کد خبر: ۱۱۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۲۳ مهر ۱۳۹۶
در بیانیه یک تشکل دانشجویی خطاب به مدیریت دانشگاه شیراز؛

در زمینه برخورد غیر قانونی با سه استاد دانشگاه شیراز شفاف سازی کنید

یکی از تشکل های دانشجویی دانشگاه شیراز در بیانیه ای خطاب به مدیریت دانشگاه شیراز در خصوص برخورد این مدیریت با سه استاد دانشگاه؛ خواستار شفاف سازی این برخورد غیر قانی شدند.

به گزارش شیرازه تشکل دانشجویی آرمان در بیانیه ای خطاب به  مدیریت دانشگاه شیراز در خصوص  برخورد این مدیریت با سه استاد دانشگاه؛ خواستار شفاف سازی این برخورد غیر قانی شدند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

از دانشگاه باید سرنوشت یک ملت تعیین شود. دانشگاه خوب یک ملت را سعادتمند می کند و دانشگاه غیر اسلامی، دانشگاه بد، یک جامعه را عقب می زند. (امام خمینی)

آغاز سال تحصیلی فصلی تازه در مسیر کسب علم و دانش است، هر دانشگاه و مرکز آموزشی سعی دارد در شروع سال تحصیلی با بهترین های خود به استقبال دانش آموختگان برود. اما آنچه مشخص است دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز از این قاعده مستثنی بوده و با محرومیت سه تن از اساتید مجرب و محبوب بخش مخابرات و الکترونیک به استقبال از دانشجویان می رود. اساتیدی که از حمایت بیش از 250تن از دانشجویان دانشکده ی مهندسی برخوردار بوده و سابقه و عملکرد آموزشی و پژوهشی آنان، گواه تدریس قوی، قدرت علمی بالا و اخلاق شایسته شان است.

مطابق با مورد یکم ماده ی ۲۱آیین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی مصوب ۷/مهر/۹۴ استادیار موظف به تدریس حداقل ۱۰ واحد درسی در نیم سال تحصیلی می باشد. علی رغم تمدید قرار داد پیمانی سه استاد بخش مخابرات و الکترونیک از سمت هیئت جذب، لازم است به صورت شفاف پاسخ داده شود که با استناد به کدام ادله قانونی، رئیس محترم بخش، هیچ درسی در این نیم سال به این اساتید اختصاص نداده است؟چرا با وجود پیگیری های به عمل آمده، هیچ پاسخی به عدم تخصیص درس به این اساتید ارائه نشده است؟

شفافیت، لازمه ی سلامت در مدیریت است. مسئولان دانشگاه، به جای فرار از پاسخگویی، باید به صورت شفاف، دلیل این اقدام خارج از ضابطه ی خود را برای دانشجویان توضیح دهند.

ما بیم آن داریم که عده ای بخواهند با اساتید مومن و انقلابی که پیشرو در علم و پژوهش اند تسویه حساب شخصی یا گروهی کنند.

بیم آن داریم که عده ای با نادیده گرفتن قانون، حق دانشجو و حق استاد، به دنبال ایجاد حیاط خلوت فکری برای همفکران خود باشند. که اگر چنین شد به فرموده امام خمینی این همان آفتی است که سبب می شود دانشگاه ملت را عقب بیاندازد.

از این رو ما دانشجویان عدالتخواه مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز به مسئولان دانشگاه متذکر میشویم که ضمن به کارگیری نهایت دقت و عدالت در بررسی این موضوع، خواستار رسیدگی همراه با شفافیت برای عموم دانشگاهیان و اقدام بدون حاشیه و هرج و مرج در نهاد مقدس دانشگاه هستیم.

به امید ظهور عدالت گستر نهایی

مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز

نظرات بینندگان