کد خبر: ۱۱۵۱۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۵ - ۲۳ مهر ۱۳۹۶
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

کنترل عرضه غذا در مدارس استان فارس/ ایجاد شورای عالی غذا، ابتکاری در فارس برای ارتقای سلامت غذایی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در تمام مدارس شیراز و استان فارس، واحدهای کنترل بهداشت فعال هستند و بر عرضه غذاهایی که ویژگی های غذای سالم را داشته باشند نظارت می کنند.

به گزارش شیرازه، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: در وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور، قسمت های مختلفی برای ارتقای سلامت و برنامه های آموزشی وجود دارد، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز یک کار ابتکاری انجام شده و شورای عالی غذا ایجاد شده است.

محمدمهدی رزمجو با بیان اینکه عرضه مواد غذایی در مدارس کنترل می شود و تمام بوفه های مدارس ارزیابی و رتبه بندی می شوند، افزود: اگر محصولاتی که در بوفه مدارس عرضه می شود تهدیدکننده جدی سلامت باشد، علاوه بر جمع آوری آنها بوفه مدرسه نیز تعطیل می شود.

وی افزود: در تمام مدارس شیراز و استان فارس، واحدهای کنترل بهداشت فعال هستند و بر عرضه غذاهایی که ویژگی های غذای سالم را داشته باشند نظارت می کنند؛ یک سوم مدارس شیراز متناسب با قسمت های مختلف آموزش و پرورش ساندویچ هایی که با مواد اولیه سالم تهیه شده است را توزیع می کنند.

رزمجو اضافه کرد: فرهنگسازی برای استفاده از غذاهای سالم تر یکی از کارهایی است که انجام می شود و باید بیشتر در این زمینه فعالیت شود، باید فرآورده هایی عرضه کنیم که مورد علاقه و باب طبع دانش آموزان و بچه ها باشد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
بهروز
United States of America
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶
0
دقیقا همانگونه که دریافت وجه قبل از ثبت نام را کنترل کردند!! دقیقا همانگونه که سرویس مدارس را کنترل می کنند!! دقیقا همانطور که ... آخه چی بگم؟ اوضاع فعلی تقریبا خوب است. ورود نکنند که خرابتر می شود.