کد خبر: ۱۱۵۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۷ - ۲۳ مهر ۱۳۹۶
رحیم‌پور ازغدی در جمع اصحاب رسانه فارس:

برخورد ترامپ با برجام یک دوره فشرده آمریکا شناسی بود/کسانی که برای برجام سوت و کف می‌زدند، حالا طور دیگری سخن می‌گویند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخورد اخیر ترامپ با مسئله برجام یک دوره فشرده آمریکا شناسی به‌ویژه برای نسل جوان بود.
به گزارش شیرازه، حسن رحیم‌پورازغدی شب گذشته در جمع اعضای بسیج رسانه استان فارس به واکنش اخیر ترامپ به برجام اشاره کرد و اظهار داشت: برخورد ترامپ در مسئله برجام یک دوره فشرده آمریکا شناسی و غرب‌شناسی به‌ویژه برای نسل جوان بود.

وی با انتقاد از کسانی که قبل از برجام به حرف برخی مبنی بر غیرقابل‌اعتماد بودن آمریکا توجه نمی‌کردند، افزود: همان تیپ‌هایی که مشتاق مذاکره با آمریکا بودند حالا حرف‌هایی دیگر می‌زنند و تناقض‌های زیادی در سخنان آن‌هاست، مثل‌اینکه در رسانه تناقض محال نیست و فقط در منطق محال است!

این استاد دانشگاه با بیان اینکه قرارداد برجام را به‌گونه‌ای تنظیم کردند که حتی ما حق اعتراض هم نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: پس از برجام صحبت از پیروزی بزرگ می‌کردند، جشن گرفته و سوت و کف می‌زدند و هرچه یک عده می‌گفتند متن را بخوانید ببینید محتوای آن چیست و چه به روز ما خواهد آورد متأسفانه کسی توجه نمی‌کرد؛ حالا همان افراد با ادبیاتی دیگر سخن می‌گویند.

رحیم‌پور ازغدی اضافه کرد: در حال حاضر می‌گویند که به آمریکا نمی‌شود اعتماد کرد اما اگر 2 سال پیش هر کس این حرف‌ها را می‌زد می‌گفتند ما و آمریکا می‌خواهیم مشکلات خود را حل کنیم اما این‌ها هم‌صدا با رژیم صهیونیستی کاسب تحریم و طرفدار جنگ شده و اجازه نمی‌دهند که با آمریکا مذاکره کنیم.

وی با طرح این پرسش که مگر نخستین بار است که آمریکا چنین برخوردی با ما می‌کند؟ خاطرنشان کرد: البته این رفتار آمریکا با برجام به‌ویژه برای نسل جوان ما تجربه‌ای خوب و یک آمریکا شناسی و غرب‌شناسی فشرده بود.

این فعال سیاسی در ادامه به خصومت‌های همیشگی آمریکا با نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: آمریکا 30 سال است که ما را متهم به تروریسم و بنیادگرایی می‌کند که در صحبت‌های اخیر ترامپ نیز دوباره بحث موشک و سپاه و خطر ایران در منطقه مطرح شد و بهانه اخیر آن‌ها این است که ایران در منطقه زیاد نفوذ کرده است.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد:2 اشکال به ایران گرفته‌اند، یکی اینکه چرا ایران موشک‌های دوربرد قوی داشته و می‌تواند از خود دفاع کند و دوم اینکه چرا در منطقه تا این حد نفوذ کرده و قدرت اول شده است درحالی‌که ما برای سلطه بر خاورمیانه این‌همه سرمایه‌گذاری کرده و پول خرج کردیم.

وی اضافه کرد: کسی نیست به آمریکایی‌ها بگوید شما که از آن‌طرف دنیا می‌آیید، منطقه را اشغال می‌کنید جنایت نیست اما ایران که با دعوت کشورها به آنان کمک مستشاری می‌کند را دخالت عنوان می‌کنند.

این استاد دانشگاه در ادامه به بحث رسانه در دنیای امروز اشاره کرد و اظهار داشت: رسانه‌های دنیای سرمایه‌داری امروز در خدمت جنایت و جنایتکار قرارگرفته و جای جلاد و شهید عوض شده است و کسی کاری به واقعیت ندارد و این رسانه‌ها ضد اخلاقی مشخص می‌کنند که واقعیت چیست.

وی افزود: آمریکا و غرب بزرگ‌ترین تروریزم وحشی را در منطقه سامان دادند و حالا ایران را به تروریزم متهم می‌کنند و با قدرت رسانه‌ای خود حقایق را وارونه جلوه می‌دهند.

رحیم‌پور ازغدی به فرق رسانه اسلامی و غیر اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: رسانه اسلامی به حریم خصوصی افراد وارد نمی‌شود، شایعه را پخش نمی‌کند، آبرو و حیثیت انسان‌ها برایش مهم است اما رسانه غیر اسلامی تنها به دنبال تیراژ بالا و دروغ‌گویی است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: رسانه اسلامی دروغ نمی‌گوید اما رسانه غیر اسلامی به‌راحتی دروغ می‌گوید و خبر را جعل کرده و منتشر می‌کند.

وی همچنین گفت: معیار برای درج خبر در رسانه اسلامی این است که کدام خبر ازنظر کمیت و کیفیت بر سرنوشت جامعه تأثیر بیشتری دارد نه اینکه مانند رسانه‌های ضد اخلاقی و غیر اسلامی پول بگیری و مشخص کنی کدام خبر اول باشد و کدام خبر دوم و منافع باندی و قبیله‌ای در اولویت دادن به خبر نقش داشته باشد.

در پایان این نشست سه‌ساعته رحیم‌پور ازغدی به سؤالات مطرح‌شده از سوی اعضای بسیج رسانه فارس پیرامون مسائل مرتبط با رسانه پاسخ داد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان