 با ذکر صلوات بر پیامبر گرامی اسلام (ص) خاتمه یافت.»

فارغ از صحت و سقم این سند، که البته به نظر واقعی می رسد، چند نکته لطیف قابل ذکر است:
1- جلسه با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد (ص) به اتمام رسیده است. از قدیم معروف بوده است که بعضی هیأت مدیره ها صلواتی است.
2- ذکر صلوات، با صدای بلند توسط همه اعضاء، اداء شده و عبارت «عجل فرجهم» هم فراموش نشده است. چون حضار می دانسته اند صلوات بلند، نفاق را از بین می برد و ما باید به شدت منتظر فرج منتقم آل محمد (ص) باشیم.
3- پیش از ذکر شریف صلوات، مقرر شده است دویست میلیون تومان به عنوان پاداش به اعضاء هیأت مدیره بانک پرداخت شود، و البته اضافه بر آن، ماهی یک میلیون تومان هم بابت حضور در جلسات تقدیم می شود.
4- جلسه حدود ساعت دوازده ظهر که احتمالا مقارن با نماز ظهر و عصر بوده است به پایان رسیده و ان شاءالله اعضای هیأت مدیره، با آستین های بالازده، وضو گرفته و دوان دوان، به سمت طبقه منهای یک برای ادای جماعت ظهر، عازم نمازخانه شده اند.
5- از ظاهر امضاء کنندگان صورتجلسه اطلاع چندانی در دست نیست؛ اینکه آیا تسبیح عقیق به دست داشته اند؟ یا اینکه علاوه بر آن صلوات محمد پسند، دیگر نیاز چندانی به حفظ ظواهر دینی بیشتر نبوده است.
6- راننده ها با ماشین های شاسی بلند یا شاسی کوتاه، بیرون ساختمان آماده بوده اند تا بدون فوت وقت، اعضاء هیأت مدیره را به دفاتر خودشان برسانند تا به امور مسلمین رسیدگی کنند.
7- در عیون اخبارالرضا از قول پیامبر (ص) نقل شده است که: اولين كسى كه به جهنم مى ‏رود، انسان قدرتمندى است كه به عدالت رفتار نمى‏ كند و ثروتمندى كه حقوق مالى خود را نمى ‏پردازد.
8- در کتاب مشکاه الانوار از قول پیامبر (ص) نقل شده است که: یک ساعت عدالت، بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه بگذرد.
9- اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.

منبع: جهان نیوز
برچسب ها: پاداش ، هیئت مدیره ، بانک
نظرات بینندگان