کد خبر: ۱۱۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶
همایش تقریب مذاهب اسلامی در شهرستان مُهـر برگزار شد:

باید به داد اسلام و قرآن رسید که این‌گونه قرآن را منحرفانِ تفسیر نکنند/شیعه و سنی در این شهرستان هیچ‌گونه اختلافی با یکدیگر ندارند

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس گفت: امروز باید به داد اسلام و قرآن رسید که این‌گونه قرآن را منحرفانِ تفسیر نکنند، این در حالی است که اسلام دین رحمت است و ما نباید بگذاریم اسلام و قرآن بدبین کنند.
به گزارش شیرازه، قبل از ظهر امروز یکشنبه همایش تقریب مذاهب اسلامی با حضور پژوهش معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس، هاشمی مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری فارس، فرمانداران، بخشداران، روسای سازمان تبلیغات و اندیشمندان و علمای اهل سنت شهرستان‌های مُهـر، لامرد، لارستان، گراش و خنج به میزبانی شهرستان مُهـر در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مُهـر برگزار شد.


در ابتدای این همایش سید محمد موسوی فرماندار شهرستان مُهـر ضمن عرض خوش‌آمد خدمت مدعوین بیان داشت: وحدت، اتحاد و همبستگی در شهرستان مهر مثال‌زدنی است و هیچ زمان در این شهرستان تفرقه جایگاهی نداشته و ندارد و باید این وحدت و اتحادی که در این شهرستان وجود دارد را حفظ کنیم.


فرماندار شهرستان مُهـر افزود: شهرستان مهر تاریخ دینی، مذهبی و فرهنگی که داشته است، در این شهرستان علمای اهل سنت و شیعه با یکدیگر ارتباط‌های نزدیکی داشته‌اند و در مسائل دینی و مذهبی مردم فعالیت می‌کردند و در حال حاضر نیز این وضعیت ادامه خواهد داشت.

موسوی خاطرنشان ساخت: این همایش، یک همایش اندیشه‌ای است و خوشبختانه در زمان و مکانی که از اندیشه سخن گفته می‌شود بسیاری از خطوط، مرزها و رنگ‌ها از بین می‌روند و این همایش که یک همایش هم‌اندیشی است قطعاً در چهارچوب اندیشه‌های ناب و اسلامی صحبت خواهد شد و این حرکت می‌تواند به‌عنوان یک اشتراک در بین گروه‌ها و مذاهبی که در این شهرستان هم وجود دارد.


این عضو شورای تأمین شهرستان مهر یادآور شد: ما که در این شهرستان زندگی می‌کنیم احساس نمی‌کنیم که دو مذهب تسنن و تشیع در این شهرستان زندگی می‌کنند و عقاید و افکار مردم این شهرستان بسیار به یکدیگر نزدیک است.


در ادامه این همایش هادی پژوهش معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس اظهار داشت: شرایط امروز جهان اسلام شرایط خوبی نیست، پیکره جهان اسلام امروز تبدیل‌شده است به درد، رنج و گرفتاری دامن جهان اسلام را گرفته است و هیچ فرقی نمی‌کند که اهل تسنن و یا شیعه باشند.

وی افزود: اگر نگاهی به کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران بیندازیم می‌بینیم که ملت افغانستان 40 سال است که روی خوش ندیده‌اند و امروز جرم و جنایت‌هایی که در افغانستان صورت می‌گیرد نتیجه حضور آمریکایی‌ها در این کشور است و آیا صدایی برای حمایت از مسلمانان مظلوم میانمار که آن‌ها را زنده‌زنده در آتش می‌سوزانند وجود دارد.


پژوهش خاطرنشان ساخت: امروز منافع و معادلات سرویس‌های اطلاعاتی و رژیم‌های غربی ایجاد می‌کند که در میانمار این‌گونه مسلمانان را به خاک و خون بکشند و در سوریه بنام براندازی رژیم بشار اسد جرم و جنایت انجام می‌دهند و کشورهای عربی از تروریست‌ها پشتوانه مالی می‌کنند.


