کد خبر: ۱۱۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶
رئیس دانشگاه پیام نور مرودشت:

تفکر راهبردی در آمریکا وجود ندارد/ تلاش آمریکا برای فرار از انزوای جهانی است

رئیس دانشگاه پیام نور مرودشت گفت: از یک‌سو آمریکا برجستگی اقتصادی و تاریخی ایران را تصدیق می‌کند اما فقدان تفکر راهبردی در این کشور منجر به ایجاد وضعیت کنونی «نه جنگ و نه صلح» شده است.
به گزارش شیرازه، عابدین عمادی رئیس دانشگاه پیام نور مرودشت در گفت‌وگو با خبرنگار مرودشت نا در واکنش به سخنان اخیر ترامپ اظهار داشت: اظهارات ناشیانه اخیر ترامپ در خصوص برجام و نظام جمهوری اسلامی حکایت از یک نوع ازهم‌گسیختگی در سیاست‌های خارجی آمریکا دارد.

وی به انزوای آمریکا اشاره کرد و بیان داشت: به‌نوعی آمریکا تلاش دارد تا خود را از انزوای حاکم بر سیاست خارجی جدا کند و استرس بسیار زیاد در ادبیات مسؤولین عالی‌رتبه آمریکا نیز حاکی از این مسئله هست.

عمادی در خصوص اعمال محدودیت‌های آمریکا بر ایران گفت: آمریکا تلاش می‌کند تا با اعمال محدودیت‌ها علیه ایران به هدف تضعیف این کشور دست یابد اما آیا یک ایران ضعیف و شکننده دست آورد مثبتی برای آمریکا و ثبات منطقه است؟ از یک‌سو آمریکا برجستگی اقتصادی و تاریخی ایران را تصدیق می‌کند اما فقدان تفکر راهبردی در این کشور منجر به ایجاد وضعیت کنونی «نه جنگ و نه صلح» شده است.

وی دسترسی به انرژی هسته‌ای را حق طبیعی ایران خواند و افزود: ایالات‌متحده نبایست به ایران تنها از منظر مباحث هسته‌ای بنگرد چراکه حق طبیعی ایران دسترسی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است.

رئیس دانشگاه پیام نور مرودشت تصریح کرد: آمریکا باید به نقش ایران در مسائل فرا منطقه‌ای اعتراف کند و در آن صورت است که شاید از انزوای کنونی خارج شود.



منبع: مرودشتنا
نظرات بینندگان