کد خبر: ۱۱۵۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۲۵ مهر ۱۳۹۶

سروش‌محلاتی: خیمه‌های امام حسین شده‌اند مراکز فحّاشی!

«کاش این فحاشی‌ها در مراکزی می‌شد که کاری با دین و مذهب نداشتند. متاسفانه در این سالها یکی از مراکز فحاشی، خیمه‌هایی است که با نام امام حسین(ع) برپا می‌شوند و در آنها روضه امام سجاد(ع) می‌خوانند.»
به گزارش شیرازه، محمد سروش‌محلاتی که در جریان انتخابات مجلس خبرگان ردّ صلاحیت شد و رسانه‌های اصلاح‌طلب گاهی از او با عنوان «حجت‌الاسلام» و گاهی «آیت‌ا...» یاد می‌کنند، به تازگی طی اظهاراتی که سایت جماران آنها را منتشر کرد گفته است: اگر ما اندکی به همین سخن امام سجاد(ع) توجه کنیم. وضع زندگی و جامعه ما عوض می شود. تا کی باید با این کلام فاصله داشته باشیم. پس چرا خود را منتسب به امام سجاد(ع) می دانیم و پز می دهیم که رساله الحقوق امام سجاد(ع) را داریم. داشتن کتاب چه دردی را دوا می کند وقتی به کلام درون آن عمل نمی شود. این همه درگیری و تقابل بخاطر چیست؟

او می‌افزاید: «کاش این فحاشی‌ها در مراکزی می‌شد که کاری با دین و مذهب نداشتند. متاسفانه در این سالها یکی از مراکز فحاشی، خیمه‌هایی است که با نام امام حسین(ع) برپا می‌شوند و در آنها روضه امام سجاد(ع) می‌خوانند. هزاران نفر در جلسه امام حسین(ع) شرکت نمی‌کنند که یک فرد بخواهد در آن به اشخاص توهین و فحاشی کند، آن وقت چنین فردی محاکمه و به مبلغ پنجاه هزار تومان جریمه شود. مشکل ما مبلغ چنین جریمه‌ای نیست بلکه مشکل این است که ما خود را حق مطلق  بپنداریم و غیر از خود را باطل تلقی کنیم و بر مبنای این ذهنیت، خود را مجاز به انجام هرکاری ببینیم. حتی معتقد باشیم اگر امام سجاد(ع) و رساله حقوق باشد این وضع به هم می خورد. امام سجاد(ع) فرمود: با فرض اینکه حق با تو باشد بازهم عدوات و دشمنی، میزان و قاعده ای در اخلاق دارد و نباید آن را فراموش کرد.»

*ماهیت سیاسی این سخنان چیزی نیست که از چشم مردم و مخاطبان پنهان مانده باشد...

کما اینکه همین فرد چند روز قبل نیز طی سخنانی در یک مجلس عزاداری منتسب به اصلاح‌طلبان از موضوع «تجدید نظر مردم در انقلاب اسلامی» سخن گفته بود.

«بزرگترین مشکل جمهوری اسلامی عقل است»! و «ما ایرانی‌ها شاد نیستیم چون فقط امام حسین(ع) را محور قرار داده‌ایم» نیز بخش دیگری از اظهارات همین فرد در گذشته است.
در واقع گویا آقایان به گفتن حق و حقیقت از منابر بصیرت‌افزای عزای حسینی عنوان «فحّاشی»(که به لحاظ لغوی یک کلمه غلط و بیربط به این موضوع است) داده‌اند و منظورشان هم اینست که هیچکس علیه فتنه، فتنه‌گران، ساکتین فتنه و جریانات معتقد به «قبله عالم» بودن آمریکا حرفی نزند و مردم هم شعار «مرگ بر آمریکا» سر ندهند چون ایجاد عداوت می‌کند و تنش‌زاست... و در ادامه همه در مجلسی که تنها نتیجه آن اشک است و دیگر هیچ! شرکت کنند و بعد هم بروند تا سال دیگر و محرمی دیگر...

گفتنیست جریان سیاسی چپ از چند هفته مانده به ایام محرّم تاکنون تبلیغات وسیعی را به راه انداخت تا عنوان کند که اغلاط سیاسی برخی طیف‌ها در ایران و تقبیح آنها –مثل بحث فتنه و یا اعتماد به آمریکا- نبایستی از منابر و مجالس عزاداری به سمع و نظر مردم برسد.

ذکر مقولات معارضانه در برخی مجالس منتسب به اصلاح‌طلبان و بی‌ادبی به ساحت عزاداران حسینی نیز بخش‌های دیگری از رفتار جریان چپ بویژه در محرم‌الحرام اخیر بوده است.
«عوارض شهرداری تهران نباید صرف خرید برنج و روغن برای هیئت‌های مذهبی شود» و «عزاداری برای امام حسین(ع) تأثیر خاصی در جامعه ایران نداشته است» نیز بخشی از مطالبی بوده‌اند که برخی چهره‌های جریان چپ به تازگی طرح کردند.

منبع: مشرق
نظرات بینندگان