کد خبر: ۱۱۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶

برداشت آلو از باغات بوانات/تولید بیش از 200 تن آلوی فراوری شده در بوانات + تصاویر

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی بوانات گفت: برداشت آلو از سطح 1000 هکتار باغات بوانات از اواسط شهریور آغاز و تا پایان مهرماه بطول می انجامد.

به گزارش   شیرازه،  برداشت آلو از سطح 1000 هکتار از باغات بوانات از اواسط شهریور ماه شروع می شود و بدلیل کوهستانی و نیمه کویری بودن این شهرستان در برخی مناطق حتی برداشت تا اواخر مهر ماه نیز به طول می انجامد.

جهانبخش هاشمی ،کارشناس مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی بوانات در گفتگو با خبرنگار ما ضمن اعلام این خبر گفت: سطح قابل توجهی از باغات شهرستان بر اثر خشک سالی های اخیر به باغات درجه دو و سه تبدیل شده است که نیاز به اصلاح و نوسازی با ارقام مقاوم به کم آبی و سرما می باشد.

وی افزود: آلوی برداشت شده به دو طریق جوشانده و تیزآب فرآوری می شود و جهت مصرف به شهرستانهای همجوار و سایر استان های کشور صادر می گردد. همچنین به دلیل نبود کارخانجات فرآوری محصولات کشاورزی در شهرستان این محصول با قیمت بسیار ناچیز توسط دلالان خریداری گردیده و جهت فراوری به دیگر نقاط استان  ارسال می گردد.

هاشمی در ادامه به مکانیزه و بهداشتی تر شدن فراوری آلو در بوانات جهت بالا بردن ارزش محصول اشاره و اضافه کرد: ضروری است جهت بالا بردن ارزش افزوده این محصول وبهداشتی بودن آن صنعت فرآوری این محصول و سایر محصولات کشاورزی دیگر در این شهرستان احداث گردد.

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی بوانات با اشاره به سرمای بهاره و سرمازدگی بخشی از باغات آلوی شهرستان، میزان برداشت را کمتر از سالهای قبل دانست و گفت: پیش بینی می شود امسال (200) تن آلوی فرآوری شده از باغات شهرستان بوانات به شهر های هم جوار عرضه شود . 

لازم به ذکر است که شهرستان بوانات مقام اول تولید آلو در استان فارس را دارد اما نبود خرید تضمینی محصولات کشاورزی سبب شده که کشاورزان بواناتی متضرر شده و هنوز آلوهای فراوری شده سال قبل روی دست کشاورزان مانده است.


20150910 101118


20150910 101616

منبع:حرف رسا

انتهای پیام/

برچسب ها: بوانات ، برداشت ، محصول
نظرات بینندگان