کد خبر: ۱۱۵۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶
مسوول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نی ریز:

آموزش از تأثیرگذارترین روشهای معرفی میراث فرهنگی و تمدن ایران می باشد

اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نی ریز به مناسبت روز جهانی کودک و میراث فرهنگی میزبان کودکان مهد کودک و پیش دبستانی نورا این شهرستان بود.

به گزارش شیرازه، حمیدرضا هادی مسئول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نی ریز در گفتگو با خبرنگار  ما گفت : به مناسبت روز جهانی کودک و میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری میزبان کودکان مهد کودک و پیش دبستانی نورا شهرستان نی ریز بودند.

حمیدرضا هادی افزود: روز جهانی کودک و میراث فرهنگی با هدف آشنایی کودکان با اهمیت حفظ و نگهداری از آثار  تاریخی و فرهنگ سازی در این گروه سنی و تشویق خانواده ها به فرهنگ غنی ایرانی اسلامی و حفظ و نگهداری از آثار تاریخی و تربیت آینده سازان این مملکت و حفظ ارزش های فرهنگی و تاریخی تعیین گردیده است.


وی در خصوص این برنامه گفت : در ابتدای برنامه سخنانی در مورد اهمیت و جایگاه ویژه میراث فرهنگی در تمدن ایران ایراد گردید و کودکان  را با نمونه هایی از بزرگان  و آثار تاریخی شهرستان آشنا شدند و همچنین یکی از مربیان مهد  با لباس فرم گردشگری در قالب راهنمای گردشگری صحبتهایی به زبان کودکانه برای بچه ها ایراد کردند.


هادی افزود : این برنامه در جهت معرفی یکی از هنرمندان بنام کشوری استاد میرزااحمد نی ریزی در جوار مقبره و موزه خط و کتابت میرزااحمد نی ریزی برگزار شد و بصورت نمادین و در قالب طنز یکی از مربیان مهد نورا در مورد آثار فرهنگی و تاریخی و ضرورت حفظ و نگهداری این آثار با کودکان صحبت نمود که بسیار مورد توجه و دقت کودکان قرار گرفت  .


وی در ادامه بیان کرد: با بازدید کودکان از موزه خط و خوشنویسی  یکی از کارشناسان شبکه بهداشت و درمان  نی ریز با توزیع کتابچه های نقاشی کودکان را با مراقبت ها و مواردی که مورد نیاز سلامت و بهداشت کودکان می باشد آشنا  کرد.

هادی خاطر نشان کرد: آموزش برای کودکان که تازه در حال آشنایی با محیط بیرون و شناخت جامعه می باشند یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین روشهای معرفی میراث فرهنگی و تمدنی عظیم ایران می باشد که کودکان بتوانند با پشتوانه این فرهنگ غنی با اعتماد به نفس کامل  به شخصیت اجتماعی خود شکل داده و در آینده پاسدار این فرهنگ و تمدن باشند .

وی افزود: در این برنامه با توجه به سابقه این اداره در رابطه با فرهنگ سازی  و فعالیت در حوزه کودک  لوح تقدیر و تندیسی از سوی  آریا نژاد مدیریت مهد کودک نورا به مدیریت و کارکنان این  اداره اهداء گردید.


هادی در پایان گفت : کودکان در پایان برنامه با حضور در مقبره میرزااحمد نی ریزی و گلباران  مقبره این استاد شهیر به جایگاه وی ادای احترام کردند و در آخر ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت و مربیان مهد کودک نورا و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و خبرنگاران حاضر هدایایی از سوی این اداره به این عزیزان  به رسم یادبود اهدا گردید.





منبع: نبض نی ریز
نظرات بینندگان