این مسئول در ادامه صحبت‌های خود بیان داشت: باید ببینیم و نگاه کنیم چه کسانی از داعش و النصره حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند و مردم را به جان یکدیگر انداخته‌اند.


معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس تصریح کرد: امروزه عده‌ای به نام اسلام و قرآن و به نام صحابه بزرگ پیامبر اسلام (ص) گروه‌هایی را راه انداخته‌اند و از آن‌ها حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند وداعش را به وجود آوردند، این در حالی است که پیامبر اسلام درزمانی که می‌خواهند جنگ کنند می‌فرمایند که درختان را قطع نکنید، به سالمندان آسیبی نرسانید، با کودکان کاری نداشته باشید و آب‌ها را آلوده نکنید اما شاهد بودیم که داعشی ها خلبان اردنی را زنده در قفس آتش زدند و هزاران جرم و جنایت به نام اسلام انجام می‌دهند.


این مسئول در ادامه یادآور شد: امروز غربی‌ها برای اینکه سلاح‌ها و کارخانه‌های اسلحه‌سازی آن‌ها رونق و درآمد داشته باشند پول‌های عربستان و امارات، قطر و پاکستان را می‌گیرند و به آن‌ها سلاح می‌دهند.

وی افزود: این افراد همان‌هایی هستند که جریان‌های تند به نام دین بیشترین جنایت‌ها را مرتکب می‌شوند و بدنامی را برای اسلام به ارمغان می‌آورند.


پژوهش معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: امروز باید به داد اسلام و قرآن رسید که این‌گونه قرآن را منحرفانِ تفسیر نکنند، این در حالی است که اسلام دین رحمت است و ما نباید بگذاریم اسلام و قرآن بدبین کنند.


در ادامه شیخ هاشم صدیقی امام‌جمعه اهل سنت گله‌دار بیان داشت: امروز مصیبت‌های بسیاری جهان اسلام را فراگرفته است، باید راه درمانی درست و این مشکلات را واکسینه کنیم.

وی افزود: ما باید امربه‌معروف و نهی از منکر کنیم و تنها با شعار وحدت نمی‌توانیم کاری را انجام دهیم بلکه می‌بایست وحدت عملی شود و دست در دست یکدیگر بگذاریم.


شیخ صدیقی یادآور شد: اگر ناراحتی و گرفتاری مردم در هر نقطه از جهان باشد ما به‌عنوان یک مسلمان باید به کمک آن‌ها بشتابیم، بیداری اسلامی شکل‌گرفته است و از زحمات و تلاش‌های دولت‌مردان نظام جمهوری اسلامی نباید غافل شویم بلکه می‌بایست اندیشه کنیم و تنها خود را ملاک قرار ندهیم.


امام‌جمعه اهل سنت گله‌دار در ادامه صحبت‌های خود بیان داشت: امروز جوان‌های بسیاری با در معرض خطر قرار دادن جان خود در دیگر کشورها در تلاش هستند و آن‌ها برای دفاع از کشور و آرمان‌ها تلاش می‌کنند، امروز برخی از افراد متوجه این حقیقت نشده‌اند.


این مسئول در ادامه گفت: خدای متعال در قرآن کریم بسیار زیبا آیات قرآن را برای ما ترسیم می‌کند، رستگاری و کامیابی ما در پرتو و ادامه‌دهنده امربه‌معروف و نهی از منکر است.


وی در ادامه بیان داشت: شیعه و سنی در این شهرستان با یکدیگر برادر هستند و در مراسم‌های یکدیگر شرکت می‌کنند و هیچ‌گونه اختلافی با یکدیگر ندارند.


شیخ هاشم صدیقی امام‌جمعه اهل سنت گله‌دار در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: در شرایط کنونی مسئله حجاب، وحدت و تقریب مذاهب اسلامی بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود و امروز دشمن با ترفندها و نقشه‌های مختلف می‌خواهد به حریم و جامعه اسلامی ما وارد شود، دشمن از طریق فضای مجازی در حال پیش روی است و ایجاد تفرقه، سیاست استعمار است و باید با آن مبارزه کرد.




منبع: عصر مهر
نظرات بینندگان