کد خبر: ۱۱۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۲۳ مهر ۱۳۹۶
جهانگردان تایوانی در کوار:

زنان با حجاب، زیبایی خاصی دارند

جهانگردان تایوانی در کوار گفت: عکس هایی که باحجاب و چادر گرفته ام را برای خانواده و دوستانم در تایوان فرستاده ام همه گفته اند چه زیبا شده ای.

به گزارش شیرازه، پییرل و ویلسون که مدیر فروش کارخانه و مهندس شبیه ساز در تایوان هستند مشاهدات خود از سفر به ایران را اینگونه روایت کردند: فرهنگ ایرانی بسیار غنی است و تفاوت فرهنگ ها در ایران یکی از عجایب ایران است مثلاً اصفهانی‌ها با شیرازی‌ها از لحاظ فرهنگی بسیار متفاوت‌اند، ایرانیان خوش برخورد و باصفا و خونگرم اند و کودکان آنها نیز مودب هستند.


کوههای ایران زیبا و خوش رنگ و بیابانها باشکوه هستند، سرسره سنگی تفریحگاه خضرنبی اکبرآباد هیجان و لذت خاصی دارد، این دره یکی از زیباترین دره های سنگی ایران است، البته نکته قابل تأسف این است که در ایران  خیابانهای شهرها تمیز اند ولی کوهها متاسفانه نه.


آنها در خصوص میوه ها و غذاهای ایرانی می گویند: میوه در ایران بسیار متنوع و فراوان و ارزان است، در تمام فصول هر میوه ای یافت میشود و از بین میوه ها نیز انار و انگور و خربزه خوشمزه هستند، فسنجان، حلیم بادمجان، آش رشته، فرنی، کوبیده، جوجه، ته چین و دیزی از غذاهای خوشمزه ایرانی هاست اما من خوشمزه ترین غذای ایرانی را جوجه کباب روی آتش و آن هم در کوههای کوار میدانم و دیزی تنها غذایی است که باید آن را سیر خورد، البته ذکر این نکته هم لازم است که ایرانیها در مصرف نوشابه و غذاهای شیرین خیلی زیاده روی میکنند.


مساجد و زیارتگاه های شیراز آرامش خوبی دارند، نماز خواندن رسم مذهبی جالبی است و مُهر نماز خصوصا مُهر کربلا بسیار باصفا است، قبل از سفر به ایران دوستان تایوانی من سفارش کردند به ایرانی ها بگویید در سفر پیاده روی اربعین در عراق ما را هم دعا کنند.


احساس میکنم زنان با حجاب، زیبایی درونی و حتی بیرونی خاصی دارند، اگر چه سخت است ولی زیباست، من عکس هایی که باحجاب و چادر گرفته ام را برای خانواده و دوستانم در تایوان فرستاده ام همه گفته اند چه زیبا شده ای، همچنین لباس محلی کواری خیلی قشنگ و خوش رنگ است.


این جهانگردان مسائل عجیب در ایران را اینگونه روایت کردند: اینکه در ایران بعضی ها چند شغله هستند جالب است، مثلاً یک معلم صبح تا ظهر تدریس میکند و عصر راننده تاکسی می شود البته پراید اینقدر هم که میگویند بدکیفیت نیست.


کواری ها با فلسفه ورزشهای رزمی شرقی به خوبی آشنا هستند و از اینکه کواری ها علاقه خاصی به بروسلی دارند خوشحالم.

جهانگردان تایوانی

جهانگردان تایوانی

جهانگردان تایوانی

جهانگردان تایوانی

جهانگردان تایوانی

جهانگردان تایوانی

جهانگردان تایوانی


منبع:  بهارکوار

نظرات بینندگان