کد خبر: ۱۱۵۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶

ارتقاء سطح بهداشت و درمان؛ راهکار مبارزه با مهاجرت در شهرستان خرامه

حوزه بهداشت و درمان شهرستان خرامه، طی سال های گذشته، منتظر رو به راه شدن اوضاع منطقه نشده و تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت به کار گرفته است.

به گزارش شیرازه،  طی سالهای گذشته و با بالاگرفتن شدت خشکسالی، مشکلات متعدد اقتصادی برای مردم شهرستان خرامه به وجود آمده است، مشکلاتی که اگر اقتصاد تک بعدی این منطقه نبود، شاید مردم شدت آن را این چنین احساس نمی کردند.

هرچند که بخش زیادی از مهاجرت ها ریشه در مسائل اقتصادی دارد، اما سایر نیازها نیز، سهم کوچکی در این امر نداشته؛ مشکلاتی همچون خدمات درمانی و خدمات آموزشی نیز به عنوان دیگر علل مهاجرت شناخته می شود.

خوشبختانه حوزه بهداشت و درمان شهرستان خرامه، طی سال های گذشته، منتظر رو به راه شدن اوضاع منطقه نشده و تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت به کار گرفته است؛ ارتقاء بیمارستان از 32 تختخوابی به 96 تختخوابی، کسب رتبه اول ارائه خدمات به بیماران و راه اندازی کلینیک تخصصی، بخشی از این خدمات است.

http://sedaykherameh.ir/files/images/96-Mehr/18%20bimarestan/18%20mehr%20%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4%20%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%205.jpg

مصطفی دانش رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرامه ضمن ابراز خرسندی از ارتقاء بیمارستان از 32 تختخوابی به 96 تختخوابی اظهار داشت: تا یک ماه آینده بیمارستان خرامه به 64 تخت خوابی تبدیل شده و فاز سوم مجموعه جهت راه اندازی بخشهای ICU و NICU و CCU و تبدیل بیمارستان به ۹۶ تختخوابی تا پایان سال محقق خواهد شد.

http://sedaykherameh.ir/files/images/96-Mehr/18%20bimarestan/18%20mehr%20%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4%20%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%203.jpg

وی ضمن تشکر از نماینده مردم در مجلس افزود: بودجه ساخت و تکمیل بیمارستان با پیگیری مجدانه نماینده محترم شهرستان مستقیما ازوزارت بهداشت تامین شده و با راه اندازی بخشهای جدید، بار زیادی از مشکلات شهرستان کم خواهد شد.

دانش با اشاره به وضعیت حضور متخصصین گفت: هم اکنون 11 متخصص شامل متخصص جراحی، گوش و حلق و بینی، چشم پزشکی، داخلی، بیهوشی، زنان و زایمان، رادیولوژی و سونو گرافی، اطفال، توانبخشی، پوست و مو و  قلب و عروق در بیمارستان حضور دارند و و در آینده نزدیک ارتوپد و روانپزشک نیز مستقر خواهند شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرامه ادامه داد: دستگاه سونوگرافی پیشرفته تامین و حضور متخصص سونوگرافی خانم جهت انجام سونوهای زنان و بارداری برنامه ریزی شده تا این بخش از کار بدون هیچ گونه مشکلی فعالیت داشته باشد.

وی با بیان این نکته که مدت 2 سال است، رتبه ارائه خدمت به بیماران بیمارستان به درجه یک ارتقاء یافته است گفت: یک بیمارستان تا زمانی که فعال نباشد، مشکلات و ایرادات آن مشخص نخواهد شد، تعداد 105070 مراجعه در 6 ماهه نخست امسال نسبت به ۱۳۸۳۶۰ مراجعه طی کل سال 95 نشان از افزایش رغبت مردم به مراجعه به بیمارستان را دارد، منکر وجود مشکلات نیستیم اما تمام تلاش خود را برای رشد مجموعه به کار گرفته ایم.

دانش ضمن ابراز خرسندی از آغاز به کار کلینیک تخصصی خرامه گفت: دستگاه های اکو، نوار قلب و تست ورزش در کلینیک وجود دارد، زمانی که بخش کوهورت خرامه ژن بیماری های قلبی عروقی در روستای معزآباد را کشف کرد همه کارهای مورد نیاز در همین جا انجام می شود.

وی به آغاز کار فعالیت مرکز شهری روستایی سلطان شهر اشاره کرد و افزود: با پی گیری های شبکه بهداشت و درمان خرامه در استان و پی گیری های نماینده مردم در مجلس از وزارت خانه، در مرکز سلطان شهر هر روز یک پزشک و یک ماما، داروخانه و بخش تزریقات بصورت مستمر حضور دارد که قبلا فقط یک پزشک آن هم یک روز در هفته حضور داشت.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرامه، فعالیت های مجمع خیرین سلامت شهرستان را ارج نهاد و اضافه کرد: هر چند که خشکسالی مشکلاتی را برای مردم به وجود آمده اما از سال 87 تاکنون بیش از یک میلیارد تومان کمک های مردمی جمع آوری شده که یکی از ثمرات آن تهیه 6 تخت دیالیز برای 24 مریض دیالیزی است.

http://sedaykherameh.ir/files/images/96-Mehr/18%20bimarestan/18%20mehr%20%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4%20%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%201.jpg

وی به حضور متخصص گوش و حلق و بینی اشاره کرد و افزود: دکتر مرادیان و دکتر رستمی متخصصین گوش و حلق و بینی هر هفته در کلینیک حضور دارند که در هفته اول حضورشان، 60 مریض را معاینه و 8 نفر که نیاز به عمل جراحی داشتند در بیمارستان خرامه، عمل جراحی آنها انجام شد.  

دانش ادامه داد: ارتباطی با آزمایشگاه مرجع شیراز گرفته ایم به این صورت که نمونه گیری ها برای آزمایش های فوق تخصصی در شهرستان انجام شده و به این آزمایشگاه ارسال می شود و پس از یکی دو روز جواب آن بصورت اینترنتی و با تعرفه دولتی در اختیار بیماران قرار می گیرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرامه گفت: هفته ای 350 نمونه به شیراز ارسال می شود تا بار فشار مالی از دوش این مردم برداشته شود، هدف ما این است که با توجه به مشکلات اقتصادی مردم، مراجعه به مرکز استان را برای شهروندان به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: مردم شریف شهرستان خرامه لایق بهترینها هستند و با حمایت مردم مشکلات کمتر خواهد شد هرچند که تا رسیدن به شرایط مطلوب هنوز راه زیادی باقی مانده اما باعث افتخار من است که خدمتگزار مردم صبور و مهربان این منطقه باشم.

دانش بیان داشت: در این راه شهردار و شورای اسلامی دوره قبل کمک های بسیاری به این مجموعه داشتند و از همین جا دست یاری را به سوی شهردار و اعضای شورای دوره پنجم برده و امیدواریم همچون گذشته برای خدمت به مردم در کنار ما باشند.

نکته آخر: ارتقاء سطح بهداشت و درمان علاوه بر اینکه راهکاری برای مبارزه با مهاجرت مردم شهرستان خرامه خواهد بود، زمینه ساز بستر پذیرش بیماران سایر شهرستان ها را فراهم خواهد آورد، امری که رونق اقتصادی را نیز به دنبال خواهد داشت.

منبع: صدای خرامه

برچسب ها: خرامه ، شهردار ، شورای شهر
نظرات بینندگان