کد خبر: ۱۱۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۰ مهر ۱۳۹۶
نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان داد:

سقوط محبوبیت ترامپ نسبت به آغاز ریاست جمهوری + تصاویر و آمار

پایگاه نظرسنجی Five Thirty Eight در جدیدترین گزارش خود، نتیجه نظرسنجی ۵ موسسه معتبر در مورد میزان محبوبیت ترامپ که در بازه زمانی دهه اول اکتبر صورت گرفته بود را اعلام کرد.
به گزارش شیرازه،پایگاه نظرسنجی Five Thirty Eight در جدیدترین گزارش خود، نتیجه نظرسنجی ۴ موسسه معتبر در مورد میزان محبوبیت ترامپ که در بازه زمانی دهه اول اکتبر صورت گرفته بود را اعلام کرد.

به گزارش موسسه نظرسنجی Five Thirty Eight، اکنون محبوبیت «دانلد ترامپ» -رییس جمهور آمریکا- از سوی ۴ موسسه معتبر نظرسنجی در بازه زنانی دهه اول اکتبر ۲۰۱۷ مورد بررسی قرار گرفته است. ترامپ در ۲۶۴‌مین روز ریاست جمهوری خود -با توجه به میانگین بدست آمده از نظرسنجی ۴ موسسه معتبر- با محبوبیت ۳۷.۵ درصدی و عدم محبوبیت ۵۶.۷ درصد روبروست. نمودار اول زیرین، میزان محبوبیت و عدم محبوبیت ترامپ در ابتدای دوره وی نشان می‌دهد و نمودار دوم میزان کاهش محبوبیت وی را. تفاوت وضعیت‌های وی در این دو تاریخ، بسیار چشمگیر است.

نمودار ۱

نمودار ۲

در پایین، جدول نظرسنجی ۴ موسسه معتبر آمده است:

۱. موسسه ایپسوس (Ipsos) نظرسنجی خود را در بازه زمانی یک تا ۵ اکتبر از ۱۵۱۶ نفر به عمل آورد که ۳۶ درصد از شرکت‌کنندگان او را محبوب دانستند و ۵۹ درصد مخالف این نظر بودند.

۲. موسسه گالوپ (Gallup) نظرسنجی خود را  در بازه زمانی ۴ تا ۶ اکتبر از ۱۵۰۰ نفر به عمل آورد که ۳۹ درصد از شرکت‌کنندگان او را محبوب دانستند و ۵۶ درصد مخالف این نظر بودند.

۳. پایگاه IBD (Invstor's Business Daily) نظرسنجی خود را در بازه زمانی ۲۹ سپتامبر تا ۸ اکتبر از ۸۸۷ نفر به عمل آورد که ۳۳ درصد از شرکت‌کنندگان او را محبوب دانستند و ۶۱ درصد مخالف این نظر بودند.

۴. پایگاه «راسموسن» و «پالس آپینین» در بازه زمانی ۵ تا ۹ اکتبر نظرسنجی مشترک خود را از ۱۵۰۰ نفر به عمل آوردند که ۴۳ درصد از شرکت‌کنندگان او را محبوب دانستند و ۵۶ درصد مخالف این نظر بودند.

۵. موسسه گالوپ (Gallup) نظرسنجی خود را  در بازه زمانی ۴ تا ۶ اکتبر از ۱۵۰۰ نفر به عمل آورد که ۳۹ درصد از شرکت‌کنندگان او را محبوب دانستند و ۵۶ درصد مخالف این نظر بودند.

اما موسسه نظرسنجی Five Thirty Eight در اقدامی دیگر عملکرد ۲۶۴ روزی ترامپ را با میانگین عملکرد ۲۶۴ روزی روسای جمهور سلف وی مقایسه کرد:

نکته اینجاست که میزان عدم محبوبیت روسای جمهور سلف وی، میانگین دوره کامل ریاست جمهوری آنها در روز ۲۴۶‌ام بوده است و این در حالی است که ترامپ در اولین ۲۶۴‌مین روز ریاست جمهوری خود به این میزان دست پیدا کرده است و باید دید که با توجه به افزایش تنفر روزافزون مردم آمریکا از او، در پایان دوره ۴ ساله خود، چه نتیجه‌ای را بر جای خواهد گذاشت. در عین حال، آمار مربوطه، میزان کاهش روزافزون محبوبیت ۹ رییس جمهور پیشین را نشان می‌دهد.

منبع: مشرق
نظرات بینندگان