کد خبر: ۱۱۵۰۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۶

نامه مسئول نهاد نماینده رهبری در فارس به دادستان شیراز + واکنش عدالتخواهان شیراز

مسئول نهاد نماینده مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه شیراز در زمینه پرونده تعدادی ازدانشجویان عدالت خواه به دادستا شیراز نامه ای نوشتند و عدالتخواهان شیراز در واکنش به این اقدام نامه ای به این نهاد نوشتند.
 به گزارش شیرازه،مسئول نهاد نماینده مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه شیراز  در زمینه پرونده تعدادی  ازدانشجویان عدالت خواه  به دادستا  شیراز نامه ای نوشتند و عدالتخواهان شیراز در واکنش به این اقدام نامه ای به این نهاد نوشتند.

متن نامه نهاد نمایندگی رهبری به شرح زیر است:

اللهم‎‏ صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم
 
جناب آقای صالحی دام مجده
دادستان محترم دادگاه های عمومی و انقلاب شیراز  
سلام علیکم 

        با احترام ، همانگونه که استحضار دارید در خصوص پرونده تعدادی از جوانان منتسب به تشکّل عدالتخواه دانشجویی شیراز ، حواشی و فضا سازی های صورت گرفته طی هفته اخیر ، و همچنین مصاحبه صریح جنابعالی مبنی بر اینکه ورود دادستان بعنوان مدعی العموم پیرامون موضوع ، حسب گزارشات واصله از ضابطین و مراجع امنیتی ذیربط انجام شده ، و در این مورد یک فرد طرف دعوی نمی باشد .

به اطلاع می رساند با توجه به درخواست این دانشجویان مبنی بر دیدار با حضرت آیت ا... ایمانی نماینده محترم مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز و اجابت درخواست ایشان ، جلسه ای در محل این نهاد منعقد گردید .

 این عزیزان ضمن ابراز ولایتمداری و وفاداری خود نسبت به ارزش های نظام ، جایگاه رفیع ولایت فقیه و نماینده معظم له در استان و اظهار تأسف از مسائل ۸ ماه گذشته ضمن اذعان به جبران مسائل پیش آمده و درد دل های آنان بعنوان فرزندان ایشان نسبت به روال صورت گرفته پرونده تا صدور قرار مجرمیّت و تقاضای مساعدت و ورود حضرت آیت ا... ایمانی دامت برکاته بعنوان پدری معنوی جهت حل و فصل موضوع استماع گردید.

بر این اساس مجدداً اعلام می دارد پیرامون مکاتبه صورت گرفته مورخه ۹۵/۹/۲۵ به شماره ۲/۱۷۳/م اینجانب در راستای حفظ صیانت از جایگاه نماینده مقام معظم رهبری در استان جهت جلوگیری از تشویش اذهان عمومی و فضا سازی های  و فاقد سند در راستای تنویر افکار عمومی بوده از فردی خاص و یا نهادی نبوده است و تأکید می نمایم این دفتر شکایت از هیچ جریانی را در دستور کار خود نداشته و ندارد و افراد آزادند مسائل خود را در زمینه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی مطرح نمایند .

 همانگونه که تمامی اقشار جـامـعه مسائـل ، نـقدها و ایـرادات مختلف را نسبت به مسئولان کاملاً آزدانه در جلسات رسمی و غیر رسمی ، و دیدارهای مردمی با حضرت آیت ا... ایمانی دامت برکاته مطرح می نمایند و معظم له نیز با سعه صدر بررسی ، و نسبت به آنها اهتمام ویژه مبذول می دارند و گاهاً بر همین اساس تذکرات لازم را به مسئولان مربوطه می دهند .

این نهاد همانند گذشته بعنوان ملجاء و مأوای همه فرزندان انقلاب و نظام خصوصاً نسل جوان و دانشجو بوده و این مهم در جلسات مکرر با دانشجویان از سوی نماینده محترم ولی فقیه در استان بعنوان تبلور خاص مجالس پدر و فرزندی مشهود می باشد.

 لذا با عنایت به مندرجات فوق و اظهارات این گروه از دانشجویان و به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده دشمنان قسم خورده نظام و مستمسک قرار دادن اینگونه دلسوزی های جوانان و نصایح پدرانه مسئولان نظام ، و همانگونه که در موارد مختلف دستگاه قضاء به طور شایسته و شفاف و برابر موازین قانونی در این امور ورود و به نحو احسن مسائل را حل و فصل نموده ، مقتضی است ترتیبی اتخاذ تا انشاء ا... موضوع این پرونده نیز به نحو مطلوب خاتمه یابد .


