کد خبر: ۱۱۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۲۰ مهر ۱۳۹۶

تولید بیش از 120 هزار تن انگور از باغات شهرستان بوانات/پایان برداشت انگور از باغات بوانات + تصویر

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی بوانات گفت: شهرستان بوانات رتبه اول تولید انگور آبی در استان فارس را دارد.

به گزارش شیرازه، شهرستان بوانات از شهرستانهای شمالی استان فارس دارای آب و هوای نیمه کوهستانی می باشد که میوه های سردسیری در این شهرستان تولید می شود و از دیر باز بعنوان نگین سبز فارس و شهرستان انگور استان شناخته شده است.

برداشت انگور در شهرستان بوانات بدلیل وسعت ای شهرستان و تنوع آب و هوایی از اوایل تیرماه شروع می شود و گاها تا اواخر مهرماه بطول می انجامد.

جهانبخش هاشمی کارشناس امور باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان بوانات ضمن اعالم این خبر به خبرنگار ما گفت: این شهرستان دارای رتبه اول تولید این محصول می باشد که بیشتر ارقام تولید شده انگور به رقم خلیلی یا همان کشمشی  اختصاص یافته و این رقم به عنوان یک رقم بازار پسند نبوده و قیمت فروش آن بصورت تازه خوری ناچیز می باشد که بیشتر  آن به کشمش تبدیل می شود.

وی افزود: کشمش بوانات دارای هسته بوده و بازار خوبی برای صادرات ندارد و فقط به مصرف بازارهای داخلی می رسد.

 هاشمی در ادامه بیان کرد: ورود ارقام جدید پربار و بازار پسند و مقاوم می تواند گامی در جهت اصلاح باغات انگور و بهره وری در شهرستان باشد تا علاوه بر اصلاح تولید و افزایش آن درامد زایی بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: این کار محقق نمی شود جز با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و اعطای تسهیلات کم بهره به متقاضیان کشت ارقام جدید در شهرستان بوانات.

عدم کشش بازار در ایام بدست آمدن محصول انگور در شهرستان بوانات و نبود کارخانه های فراوری و سردخانه مجهز جهت نگهداری سبب شده تا کشاورز بواناتی با کمترین قیمت بازار محصولات تولیدی خود را ارایه کند و درامد ناچیزی عاید کشاورز می شود.

منبع:  حرف رسا


برچسب ها: انگور ، بوانات ، رتبه اول
نظرات بینندگان