کد خبر: ۱۱۵۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶
مسکو پیشنهاد واشنگتن درباره افزودن متمم به برجام را رد کرد

ریابکوف: چیزی که باید بهبود یابد اجرای تعهدات آمریکاست نه خود برجام

معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره افزودن مکملی به توافق هسته‌ای تاکید کرد که واشنگتن نباید در مساله‌ای که به خوبی درحال کار است مداخله کند.

به گزارش شیرازه،سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره افزودن مکمل یا یک اصلاحیه جداگانه به توافق هسته‌ای تاکید کرد که واشنگتن نباید در چیزی که به خوبی درحال کار است مداخله کند. 

مذاکره کننده ارشد هسته‌ای روسیه به خبرگزاری تاس گفت: این گفته آمریکاییهایست که اگر توافق را لغو نمی‌کنید، آن را اصلاح کنید، این چیزی است که مایلم با همکاران آمریکایی صحبت کنم؛ اگر آن را لغو نمی‌کنید، اصلاح هم نکنید.

وی افزود: به نظر می‌رسد این مسیر اشتباهی باشد که بخواهیم آن را دنبال کنیم درحالیکه که توافقی که وجود دارد به خوبی کار می‌کند و موثر است. 

این دیپلمات روسی که خود رئیس تیم مذاکره کننده روسیه بود اضافه کرد؛ ایران به طور کامل در حال اجرای تعهداتش براساس برجام است، چیزی که نمی‌توان در مورد آمریکا گفت. آنچه که باید بهبود یابد اجرای تعهدات طرف آمریکایی براساس همین توافق موجود است. 

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو از واشنگتن می‌خواهد به جای تلاش برای اصلاح توافق، همین توافق کنونی را اجرا  کند.

وی ادامه داد؛ در تماس با مقامات ایرانی که به زودی صورت خواهد گرفت از آنها می‌خواهیم که توافق هسته‌ای را حفظ کنند. من نمیتوانم تاریخ و روز این تماس را بگویم اما به زودی این تماس انجام خواهد شد. چیزی مشخص است این است که ایرانیها توپ را به زمین آمریکا انداخته‌اند.

«رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا روز یک شنبه در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» گفته بود، «ما حقیقتا به توافقی نیاز داریم که گستره بیشتری از تهدیدات از جانب ایران را شامل شود».

تیلرسون تأکید کرد که اصلاح ایرادات برجام ممکن است از طریق یک توافق ثانویه صورت گیرد، نه با تغییر در مفاد برجام.

منبع: فارس
نظرات بینندگان