کد خبر: ۱۱۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۲۰ مهر ۱۳۹۶

سنگ انداری جلوی پای عاشقان ارباب

در عراق برای رسیدن به خادم الحسینی از هم سبقت می گیرند،اما اینجا قضیه برعکس است برخی ها برای سنگ اندازی وهزینه تراشی جلوی پای زائران از هم سبقت می گیرند تا به جای بار آخرت بار دنیای خودرا محکم تر ببندند.

به گزارش  شیرازه، چند سالی است پیاده روی اربعین بین عاشقان امام حسین (ع) طرفداران خاصی پیدا کرده است که باید برای تسهیل آن اقدام نمود نه برای سنگ انداری وهزینه تراشی ان . با نزدیک شدن به اربعین ، عاشقان ودلسوختگان حضرت اباعبدالله خود را برای حضور در کاروان وموج خروشان عشاق الحسین در مراسم پیاده روی اربعین آماده می کنند ، اما این بین مهمترین دغدغه ی آن ها تامین هزینه های این سفر است . در سال های اخیر رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های خود بارها توصیه به حضور بیشتر در مراسم اربعین کربلای معلی فرموده‌اند و در عین حال به مسئولین مربوطه نیز دستورداده‌اند تا آنجا که می‌توانند تسهیلات لازم را برای زائران اربعین فراهم کنند .

اما متاسفانه دراینجا به جای اینکه باری از دوش عاشقان امام حسین در این سفربرداریم باری بر دوش انها می گذاریم  وهرکسی برای پرکردن جیب های خود و خرج  تراشی های زیادی وبیهوده دنبال نقشه وطرحی نوهستند  ، این خرج تراشی ها باعث می شود بسیاری از علاقه مندان به حضور در این مراسم توانایی تامین هزینه ها را نداشته و از این سفر صرف نظر کنند .

 کاش کمی هم از مردم عراق در این ایام درس می گرفتیم از هست ونیست خود برای ارباب بی کفن خرج می کنند تا خرج  آخرتشان بدست بیاید وبرکت به زندگی هایشان سرازیر می شود .از کوچک وبزرگ ؛زن ومرد ؛پیر وجوان دست به دست هم می دهند تا برای زائران حرم عشق کاری انجام دهند از خادمی ونوکری گرفته تا اب وجاروکردن برای ارباب هرکس به اندازه وسع وتوانش نوکری را تمام می کند وبرای رسیدن به هدفشان که همان خادم الحسین است از هم سبقت می گیرند .اما اینجا قضیه برعکس است برخی ها برای سنگ اندازی وهزینه تراشی جلوی پای زائران از هم سبقت می گیرند تا به جای بار آخرت بار دنیای خودرا محکم تر ببندند

قطعاً کنترل و مدیریت جمعیت هایی هم چون 20 میلیون نفر و بلکه بیشتر از عهده یک سیستم اداری و حکومتی خارج است و این حضور مردم و مردمی بودن تمام جنبه های این مراسم است که توانسته این گونه رونق آن را جهانی کند، از امنیت تا کوچک ترین امور رفاهی و خدماتی که در این مسیر صورت می گیرد با حضور امت مشتقاق و داوطلب به بهترین شکل ممکن انجام می گیرد.  اما امسال برای هرزائر اربعین حدودا 196 هزارتومان باید جهت صدور روادید هزینه کند. البته این هزینه ها جدا از هزینه اتوبوس هایی ست که طبق مصوبه اخیر دولت؛ کرایه های خود را در ایام اربعین دو برابرمحاسبه خواهند کرد.

می شود به راحتی و سهولت با یک توافق نامه دیپلماتیک لغو صدور ویزا بین طرفین را برقرار کنند و این مسئله با رعایت مسائل امنیتی بدون شک برای هم جابجایی مسافر و هم ترانزیت بین دو کشور مفید خواهد بود، و در دیگر زمینه ها مانند امور اقتصادی، اجتماعی، درمانی، صنعتی، علمی و دانشگاهی و... می تواند منافع گسترده ای را برای طرفین تامین کند.

به نظر می رسد برخی منافع مالی زودگذر سایه خود را بر لغو روادید بین این دو کشور انداخته اجازه نمی دهد که تشریفات اداری زائد و پوسیده در این بین حذف شود، با این وجود انتظار می رفت که حتی دولت ایران با تقبل میزانی از این هزینه ها برای مسافران اربعین کمی راه را آسان تر کند.

می توان با نشست ها وجلساتی که خروجی ندارد وبه جای برخی هزینه هااز بیت المال برای سفر اربعین طوری برنامه ریزی کرد که این حرکت وحضور زائران میلیونی با بهترین شکل وشیوه برگزار شود نباید از سفر اربعین هم عده ای دلال وسودجو بار خود راببندند اگر بخواهند می شود خیلی راحتر از آن چیزی که به فکر ما خطور نمی کند .

*یادداشتی از یک سپیدانی

منبع: مارگون

برچسب ها: سپیدان ، کربلا ، عاشقان
نظرات بینندگان