کد خبر: ۱۱۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶
معاون جهاد کشاورزی اقلید خبر داد؛

آغاز برداشت سیب درختی از بیش از 10 هزار هکتار باغ سیب اقلید

معاون جهاد کشاورزی شهرستان اقلید از آغاز برداشت سیب درختی از 10 هزار و 600 هکتار باغ سیب شهرستان اقلید خبر داد.

به گزارش شیرازه،  سید علی میرطالبی در گفت و گو با خبرنگار کلید فارس از آغاز برداشت سیب درختی از 10 هزار و 600 هکتار باغ سیب شهرستان اقلید خبر داد و اظهار داشت: شهرستان اقلید با تولید سالانه بیش از 230 هزار تن سیب درختی مقام نخست تولید این محصول در استان فارس را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: هوای خنک و مطبوع، باغداری مناسب و ارتفاع از سطح دریا موجب تولید محصولی مرغوب و خوشمزه از باغ های سیب این شهرستان می شود.

معاون جهاد کشاورزی اقلید با بیان اینکه بخشی از باغهای دشت بکان شهرستان اقلید از نوع پایه کوتاه است، در مورد مزیت این نوع باغ ها گفت: افزایش تراکم کشت، یکنواختی باغ، افزایش عملکرد، عملیات سمپاشی و هرس و همچنین بازدهی بهتر و زودتر از مزیت های این نوع باغ است.

میرطالبی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه منبع درآمد بسیاری از مردم شهرستان اقلید باغداری و تولید سیب درختی است اما پایین بودن قیمت این محصول موجب زیان و عدم سوددهی کافی به باغداران می شود خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی شهرستان اقلید از متقاضیان احداث سردخانه یا صنایع تبدیلی مرتبط با سیب درختی یا دیگر محصولات کشاورزی با پرداخت تسهیلات مناسب و کم بهره و ... حمایت خواهد کرد.

گفتنی است، میانگین برداشت سیب درختی از هر هکتار در ایران 18 تن هست که این آمار در اقلید به 25 تن می رسد.

انتهای پیام/

منبع: کلید فارس

برچسب ها: اقلید ، برداشت ، کشاورزی
نظرات بینندگان