کد خبر: ۱۱۵۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶
بی ریا سخنگوی شورای شهر داراب:

سایت قبلی زباله به دلیل نامناسب بودن جنس زمین، جابجا شد!/استعلامات سایت جدید زباله انجام شده اما مسئول انتشار آن فرماندار است

رییس شورای شهر داراب گفت: تمامی استعلام ها انجام شده اما انتشار آن بر عهده فرماندار داراب است و ما مسئولیتی در انتشار استعلامات نداریم.
به گزارش شیرازه، رمضان بی ریا رییس و سخنگوی شورای شهر داراب در خصوص سایت دفن زباله داراب گفت: کارگروهی با محوریت فرماندار و اداره محیط زیست در شهرستان وجود دارد که محل دفن زباله را انتخاب و به شهرداری اعلام می کند. برای این کار باید از شبکه بهداشت، محیط زیست، امور آب، آبفا شهری، بنیاد مسکن، بخشداری و منابع طبیعی استعلام شود.

بی ریا با اشاره به نامه منتشر شده در فضای مجازی در خصوص توصیه آب و فاضلاب فارس به فرماندار داراب در خصوص هفت چاه آب آشامیدنی زرین دشت و داراب، گفت: اظهار نظر در این خصوص در صلاحیت آبفا شهری نیست و باید آب های زیر زمینی در این خصوص اظهار نظر کند.

رییس شورای شهر داراب گفت: تمامی استعلام ها انجام شده اما انتشار آن بر عهده فرماندار داراب است و ما مسئولیتی در انتشار استعلامات نداریم. در نامه آب و فاضلاب نیز در مورد خطرات احتمالی هشدار داده شده که ما برای رفع همین احتمال از شرکتی آلمانی دعوت کردیم که از زباله های موجود بهره برداری کند تا شیرابه های آنها به زمین نفوذ نکند.

وی بار دیگر با تاکید بر اینکه اداره آب و فاضلاب استان فارس اجازه اظهار نظر در این مورد ندارد گفت: به علت نامناسب بودن جنس زمین سایت شهرک غدیر آن را منتقل کردیم و نماینده داراب در این موضوع هیچ نقشی نداشته است. 

بی ریا که در سال 88 نیز عضو شورای شهر داراب بوده است، در پاسخ به خبرنگار داراب آنلاین در خصوص اینکه اگر زمین سایت غدیر برای دفن زباله مناسب نبوده چرا در سال 88 آن را انتخاب کرده اند و در این سالها علی رغم اعتراض اهالی نوایگان اقدامی نشده است، پاسخ مشخصی نداشت و صرفا گفت: تمامی استعلامات لازم در آن زمان انجام شده بود و همه موافق بودند.

سخنگوی شورای شهر در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار داراب آنلاین در مورد اینکه چه تضمینی وجود دارد که محل سایت فعلی زباله در نزدیکی کارخانه سیمان داراب و گود شانه درست انتخاب شده باشد و فردا روزی دوباره از نامناسب بودن آن صحبت نکنیم گفت: استعلام ها را قبل از انتخاب سایت زباله گرفته ایم و ما صرفا مجری (اجرا کننده) تصمیم شورای پسماند شهرستان هستیم.

بی ریا گفت: در سال 88 به ما گفتند به مدت 15 سال (تا سال 1403) زباله ها را در سایت شهرک غدیر (سوکدمه) بریزید اما امروز می گویند در سایت جدید بریزید و ما گوش می کنیم!

حتی یک ریال از بودجه پارک تدبیر و امید در سال 95 تخصیص نیافت

رمضان بی ریا رییس شورای شهر داراب در نشست خبری صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: آمادگی داریم به صورت هفتگی به سوالات خبرنگاران پاسخ دهیم و اعتقاد داریم که با خون مردم نباید شهر را رنگین کرد.

وی افزود: امسال از بودجه دو درصد نفت و گاز مبلغ 4 میلیارد تومان برای شهرداری داراب در نظر گرفته شده است اما سال گذشته حتی یک ریال از ماده 180 که فرماندار قول داده بود یک میلیارد تومان برای پارک تدبیر و امید هزینه شود، تخصیص نیافت و تنها 60 درصد از بودجه 2 درصد نفت و گاز پرداخت شده است.

رییس شورای شهر داراب گفت: در صورت تخصیص 4 میلیارد 3 درصد نفت و گاز امسال قصد داریم 2 میلیارد آن را در حوزه آسفالت خیابان ها و معابر هزینه کنیم و مابقی به پارک خانواده، پارک تدبیر و امید و دیگر پروژه های عمرانی اختصاص می یابد.

بی ریا گفت: جلسات شورا به طور میانگین بین 30 تا 32 ساعت در ماه است و حقوق اعضای شورا یک شصتم حقوق شهردار می باشد که ما بین 200 تا 900 هزار تومان به صورت ماهیانه دریافتی داریم.

حقوق کارگران شهرداری  حداکثر با یکماه تاخیر پرداخت می شود/ شهرداری 6 میلیارد بدهی دارد و 20 میلیارد طلب!

رمضان بی ریا رییس شورای شهر داراب در خصوص بودجه سال جاری شورای شهر گفت: امسال 20 میلیارد تومان بودجه شهرداری داراب تعیین شده است که 40 درصد آن هزینه های جاری و 60 درصد هزینه عمران شهر می شود.

وی میزان کل بدهی شهرداری داراب به پیمانکاران و بخش خصوصی را 6 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: شهرداری داراب به صورت ماهیانه به پرسنل قریب 570 میلیون تومان حقوق پرداخت می کند.  شهرداری داراب قریب 20 میلیون تومان از ادارات دولتی این شهرستان طلب دارد که قرار است 1/8 میلیارد تومان آن به صورت اسناد خزانه دولتی تا پایان سال پرداخت شود.

بی ریا با اشاره به اینکه در داراب 8 هکتار فضای سبز وجود دارد گفت: اگر 10 درخت در این شهر قطع شده است 20 برابر آن درخت کاری کردیم. آسفالت بلوار امام خمینی و دیگر خیابان های اصلی شهر داراب در انتظار اتمام طرح فاضلاب شهری است که به محض اتمام این پروژه روکش آسفالت و خط کشی را انجام می دهیم.

وی با رد تاخیر در پرداخت کارگران تحت نظارت پیمانکاران شهردای گفت: حقوق کارگران تحت نظارت پیمانکاران شهرداری حداکثر با یکماه تاخیر پرداخت می شود که این تاخیر پرداخت حقوق در شهرهای دیگر که ما اطلاع داریم بسیار بیشتر است.

بی ریا در خصوص سالن ورزشی ساخته شده توسط شهرداری در انتهای کوچه 17 شهریور که در دو سال گذشته تعطیل بوده  ابراز امیدواری کرد، طی قرارداد بسته شده با بخش خصوصی به زودی فعال خواهد شد.



منبع: داراب آنلاین
نظرات بینندگان