کد خبر: ۱۱۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۲۰ مهر ۱۳۹۶

تبیین فلسفه قیام عاشورا باید مبنای برگزاری مراسم سوگواری ایام محرم باشد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سروستان گفت: تبیین فسلفه قیام عاشورا باید مبنای همه سوگواری ها در طول ایام محرم و سایر جلسات مذهبی و فرهنگی که که در طول سال برگزار می شود، قرار گیرد.

به گزارش شیرازه، سرگرد پاسدار محمدعلی اکبری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سروستان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به برپایی مراسم عزاداری دهه دوم در این ناحیه اظهار داشت: امسال و برای دومین سال متوالی توفیق برگزاری مراسم عزاداری سرور آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در طول دهه دوم محرم نصیب مجموعه ناحیه مقاومت بسیج سپاه سروستان شد.

وی در ادامه این مطلب افزود: حضور یکی از سخنرانان مطرح کشوری در طول برازی این مراسم و همکاری جمعی از ذاکران و مرثیه سرایان اهل بیت پیامبر(ص) و همچنین حضور جمع کثیری از مردم بصیر، ولایتمدار و دلباخته اهل بیت پیامبر(ص) در این مراسم، همه و همه از برکت وجود حضرت سیدالشهداء(ع) است که با هیچ زبانی قابل بیان نیست.

سرگرد اکبری با اشاره به نیاز مستمر و دائمی تبیین فلسفه قیام عاشورا در بین گروه های مختلف مردم اظهار داشت: براساس این اعتقاد که شور حسینی باید همیشه با شعور حسینی همراه باشد تلاش کردیم با حضور یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در کنار برنامه هایی همچون؛ قرائت قرآن، زیارت عاشورا و ذکر مصیبت، فلسفه قیام خونین عاشورا نیز در طول این شب ها برای سیل مشتاقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که در این محفل معنوی حضور داشتند، بیان شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سروستان تاکید کرد: تبیین فسلفی قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) باید مبنای همه سوگواری ها در طول ایام محرم و سایر جلسات مذهبی و فرهنگی که که در طول سال برگزار می شود، قرار گیرد تا از این طریق بتوان به بصیرت افزایی بیش از پیش  آحاد جامعه کمک کرد.


وی در پایان این گفتگو ضمن تقدیر از عموم مردم بصیر، ولایتمدار و همیشه در صحنه سروستان از خیّرین نیک اندیشی که طی این دهه با برنامه های فرهنگی و مذهبی ناحیه مقاومت بسیج سپاه سروستان همکاری داشتند گفت: از خیّرین عزیز و بزرگواری که در طول برگزاری برنامه های عزاداری دهه دوم محرم با ما همکاری داشته و بویژه در برنامه  ضیافت شام مدعوین، سنگ تمام گذاشتند صمیمانه متشکریم و از آستان مقدس آقا ابا عبدالله الحسین(ع) سلامت و سرافرازی این عزیزان را خواهانیم.


منبع: سروستان ما

برچسب ها: سروستان ، عاشورا ، محرم
نظرات بینندگان