کد خبر: ۱۱۵۱۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۲۳ مهر ۱۳۹۶

انتقاد یک چهره اصلاح‌طلب از نصب روزشمار محو اسرائیل

اظهارات دکتر نقیب‌زاده در حالی است که تبلیغات نظامی از اصول بایسته تمام نظامات حکومتی در دنیا و تضمین‌کننده راهبردی امنیت مردم در یک کشور نیز محسوب می‌شود.
به گزارش شیرازه، احمد نقیب‌زاده،‌ از استادان اصلاح‌طلب به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه آرمان امروز در اشاره به قضایای برجام و مذاکرات هسته‌ای گفته است:

«بنده از اول به تبلیغات نظامی ایران انتقاد داشتم چون این تجارب تاریخی را در مقابل خود می‌دیدم. می‌شد همه برنامه موشکی و نظامی و هسته‌ای را پیش برد، بدون ایجاد سر و صدا و حساسیت، چیزی شبیه برزیل در غنی‌سازی اورانیوم و آلمان در ساخت زیردریایی در دوره تحریم ساخت تسلیحات!»

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز می‌گوید: اروپایی‌ها به‌خوبی می‌دانند که ایران هرگز موشک‌هایش را به سوی اروپا نشانه نمی‌گیرد. اقدامات برخی تندروهای داخلی فقط در این زمینه به سود دشمنان شناخته‌شده ایران تمام می‌شود و آنها از این موارد نظیر نصب روزشمار و یا شعار به زبان عبری، حداکثر بهره‌برداری را علیه ایران انجام می‌دهند.[۱]

*اظهارات دکتر نقیب‌زاده در حالی است که تبلیغات نظامی از اصول بایسته تمام نظامات حکومتی در دنیا و تضمین‌کننده راهبردی امنیت مردم در یک کشور نیز محسوب می‌شود.

ایشان حکماً بهتر از هرکسی می‌داند که مسئله نظام سلطه با ایران اسلامی نیز بر سر تبلیغات نظامی یا مقولاتی از این دست نیست بلکه آنها با جمهوری اسلامی مشکل ذاتی دارند و این مشکل نیز تا زمان اضمحلال نظام سلطه تمام نخواهد شد.

از طرفی بخش‌های عمده فعالیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران نیز بدون هیچگونه قصدی برای ایجاد حساسیت، لاجرم بزرگ و فراگیر بوده است و ربطی به کندروی و تندروی هم ندارد.

کما اینکه هم اصلاح‌طلبان و هم آقای دکتر نقیب‌زاده می‌دانند که هدف قرار دادن مقرّ تروریست‌ها در دیرالزور سوریه، تسخیر پهپاد RQ170 آمریکا در آسمان ایران و یا دستگیری تفنگداران متجاوز آمریکایی در سواحل جزیره فارسی هیچیک اقداماتی نبوده‌اند که آغازگر آنها ایران اسلامی باشد.

ضمن اینکه آقای نقیب‌زاده و همفکرانشان بایستی دورنمای ذهنی خود را از ایرانی که رزمایش موشکی ندارد و تروریست‌ها را هم در فرامرز زیر ضربه نمی‌برد و ساختاری مثل ژاپن اشغال شده، ایران زمان طاغوت و یا عربستان وابسته دارد را نیز به وضوح و صراحت برای مخاطبان شرح بدهند.

لازم به ذکر است، صحبت دکتر نقیب‌زاده در حالتی صحیح خواهد بود که مدلی مثل کره شمالی مد نظر باشد! اما ایران اسلامی یک هژمون برتر جهانی و در حال زورآزمایی با رقبای خویش در جنگ‌های نیابتی و مستقیم است و فعالیت‌هایش نیز مبانی عقلانی سیاسی و ایدئولوژیک دارد.

در اشاره به ماجرای نصب روزشمار برای محو اسرائیل و یا نوشتن شعار به زبان عبری هم باید دانست که رجزخوانی یک ملت برای دشمنانش در هیچ دوره‌ای از تاریخ و در هیچ شهر و دیاری مذموم نبوده است جز در نزد اصلاح‌طلبان ایرانی! و هیچ فیلسوف سیاسی هم در تاریخ نبوده است که خط و نشان کشیدن معقولانه برای دشمن را امری مذمت‌شده تلقی کند.

البته زمستان تمام خواهد شد و روسیاهی‌ها باقی می‌ماند کما اینکه جنگ هشت‌ساله، حضور نظامی ایران در بوسنی و هرزگوین، ماجرای قهر سفرای اروپایی از تهران در دهه 70 و حضور نظامی ایران در کشور سوریه نیز جملگی با درایت ولی فقیه به عاقبت‌بخیری ایران اسلامی و امنیت مردم ایران انجامیدند اما روسیاهی‌شان برای عده‌ای باقی ماند...

گفتنیست، زمانی قبل‌تر و پیش از نقیب‌زاده،‌ «علی مطهری» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز رزمایش‌های موشکی کشورمان را «کم‌عقلی» خطاب کرده بود.[۲]

بایستی اشاره کرد که تأکیدات مداوم اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه رزمایش‌های موشکی موجب بی‌دستاورد شدن برجام بوده است، حرف صحیحی نبود و نیست. چه اینکه هنگامی که اوباما در صبح روز اجرایی شدن برجام، ایران اسلامی را تحریم کرد، هیچ رزمایشی انجام نشده بود و از طرفی تحلیلگران از سال‌ها قبل به ستاد برجام هشدار داده بودند که آمریکا تنها در صورتی حاضر به لغو تحریم‌های تأثیرگذار خود خواهد بود که عقلش را از دست داده باشد و بخواهد تنها ابزار فشار خود در مقابل ایران اسلامی را بر زمین بگذارد!

مسئله‌ای که البته در حالت خوشبینانه باید گفت هیچ گوشی در ستاد برجام و در اردوگاه اصلاح‌طلبان برای شنیدن آن وجود نداشت...

۱_ http://www.armandaily.ir/fa/news/main/200676
۲_ mshrgh.ir/678446

انتهای پیام/

منیع: جهان نیوز
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سیامک
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶
0
برید خجالت بکشید.رجز خوانی یا انگشت تو سوراخ زنبور کردن.چرا ادم الکی یه کاری بکنه که همه باش دشمن بشن.البته به جز شما که اصوالگرها که دلتون میخواد و منفعتتون تو دشمن تراشیه