کد خبر: ۱۱۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶
ناظر نظام مهندسی ساختمان:

بانک ها از سنگ اندازی در مسیر وام مسکن خودداری کنند/ فرد روستایی که در خانواده اش کارمند ندارد چگونه وام بگیرد

منوچهری گفت: صنعت ساختمان با 50 درصد از مشاغل در ارتباط است و در شرایطی که کشور با معضل شدید بیکاری روبرو است تسهیل در پرداخت وام مسکن باعث رونق اقتصاد کشور می شود.

بانک ها از سنگ اندازی در مسیر وام مسکن خودداری کنندبه گزارش شیرازه، سعید منوچهری کارشناس ناظر نظام مهندسی ساختمان و عضو شورای شهر کوار در گفتگو با خبرنگار بهارکوار گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران و ابلاغیه رئیس سازمان برنامه و بودجه به بانک مرکزی، بانک ها موظف هستند در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی ضامن زنجیره ای را مورد قبول قرار دهند و این در حالی است که بانکهای کوار از متقاضیان ضامن کارمند و وثیقه مالی می خواهند زیر بار ضامن زنجیره ای در پرداخت تسهیلات نمی روند.

وی ادامه داد: حتی ضمانتی که از مردم درخواست می کنند، ضمانت کسر حقوق است، در حالیکه بیشتر متقاضیان نمی توانند به این مسئله جامه عمل بپوشانند، برخی روستاهای ما اصلا کارمند ندارد و یا تعداد کارمندانشان به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد، علاوه بر این، به کسانی کسر حقوق می دهند که فامیل درجه یک باشند.

منوچهری با اشاره به تبعات تعلل در پرداخت وام مسکن از سوی بانک ها، گفت: وعده های داده شده در زمینه تسهیل شرایط پرداخت وام مسکن باید با تبعیت بانکها از مصوبه هیات وزیران و درنظرگرفتن برخوردها و مجازات های مشخص برای بانک های تعلل کننده عملیاتی شود و بایستی با بانک هایی که منجر به ایجاد صف های طولانی پرداخت تسهیلات می شوند، برخورد کرد.

این عضو نظام مهندسی ساختمان با اشاره به این مسئله که بدون اینکه بدانیم در اثر سهل انگاری بانک ها داریم به اقتصاد خانوارهای کوار ضربه میزنیم، افزود: صنعت ساختمان با 50 درصد از مشاغل در ارتباط است و در شرایطی که کشور با معضل شدید بیکاری روبرو است تسهیل در پرداخت وام مسکن باعث رونق بسیاری از مشاغل، رونق کسب و کار و گردش پول در جامعه و در نتیجه رونق دیگر مشاغل غیرمرتبط نیز می شود.

وی افزود: تعلل در زنجیره بازار مسکن و مشاغل مرتبط موجب کساد کار، کارگر، نقاش، آهن فروش، بنا، مغازه دار و بسیاری مشاغل دیگر به صورت مستقیم و دیگر مشاغل به صورت غیرمستقیم می شود و آیا شایسته است که یک مدیر بانک ناکارآمد باعث تضعیف اقتصاد این همه خانوار شود؟ ما مسؤولین چرا ساکتیم؟ مردم از شعارها و کاغذ بازی ها و پشت در نشستن ها خسته شده اند.

منبع:  بهارکوار

برچسب ها: کوار ، مسکن ، وام
نظرات بینندگان