کد خبر: ۱۱۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس:

مشکل اصلی جامعه اسلام فاصله گرفتن از قرآن و توحید است

حجت‌الاسلام محرابی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: امروز خطر جدی که جامعه اسلامی ما را تهدید می‌کند نماز در مقابل نماز و قرآن در مقابل قرآن است و مشکل اصلی جامعه اسلام فاصله گرفتن از قرآن و توحید واقعی است.

به گزارش شیرازه،   همایش تقریب مذاهب اسلامی با حضور پژوهش معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس، هاشمی مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری فارس، فرمانداران، بخشداران، روسای سازمان تبلیغات و اندیشمندان و علمای اهل سنت شهرستان‌های مُهـر، لامرد، لارستان، گراش و خنج به میزبانی شهرستان مُهـر در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مُهـر برگزار شد.


حجت‌الاسلام اصغر شاکری امام‌جمعه مُهـر در ابتدای صحبت‌های خود بیان داشت: وحدت ضرورت جامعه اسلامی است و این در حالی است که افرادی ضرورت وحدت را در جامعه و منطقه درک نمی‌کنند وعده‌ای به نام اسلام اما اسلام آمریکایی در سوریه و عراق به نام داعش فعالیت می‌کنند.


وی افزود: امروز بسیاری از مشکلاتی که جامعه را فراگرفته است در قلم‌ها است، مشکل در مستورات قلم‌ها است، مشکل در لسان‌ها است و بسیاری از مشکلات توسط علما رقم می‌خورد.

حجت‌الاسلام شاکری یادآور شد: قدرت سلاح قلم از تفنگ و فشنگ بیشتر است و تفنگ‌هایی که بر شقیقه یکدیگر می‌گیرند توسط قلم و زبان تحریک‌شده است، اگر نویسندگان و قلم‌به‌دستان مردم جامعه را تحریک نکنند دیگر شاهد خون و خونریزی در جهان هستی نخواهیم بود.

این مسئول ادامه داد: امروز سلاح قلم است و سلاحی که توسط قلم تحریک می‌شود بسیار ضعیف است و قوی‌تر از آن سلاح همان قلم است.


امام‌جمعه مهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: استکبار جهانی بر گرده جهان اسلام سوار است و از یک سری کشورهای ترسو و شکم‌پرست نفت را باقیمت بسیار پایین خریداری می‌کنند و به آن‌ها سلاح‌های جنگی می‌فروشند و خود آمریکایی‌ها آن‌ها را گاو شیرده می‌نامند.


وی افزود: این افراد باید به مسیر اصلی اسلام برگردند و مسیری که می‌تواند جهان اسلام را نجات بدهد، برگردید و در مسیرهای انحرافی قرار نگیرید.


امام‌جمعه مهر خاطرنشان ساخت: اگر علمای جهان اسلام بخواهند می‌توانند این پدیده شوم که توسط اسرائیل و هم‌پیمانانش طراحی‌شده است به ایستند و مبارزه کنند.


حجت‌الاسلام اصغر شاکری امام‌جمعه مهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف اصلی آمریکایی‌ها از ایجاد تحریم‌های جدید، ایجاد اختلاف در جامعه اسلامی است.


امام‌جمعه مهر در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: ما شاهد آن هستیم که سپاه خار چشم دشمنان شده است و سپاه در هر عرصه‌ای که ورود کرده است موفق بوده است.


در ادامه این همایش حجت‌الاسلام محرابی مدیرکل سازمان تبلیغات استان فارس در ابتدای صحبت‌های خود بیان داشت: خدای متعال برای هر شخص و قومی در هر زمان شاخص‌های هدایت و رستگاری را قرار داده است.


این مسئول ادامه داد: خدای متعال برای سعادتمندی انسان راه و نشانه‌هایی برای هدایت قرار داده است و اگر در مسیر رستگاری انتخاب مناسب شود انسان را به‌جایی می‌رساند که جز خدای متعال چیز دیگری را نمی‌بیند و اگر انسان ابزارهای هدایت را به‌اشتباه انتخاب کند راهی را خواهد پیمود که فکر می‌کند در مسیر درست است اما به‌واسطه این نگاه غلط و اشتباه اسلام را نیز همین‌گونه به جهان تشریح و معرفی می‌کند.


وی افزود: معروف جایگزین منکر و منکر جایگزین معروف می‌شود و مسیر حق، باطل معرفی می‌شود و مسیر باطل، حق معرفی می‌شود و ناخواسته همه‌چیز به‌اشتباه می‌افتد.


حجت‌الاسلام محرابی ادامه داد: اگر انسان بر اساس عقل دینی، عقلی که انسان را در مسیر دین‌داری و هدایت قرار بدهد و انتخاب برای خود داشته باشد شک نکنیم که اسلام، انتخاب حقیقی وی خواهد شد و در هر زمان مسیر سوم مسیر نفاق است که لباس حق را بر تن کرده است.


مدیرکل سازمان تبلیغات استان فارس یادآور شد: امروز آن چیزی که جهان اسلام را متوجه خطر کرده است فاصله گرفتن از دانش و دانایی است و هر اتفاقی که امروز در جهان رخ می‌دهد و نگران‌کننده است مربوط به جهل و نادانی است و اگر درگذشته خیمه‌ای آتش زدند و اگر امروز جرم و جنایتی می‌کنند و کودکان را به پنجره‌های فولادین می‌بندند و اگر امروز انسان‌های مظلومی از اسلام به مسلخ ذبح می‌روند، جایی است که علم به حاشیه رانده‌شده است و سطحی‌نگری و جهل در آن جامعه حاکم شده است.


این مسئول افزود: در هر جامعه‌ای که علم حاکم است زیبایی است و آنجایی که دانایی حاکم است تکریم و تعظیم است و در مکان و جامعه‌ای که جهل حاکم است بربریت است، در مقابل انسانیت ایستادن است.


وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان ساخت: زیبایی اسلام علم و دانی است و ما امروز به خود می‌بالیم و افتخار می‌کنیم که اسلام دین و قرآن کتاب ما است و اگر همهٔ ما نگاهمان به قرآن کریم باشد از این مشکلات و روزمرگی‌ها در امان خواهیم بود.


حجت‌الاسلام محرابی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: امروز خطر جدی که جامعه اسلامی ما را تهدید می‌کند نماز در مقابل نماز و قرآن در مقابل قرآن است و مشکل اصلی جامعه اسلام فاصله گرفتن از قرآن و توحید واقعی است.

پایان پیام/224224

نظرات بینندگان