کد خبر: ۱۱۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶
قابل توجه مسئولان محترم شهرستان؛

دهستان کمهر همچنان درآرزوی گازشهری می لرزد

دهستان کمهر باداشتن 12 روستا به عنوان یکی از پرتردترین نقطه جنوب کشور وحدفاصل اردکان وآبشار مارگون سالهاست از نعمت گاز شهری محروم است.
به گزارش شیرازه، شاید با شنیدن نام شهرستان سپیدان  مناظز زیبا وخوش آب وهوا در منظرتان تداعی شود ابشار ها وباغات وتفرج گاههای بی شمار نام نگین زاگرس را برایتان تجلی سازد . اما در گوشه وکنار این نقطه از بهشت متاسفانه روستاهایی بی شماری هستند که از نعمتهای اولیه محرومند . یکی از این مناطق ؛ دهستان کمهرحدفاصل اردکان وآبشار مارگون است دهستانی با 12 روستا که امروز به عنوان یکی از پرترددترین نقاط کشور محسوب می شود . مردمانی که برای کوچکترین خدمات یعنی گاز شهری انهم در زمستانهای پربارش سپیدان باید از سوختهای فسیلی استفاده کنند ویا به سراغ میراث عظیم آیندگان یعنی منابع طبیعی وجنگل بروند .

شنیدن نام شهرستان سپیدان مجموعه ای از مواهب ونعمت های خدادای را در ذهن تداعی می کند، شهرستانی  که به نظر می رسد باید از حداقل زیرساختها نظیر گازشهری غنی باشد اما برخی از روستاهای این شهرستان هنوز از اصلی ترین زیرساخت توسعه صنایع یعنی گاز شهری بی بهره است.هرچند این منطقه دارای طبیعتی بکر با چشمه‌سارهای بسیار زیبا است اما مردم این منطقه از امکانات رفاهی بی‌بهره هستند .

مردمان دهستان کمهردرحالی که هنوز سلیندر به دست به دنبال گاز هستند که سردترین و گرمترین دما در زمستان و تابستان  متعلق به شهرستان سپیدان است زندگی می گذرانند .سرمایی که تا مغز استخوان نفوذ می کند اما هنوز چاره ای برای تامین گرمای مردم به صورت اساسی اندیشیده نشده است.با وجود مطالبات مردم برای گازرسانی تاکنون این امر محقق نشده است.
زمستان‌های سرد و طولانی در شهرستان سپیدان، استفاده از گاز به عنوان یک سوخت پاک و توزیع عادلانه امکانات رفاهی و اجتماعی بین تمام شهروندان لزوم تسریع در تکمیل طرح‌های گازرسانی به ویژه گازرسانی روستایی را ایجاب می‌کند.

منطقه کمهر به علت وجود ظرفیت‌های گردشگری هرساله پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری است و  یکی ازپرترددترین  نقطه جنوب کشوررا یدک می کشد اما این روزها می توان برای مردمان مهربان این خطه دست به کار شد .با گذشت تقریبا نزدیک به چهاردهه از انقلاب شکوهمند اسلامی متاسفانه شاخص‌های یک زندگی معمولی در این روستا ارتقا نیافته است.

با وجود گردشگرپذیری و ورود چشمگیر مسافران و گردشگران در تمامی فصول سال به این شهرستان و اینکه شهروندان دهستان کمهر به علت خدمات رسانی ناکافی و ناچیز شهرستان برای پرداختن به حداقل خدمات باید کیلومترها مسیر را طی کنند تا برای رسیدن به خواسته های  به حق خودبه شهرستان‌های مجاور برسند، بدین سبب اقدام در اجرای تامین گاز شهری در این روستای بسیار مهم از خواسته‌های به حق مردم زیباترین روستای کشوراست.

جنگل‌ها و فضای سبز منطقه یکی از جاذبه‌های گردشگری سپیدان به شمار می‌رود که با ادامه روند استفاده روستاییان از چوب درختان برای تامین سوخت این ظرفیت کم‌کم از بین خواهد رفت بنابراین باید عملیات گازرسانی به این روستاهای سردسیر هر چه سریع‌تر در دستور کار قرارگیرد.

دهستان کمهر شامل ۱۲ روستا به نام‌های کمهر (مرکز دهستان)، مارگون، اسفیان، چیکان، مرزیان، تل زری، جوبخله علیا، جوبخله سفلی، دره همیانه علیا، دره همیانه سفلی، ابید سرنجلی و مرزیان و براساس مرکز آمار ایران سای 85 ، جمعیت آن ۷۶۲۴ نفر (۱۷۰۶ خانوار) می باشد.



منبع: مارگون
نظرات بینندگان