 
یوسف سلمان زاده
مسئول نهاد  


 پاسخ عدالتخواهان شیراز به نامه حجت الاسلام سلمان زاده

بسم الله الرحمن الرحیم

▪️جناب آقای سلمان زاده، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس

احتراما نامه ای از جانب شما پیرامون مسائل پیش آمده در ماه های اخیر خطاب به دادستان محترم شیراز منتشر شده است که توجه به چند نکته پیرامون آن را حائز اهمیت میدانیم:

▪️نخست آن که اساسا یکی از فرق های بارز جمهوری اسلامی با حکومت و نظام های پیشین بر اساس وعده ی امام(ره) و حلقه اول سران نهضت و مبانی انقلاب آنست که هر احد از آحاد جامعه میتواند_ و بلکه باید_ در سرنوشت جامعه و حکومت دخالت کند و به تناسب آن هر کدام از مسئولین و مدیران را در چارچوب اختیاراتش مورد مطالبه  صریح قرار بدهد و هیچ جایگاه و سمتی نمیتواند مانع این مهم بشود.

چه آنکه هیچ شانی بالاتر از خدمت به خلق در جهت گسترانیدن عدالت نیست.

در همین خصوص، امام خمینی (ره) اندکی پیش از انقلاب چنین و به صراحت در مورد لوازم اساسی حکومتی که تاسیس خواهد شد می فرمایند:

«و ما اميدواريم كه ايران اولين كشورى باشد كه به چنين حكومتى دست مى ‏يابد. حكومتى كه كوچكترين فرد ايرانى بتواند آزادانه و بدون وجود كمترين خطر به بالاترين مقام حكومتى انتقاد كند و از او در مورد اعمالش توضيح بخواهد.
(صحیفه امام    ج‏5   ص 449)»

همچنین مقام معظم رهبری در فرمان هشت ماده ای میفرمایند: «هیچ کس بنابر انتساب به بنده حق فرار از پاسخگویی را ندارد!»

و نیز شهید بهشتی ضمن اظهاراتی روشن میفرمایند: «آزادی انتقاد از رهبران در اسلام دگم است. هیچ حكومتی تحت هیچ عنوانی، تحت شرایط فوق‌العاده و غیرعادی و به طور كلی تحت هیچ شرایطی حق ندارد آزادی انتقاد از رهبران را از مردم بگیرد.»

غرض از طرح مباحث فوق، تکیه بر نقلانیت و توضیح واضحات نبود، بلکه هدف اشاره به پاره ای از مواضع مرتبط با موضوع است که توده های مختلف مردم را از ابتدا با انقلاب همراه و برای جانفشانی و ایثار متقاعد نموده است.

▪️ جناب سلمان زاده!

بالغ بر ده ماه است که بابت این آرمان ها، در صف سارقان و چاقو کش ها و شاربین خمر، بین پاسگاه و دادسرا در رفت و آمدیم و در تمام ماه های گذشته بنا را بر آن گذاشته بودیم که به بخش های زیادی از اتفاقات پیش آمده در فضای عمومی هیچ اشاره ای نکنیم و اگر نامه عمومی شما نبود یحتمل در ادامه نیز مایل نبودیم برخی مسائل مطرح بشود.

شما صراحتا در نامه تان فرموده اید: "نه شکایتی داشته اید و نه شکایتی دارید"
موافقید در همین راستا و برای تنویر افکار عمومی نامه ای که با امضای شخص حضرتعالی برای دادگستری و ضابط قضایی ارسال شده و اساسا پرونده ی ما بابت آن تشکیل شده  و تمام مراحل بازجویی و بازپرسی در همان چارچوب پیش رفته را منتشر بفرمایید؟تا مشخص بشود با چه تعابیر تند و حیرت آوری ما را قضاوت فرموده اید و دستگاه های مربوط را تشویق به برخورد قاطع با ما کرده اید؟
بگذریم!

▪️ آن جلسه ای که با آیت الله ایمانی رفتیم و شما در آن حضور نداشتید، به روشنی برای تشریح منطقی بود که در صدر همین نامه به آن اشاره کرده ایم و توضیح تبعاتی که بی توجهی به آن میتواند دامان ملک و ملت را بگیرد و نیز برای رفع پاره ای از سوءتفاهم های بی اساسی که پیرامون نیت و غرض و نسبت ما با برخی باندهای قدرت ایجاد شده بود.
که در تمام ماه های گذشته همین، تنها جلسه ی ما با ایشان بود.
بنابراین آنچه از سیاق و نتیجه جلسه فوق در نامه تان منعکس گردیده از نظر ما ابدا دقیق نمی باشد.

▪️جناب سلمان زاده عزیز

به هر حال و در نهایت افکار عمومی تمام ادعاهای خوبی که در نامه تان پیرامون آزادی نقد و ضرورت مطالبه و ملجاء بودن و پدری امام محترم جمعه و ...آورده اید را عطف به اتفاقات ماه های گذشته و به خصوص نتیجه دادگاه به قضاوت خواهد نشست!

باشد که همگی سربلند از آزمون انصاف بیرون بیاییم.
ان شاالله

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶
0
لطفا این(دریچه)تان را ببندید